Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorsportbonden Reduceren crossgeluid  (gelezen 502 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Motorsportbonden Reduceren crossgeluid
« Gepost op: 03-05-2010, 17:14 »
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/7463-beide-motorsportbonden-reduceren-crossgeluid.html
 
 
94dB .... dat haalt de helft van ARM niet (meer), zelfs mijn ouwe TT350 heeft 1dB meer
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Motorsportbonden Reduceren crossgeluid
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2010, 17:33 »
Citaat
dynamische meetmethode

Wat houdt dat in?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Motorsportbonden Reduceren crossgeluid
« Reactie #2 Gepost op: 03-05-2010, 17:58 »
Langsrijden ipv stilstaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Motorsportbonden Reduceren crossgeluid
« Reactie #3 Gepost op: 03-05-2010, 18:02 »
Langsrijden ipv stilstaan.

Wat ze op het TTcircuit in Assen boven de tunnel ook doen?

Lijkt me dat je een meting krijgt zonder dat toerental mee wordt gemeten. maw hoog in toeren voorbij rijden hogere geluidswaarden en v.v. toch.....
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Motorsportbonden Reduceren crossgeluid
« Reactie #4 Gepost op: 03-05-2010, 18:12 »
Lees dit maar eens: http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=geluidscontroles

Bij de RDW is de norm normaal 80 dBa

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Motorsportbonden Reduceren crossgeluid
« Reactie #5 Gepost op: 03-05-2010, 19:01 »
Lees dit maar eens: http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=geluidscontroles

Bij de RDW is de norm normaal 80 dBa

Oke, vergelijk dus appels met peren.

Als ik het goed begrijp is dynamisch meten dus realistischer qua geluidsbeleving en dus ook eerlijker ten opzichte van statisch meten.
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Motorsportbonden Reduceren crossgeluid
« Reactie #6 Gepost op: 03-05-2010, 19:04 »
Mijn RMZ is dynamisch gemeten op 3.750 tpm (50 km/u) bij 90 dB. Nou wil 't feit dat ik zelden 50 km/u rijd.

Precies om deze reden had de DRZ een verlating in de ontsteking in 2, 3 en 4. Vervroeging geeft hardere klappen = meer PK's.