Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!  (gelezen 4246 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
« Reactie #15 Gepost op: 16-06-2010, 00:31 »
Nou gefeliciteerd hoor,wat een geluk 8)
Enne..ja Geuzenveld.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
« Reactie #16 Gepost op: 16-06-2010, 08:41 »
Heej Els dat is fijn. Ben jij trouwens de Els wiens vriend 1.5 jaar geleden mijn AT heeft gekocht?  zo ja, dan ligt er nog een helm voor je ter afhaal om te vieren dat je motor terug is.
 
Gr,
remco

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
« Reactie #17 Gepost op: 26-07-2010, 02:47 »
    Verdomd, ik heb een Africa Twin. Kijk ik lekker een filmpie op zondagavond in Amsterdam-West, gaat de telefoon om 23.55......onbekend nummer. "Met de politie", ik steek de draak ermee en denk aan een grap. "Ze hebben geprobeert uw motor te stelen". Meteen ga ik naar het raam en zie twee smerissen op de stoep. Mijn slot verknipt en het contactslot eruit gepompt. Een overbuurman zag twee Marokkanen rondom mijn motor met een zaklamp, helm stond er ook al naast. Hij belde de politie die met vijf auto's is gaan zoeken. Toen een andere motorrijder de straat inreed dachten de Marokkanen zeker dat het politie was en kozen het hazepad. Van de politie moest ik de motor hier weghalen, want ze komen zeker terug. Maar hij past niet in de gang, en ik krijg hem niet aan de praat. Nu met andere sloten op slot gedaan en de accu eraf. En ik trek mijn matras wel onder het raam en heb mijn fototoestel startklaar. Wat kost het vervangen van een contactslot? Ik kon niet begrijpen waarom ze nu mijn Africa Twin wilden, aan de overkant van de straat een mooie R1200GS en een F650Dakar. Volgens de smeris zoeken Marokkanen juist mijn soort motoren als vluchtmotor voor een overval. Ik heb ergens een hekel aan, en het begint met een M.[/list] [li]~[/li]
    [/list]

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 3071
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #18 Gepost op: 26-07-2010, 03:29 »
    Met je contact slot er uit kan je hem gewoon starten met een schroefendraaier, steek hem er in en draai hem net zo als je met je sleutel deed..
     
    Een japans contactslot word alleen compleet verkocht, ga uit van dik e100 maar kijk op ebay voor een 2e hands..
     
    Yip, ooit hebben die fijne vrienden een Dominator van me "geleend" ..  >:(
    Had hem terug na 2 weken

    Post Merge: 26-07-2010, 10:37
    Lijkt er op dat ze nu maar een BIG hebben gestolen  >:(
    http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?p=109173#109173
    DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 1595
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #19 Gepost op: 26-07-2010, 10:44 »
    Nou Ben toch, wat zijn dit voor teksten over medelanders. Leuk je hier tegen te komen (althans, ik denk dat er maar 1 Ben de Hoog is)
    Probeer Roukama in Wormerveer voor een contactslot.
    Als ie tijdelijk achter slot moet kan je hem wel even bij mij in Alkmaar stallen.

    groetjes Marcel
    Marcel

    Offline member

    • Newbie
    • Berichten: 8
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #20 Gepost op: 26-07-2010, 11:16 »
    He Marcel, jij hier? Ik ga strax proberen de motor te starten met gereedschap, en dan gaat hij bij een vriendin in de garage. Van haar kan ik dan een brommertje lenen zodat ik nog naar mijn werk kan. Al met al ben ik er natuurlijk goed ziek van. Maar bedankt voor je aanbod! Ik zit te overpeinzen hoe je dit soort pogingen nu kunt belemmeren. Wat voor een sloten of truks je ook gebruikt, ze beginnen altijd met het contactslot eruit te trekken. Als ze er vervolgens alsnog niet mee weg komen zit je wel met dat kapotte slot. Misschien een soort slot over het contactslot verzinnen.

    Post Merge: [time]ma 26 jul 2010 10:25:16 GMT-1[/time]
    Citaat
    lijkt er op dat ze nu maar een BIG hebben gestolen  >:(
    http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?p=109173#109173

     
    Geloof het of niet, maar dat is wat die smerissen ook tegen mij zeiden, dat ze op dit moment waarschijnlijk al een andere motor aan het stelen waren. Het is nog waar ook!

