Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Licentie vraagje  (gelezen 1624 keer)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Licentie vraagje
« Gepost op: 15-11-2010, 19:26 »
Kort vraagje mbt een offroad licentie.

Ik las dat je met een KNMV offroad licentie ook op KNMV crossbanen mag rijden. Goed nieuws, vond ik, want met de slechte offroad faciliteiten in het noorden des lands had ik me al voorgenomen om een keer de crossbaan in Marum op te zoeken.
 
 
Zijn offroad licenties per kalender jaar of het jaar rond? Indien het laatste, dan zou ik eventueel in december er nog profijt van kunnen hebben door een offroad ritje mee te pakken.
 
Ik kan het nergens vinden op de KNMV site. Ik vind sowieso de infoverstrekking over hoe het allemaal werkt met die licenties erg verwarrend.
 
 
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Licentie vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2010, 19:54 »
knmv offroad licentie is per kalenderjaar.

die is goed voor KNMV- OTR ritten (dus niet MON ritten...) en voor crossbaantoeging, in de toekomst in combinatie met een cross-certificaat.

't is echt te triest voor woorden dat de KNMV en MON dat nu niet eens een keertje samen voor elkaar krijgen.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Licentie vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2010, 20:06 »
Alright, bedankt voor het antwoord.
Als het nog wat wordt met de geplande offroad ritten, dan wordt het dus een daglicentie.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Licentie vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 15-11-2010, 20:54 »
Ik rij regelmatig op marum(trimunt). Wat voor een motor heb je dan eigelijk? Want met de meeste offroad/allroad motoren word je wel van de baan gereden ben ik bang. Zowiezo is trimunt dicht tot het voorjaar. De meeste zandbanen zijn  nog wel open rond deze tijd.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Licentie vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2010, 13:52 »
Een DR350. Ik sprak daar een keer iemand en die zei dat wel meer mensen af en toe met een allroad op de baan komen en dan bij de kinderen/beginners gaan rijden. Een klant van mn monteur rijdt er ook wel eens met zn BSA.
Maar Trimunt is erg zwaar denk ik. Kom je wel eens op de baan in Delfzijl?
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Licentie vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2010, 17:24 »
Vind Trimunt wel meevallen, gewoon tussen de beginners rijden.Dan moet het wel lukken met een dr350.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Licentie vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2010, 21:26 »
delfzijl vind ik zelf wat vervelender. Redelijk technisch. Maar als je er puur door heen wilt komen is het wel wat makkelijker omdat je er minder blub hebt. Maar laatste keer is bijna een jaar geleden. Die vent met een bsa heb ik inderdaad wel eens zien rijden op trimunt. Erg netjes ding! Maar rond deze dagen zijn de meeste banen wel rustig vanwege het weer. 

PS. Laat mij je niet tegen houden hoor. Je moet gewoon gaan! Mensen houden ook wel rekening met jou.
ps. Westerbork is ook een leuk baantje.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Licentie vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 16-11-2010, 21:52 »
Haha ga ik zeker niet doen (me laten tegenhouden)! Maar ik vind wel interessant te weten wat andere baangebruikers ervan vinden als ze een figuur als mij tegenkomen. Ik wil niemand in de weg rijden, want met een beetje goed weer is de baan druk zat.

Ik heb vandaag weer een halve dag rondgehangen bij mn monteur in de werkplaats en me door hem definitief laten omlullen dat het wel gaat om eens te komen rijden op Trimunt.
Ik heb het nog niet zo vaak gedaan, maar ik vind het mooi rijden op een baan. Je weet wat je voor je neus krijgt, en dat je geen verkeer, paarden of loslopende boswacht... ehm honden tegenkomt ;)
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Licentie vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 17-11-2010, 14:25 »
Goedzo! Moet je wel even wachten want duurt nog wel even voor Trimunt weer open is :'(