Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wie kan me helpen: Eerste schreden op off/all road gebied.  (gelezen 2066 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Wie kan me helpen: Eerste schreden op off/all road gebied.
« Reactie #15 Gepost op: 27-02-2010, 21:31 »
Thanks. Met dat tillen zit het met een wr250r wel goed denk ik. Wat betreft het inrijden opzich wil ik dat wel doen alleen ben ik nog een beetje "bang" om paden etc.. op te rijden die of van iemand anders zijn of waar je niet mag rijden etc...

Wat betreft mijn regio ik woon net in zuid-holland ;) richting gorinchem (Hardinxveld-Giessendam). dus opzich zit ik ook zo in brabant, richting loon-op-zand, oosterhout etc... Dus die kant kan ik ook nog altijd op. Wat betreft een crossbaan heb ik zelf 1 gelukje die zit hier iets van 500m vandaan. Dus opzich zou ik daar mijn eerste zand kunnen proeven.

Wat betreft de drukte hoe meer zielen hoe meer ik kan leren :D . Voorbij rijden doen ze me toch wel.

ik lees dat je uit HV Giessendam komt, inderdaad vlak bij de crossbaan de Belt. Een leuke baan, geen zand maar wel technisch. Helaas kom ik er te weinig (woon in Dordrecht).
Als je nu een keer op een crossbaan wilt oefenen, ga dan naar de crossbaan van Bleiswijk. Hier wordt in groepen getraind. De echte wedstrijdrijders rijden apart van de beginners/hobbyrijders. Is een stuk prettiger, hoef je een stuk minder vaak achterom te kijken.
In onze omgeving kan je wel offroad rijden, maar je moet echt de weg weten. er zijn een paar rijders uit jouw dorp die dat weleens doen, via het eiland van Dordt naar Brabant. Maar je moet de weg weten en niet iedereen is hier blij mee. ook de politie niet, weet ik uit ervaring.
Enne,... een wr is een prima fiets, maar neem nou niemand achterop.
 
groet,
 
Paul

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Wie kan me helpen: Eerste schreden op off/all road gebied.
« Reactie #16 Gepost op: 27-02-2010, 21:39 »

ik lees dat je uit HV Giessendam komt, inderdaad vlak bij de crossbaan de Belt. Een leuke baan, geen zand maar wel technisch. Helaas kom ik er te weinig (woon in Dordrecht).
Als je nu een keer op een crossbaan wilt oefenen, ga dan naar de crossbaan van Bleiswijk. Hier wordt in groepen getraind. De echte wedstrijdrijders rijden apart van de beginners/hobbyrijders. Is een stuk prettiger, hoef je een stuk minder vaak achterom te kijken.
In onze omgeving kan je wel offroad rijden, maar je moet echt de weg weten. er zijn een paar rijders uit jouw dorp die dat weleens doen, via het eiland van Dordt naar Brabant. Maar je moet de weg weten en niet iedereen is hier blij mee. ook de politie niet, weet ik uit ervaring.
Enne,... een wr is een prima fiets, maar neem nou niemand achterop.
 
groet,
 
Paul
Klopt het is inderdaad de Belt(Ik woon daar iets van 500m vandaan) en ik geloof dat verder op in Arkel ook nog een baan ligt. Dus opzich is dat wel leuk om daar eens te gaan rijden.

Wat betreft het achterop zitten. Het was ook meer een vraag van zou het eens een keer kunnen en niet echt iets wat ik dagelijks ga doen. Ik geloof wel dat de wr een extra subframe heeft achter dus opzich zou het wel moeten kunnen en hij heeft zelfs voetensteunen achter als ik het goed had gezien.


Post Merge: 27-02-2010, 22:20
Als er mensen zijn die leuke routes in Mapsource (Topo Benelux 2010), hebben dan ben ik wel geintresseerd. Nog een vraagje je ziet natuurlijk niet in topo Ben of een onverharde weg ook toegestaan is voor motorfiets of dat het bestemmings verkeer is etc... Of zie ik dit verkeerd?

Post Merge: 28-02-2010, 14:11
Zo vandaag de WR250R van StevenD gekocht wat een pracht fiets!! :D.
Hier ga ik zeker veel plezier aan bleven.