Aan de binnenkant van de oliefles-dop heb ik volgens mij nog wel een stukje pijp in die slang gestoken. Eruit schieten gaat dus niet.
't kan allemaal best mooier en netter natuurlijk. Dit was zo'n zondagmiddag 'hmm, trechter gaat niet opschieten, wat zullen we eens verzinnen'-oplossing. Zoiets staat volgens mij ook in de manual beschreven.
Ik blijf trouwens lekker ontluchten door vullen-en-motor-laten-draaien-tot-de-olie-eruit-komt. KTM schrijft het zo voor, het is eigenlijk gewoon maar secondes meer werk, en meer dan een druppeltje olie verlies ik niet.
Text uit de manual (2003 LC4 Adventure):
Fill 0.6 liters of engine oil into the can and remove the plug 1 next to the
steering head. Introduce the plastic hose into the vent hole B, (see page
30) and fill 0.6 liters of engine oil into the frame’s front tube. Remove
plastic hose, start engine, and let it idle (approx. 20 seconds) until oil
escapes at the hole B. As soon as oil starts to escape, turn off the engine,
and mount the plug together with the gasket.