Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ritjes voor een quad  (gelezen 708 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
ritjes voor een quad
« Gepost op: 05-05-2010, 14:13 »
Zijn er ook leuke offroadritjes voor een quad in nederland?
 
Een collega heeft zo onding gekocht en wil er nu een keer mee met een offroadrit.
Maar met welke rit mogen die dingen ook mee?
 
paul

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #1 Gepost op: 05-05-2010, 14:33 »
zijn er ook leuke offroadritjes voor een quad in nederland?
 
Een collega heeft zo onding gekocht en wil er nu een keer mee met een offroadrit.
maar met welke rit mogen die dingen ook mee?
 
paul

Ligt er aan of er een kentekenplaat op zit of niet.
Zonder kentekenplaat geen ritjes alleen crosbaan.
Met kenteken kun je in principe elk ritje mee rijden op de single track paden na.
 
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #2 Gepost op: 05-05-2010, 15:37 »
er zit een kenteken op
tot nu toe hebben de meeste ritjes wel een stuk singel track ,die er soms niet makkelijk  tussen uit te halen zijn.
zal eens kijken of ik nog een oude track op de gps heb staan die geschikt is

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #3 Gepost op: 05-05-2010, 16:32 »
Zo snel is een pad niet te smal hoor, dit was in Wales, met een erg brede 4X4 CanAm:

 
Is soms ook best handig zo'n quad met lier  ::)

 
Met GPS routes zal je niet zo snel problemen hebben, sta je voor een te smal pad heb je snel genoeg een omweg gevonden, want die single trackjes zijn meestal niet zo vreselijk lang.
Met een roadbook is dat wat lastiger, maar zou je er nog voor kunnen kiezen dat jij eerst het roadbook volgt en als je aan de andere kant van de single track staat, kun je op de GPS terug omrijden om je maatje op te halen.
 
Bij georganiseerde ritten zoals Ad Ketelaars, zou ik eerst even vragen of het mag. Veel ritten via websites staat het wel aangekondigd of ze wel of niet welkom zijn, maar als er niks specifieks gemeld wordt misschien even vragen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #4 Gepost op: 05-05-2010, 17:25 »
Is het een quad met een achteruitversnelling (een boerenquad) of een sportquad (geen achteruit)?

In het laatste geval willen die nog wel eens een onbetamelijke herrie maken.

www.rallyadventureshop.nl of www.buitenhuisracing.com voor de aftermarket dempers.

Des te minder mensen je horen, des te minder er kunnen bellen.

Op de Peelrijdersrit waren er weinig overtreders, maar die paar overtreders die er waren waren zonder uitzondering allemaal quads.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #5 Gepost op: 05-05-2010, 17:50 »
En die sportquads werpen bij een droge stuifweg ONWIJS veel stof op...boerenquad ook wel wat, maar die heeft een dif op de wielen.
Toevallig laatst een paar van die jongens voor mij rijden op sportquads(met teringherriepijpen >:( ..) Moets echt even stoppen....1 grote stofwolk. Wolk weg en zag een paar passanten uit de stofwolk verschijnen die HEEL boos naar mij keken...zelfde soort helmpie he... :'(

Het is geweldig mooi spul, maar rij normaal. ;)


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #6 Gepost op: 05-05-2010, 17:58 »
Ik ken dat ding en het is een sportmodel. Moet zeggen dat ik de herrie wel mee vond vallen, maar dat kan komen door de uitlaten van de sportmotoren van paul en mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #7 Gepost op: 05-05-2010, 19:24 »
http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelimagelib/543/5/1/0/image.aspx
deze is het
hij heeft hem net dus hij zal echt niet zo hard rijden
zelf ben ik ze nog nooit tegen gekomen tijdens een rit .
denk dat we dan eerst maar eens naar de maasvlakte gaan om het te proberen,
zelf wel een paar keer op zo ding gereden onverhard ,maar het is niet mijn ding . 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: ritjes voor een quad
« Reactie #8 Gepost op: 05-05-2010, 19:33 »
bij OTR staan opde website of er quads welkom zijn ja of te nee.