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 986
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #21 Gepost op: 26-07-2010, 11:45 »
    Probeer voor een nieuw/ander slot ook even het TCN forum.

    http://www.transalpclub.nl/forumrc2/index.php

    Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
    Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 929
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #22 Gepost op: 26-07-2010, 12:15 »
    De XT R-X.. zijn in trek bij die figuren. Hoop/denk dat de Z te groot is voor die onderkruipsels. Ook de motorscooters zijn populair.

    Worden iid gebruikt voor roven en kraken....

    Krijg een beetje het idee van wat ik zoal opvang dat de All-Roads nu aan de beurt zijn bij Ali Babba en de 100.000 rovers. :-X


    Gr. Johan.
    Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 1572
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #23 Gepost op: 26-07-2010, 16:47 »
    Komt niet omdat het Marokkanen zijn, maar omdat het klootzakken zijn.

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 1525
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #24 Gepost op: 27-07-2010, 07:26 »
    jaaaaaaaa gevonden!!!!!

    werd vandaag gebeld door de smeris dat ze m gevonden hebben.

    Ongelofelijk, ik dacht dat de politite zich alleen maar bekommerde om snelheidsboetes... inkomsten dus!

    Ik hoop voor je dat ie nog net zo rijd als voor de diefstal en dat je je reis gewoon kunt maken!
    KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 2770
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #25 Gepost op: 27-07-2010, 12:42 »
    Ongelofelijk, ik dacht dat de politite zich alleen maar bekommerde om snelheidsboetes... inkomsten dus!

    Ik hoop voor je dat ie nog net zo rijd als voor de diefstal en dat je je reis gewoon kunt maken!

    Rob, ik denk dat je mis bent met de datum  ::)

    Offline member

    • Newbie
    • Berichten: 8
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #26 Gepost op: 31-07-2010, 10:12 »
    Gisteren naar Roukama voor een tweedehands contact-slot. Ik had al een email ontvangen van een andere AT-rijder met eenzelfde poging tot diefstal. Een nieuw slot kost €190,-, volgens hem. Tot mijn verbazing had Roukama ze in voorraad, het is een vrij algemeen slot die bijvoorbeeld ook op een oude CBR600 zit. Het is geen originele Honda, maar naast elkaar zien ze er 1 op 1 uit. Alleen de prijs is een stuk zachter.....€57,-! Poeh, toen het net gebeurd was had ik iets van €250,- aan schade in mijn hoofd.

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 769
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #27 Gepost op: 31-07-2010, 10:32 »
    .... aan de overkant van de straat een mooie R1200GS en een F650Dakar.

    Jij stuurt ze rechtstreeks naar de brommers van Barro (ander forumlid)? Tssss.
    Ik kom binnenkort ook in West wonen. Weet wel dat ik goeie sloten nodig heb.

    Offline member

    • *****
    • Berichten: 1309
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #28 Gepost op: 31-07-2010, 10:59 »
    Misschien een rare suggestie, maar is het wat om voor "chapter Amsterdam" van ARM een garagebox te huren?
    Ieder ARM lid kan dan tegen een maandelijkse vergoeding (kostprijs/n personen) zijn/haar brommer(s) daar kwijt.
    350 EXC-F --- 790 Adventure R

    Offline member

    • Newbie
    • Berichten: 8
    Re: help, mijn honda transalp is vannacht gestolen!!!
    « Reactie #29 Gepost op: 31-07-2010, 11:05 »
    Ik heb gisteren ook even gezocht naar een ander slot. Maar toen ik aangifte deed bij de politie kon de agent mij vertellen dat ze gewoon alles open krijgen. Frustrerende gedachte als je met een dure ketting in je handen staat. Ik denk dat er vooral een slot moet bestaan die je kontaktslot onbereikbaar maakt. Dat is het makkelijke klusje waarmee ze motor aan de praat krijgen. Het gaat in dit geval wel om het type dief die je motor wil gebruiken voor een overval oid. Een mooie/ dure motor gaat in een auto mee.