Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Plaatsing imo magneet en opnemer  (gelezen 550 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Plaatsing imo magneet en opnemer
« Gepost op: 09-08-2010, 21:45 »
Yow techies...

ben met de voorvork modificatie op mijn twin. Komt een KTM vork in, en nu wilde ik vandaag het magneetje van de imo een plekje geven. Maar ik kom altijd in de knoei met de voorvorkbeschermers, en die wil ik eigenlijk toch wel laten zitten .....

Wie o wie heeft een leuk en geschikt plekkie hiervoor bedacht ?

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Plaatsing imo magneet en opnemer
« Reactie #1 Gepost op: 09-08-2010, 22:12 »
het originele m8 gaatje die wsl. ook in jouw vork zit aan de linker kant van de remklauw opnemer zou ideaal zijn.
 
past een originele ktm opnemer oa. ook in, die prima met een ico praat. ik zou even kijken of er types zijn die 3 draads werken zoals de imo.
 
anders heb ik wel eens met een alu beugeltje de sensor gemonteerd onder de vork, vast in zo´n gaatje gebout.
Heb je de originele ktm sensor locatie in de binnenkant van de vork al bezet met een opnemer? Daar zit origineel bij de lc8én een 3 draads opnemer. ik gok dat die ook wel werkt met de imo, oa de 640 had een imo als gewone teller, je kan even op de fiches kijken of je die sensor kwijt kan. dan zit ie bom proof beschermd.


Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Plaatsing imo magneet en opnemer
« Reactie #3 Gepost op: 09-08-2010, 22:27 »
Ik heb de mijne op de voorkant van de beschermer gezet, helemaal onderaan. Is hij helemaal beschermd van alle rommel die mee van achter komt. Als je magneetje sterk genoeg is pakt hij die gewoon goed op.


Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Plaatsing imo magneet en opnemer
« Reactie #4 Gepost op: 09-08-2010, 22:29 »
Ik geloof dat ik morgen eens heel goed naar de vork/remklauw moet gaan kijken.

Tja, krijg je als een Honda adapt met KTM spullen aan de slag gaat :)
Maar goed, aldoende leert men. Ik hou jullie op de hoogte, dank zo ver....

Post Merge: 10-08-2010, 18:35
Goed, ik snap de foto's en uitleg, maar denk dat een ico dus een hele andere opnemer heeft dan de imo :-\

Zal zo ff een fotootje maken om het te laten zien. Heb nu wel een beter plekje gevonde om idd een plaatje aan te monteren dus mogelijk gaat het allemaal toch wel lukken. (moet eigenlijk wel, want wordt lastig roadbook rijden zonder ::) )

Post Merge: 10-08-2010, 19:40


Op de plek waar bij mij dus het draadje zit waar je de rem- en imo-kabel langs kunt laten lopen zit op de foto's van the Dr himself dus de opnemer in gedraaid. Dat gaat in mijn geval niet passen zoals je kunt zien.
Ik kan op die plek echter wel een plaatje monteren naar elders om de magneet op te pakken.

Ga nog ff puzzelen, maar hoor graag jullie suggesties ;)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011