Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht: houder voor gpsmap60cx  (gelezen 2712 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Gepost op: 10-10-2010, 22:39 »
Iemand nog een houder liggen voor een  houder voor gpsmap60cx?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #1 Gepost op: 11-10-2010, 12:51 »
Gewoon de fietshouder bestellen.
Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #2 Gepost op: 11-10-2010, 13:17 »
Ik heb geen goede ervaring met de fietshouder, na een jaar ermee gereden te hebben is de gps behoorlijk beschadigd door de houder. Door het harde materiaal van de houder en de trillingen van de motor schuurd hij de gps gewoon weg. Heb nu een tt hpuder en die bevalt een stuk beter.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #3 Gepost op: 11-10-2010, 13:47 »
Zelf hele goede ervaringen met de fietshouder. GPS zit vast genoeg om niet los te trillen.
Maar bij een crash schiet ie los zonder af te breken. Het materiaal van de houder is zwart plastic en niet harder dan de GPS zelf.
Snap dan ook niet hoe de GPS in deze houder kan beschadigen. Weet wel van de TT houders van metaal dat die schade aan de GPS kunnen veroorzaken.

Maar goed...
Ik heb de mijne gekocht bij http://snelbalie.gps.nl/
14 euro voor houder
7,50 euro voor stuurklem
en 5 euro verzendkosten
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #4 Gepost op: 11-10-2010, 14:14 »
het ram houdertje bevalt me goed, en kost maar iets van 8 euro.
 
Ook in mijn touratech houder versleet de gps behuizing, niet meer of minder dan in de ram. Nu zit er ductape tussen :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #5 Gepost op: 11-10-2010, 15:02 »
Ik zal wel eens een fototje ervan maken, gebruik de fietshouder trouwens nog wel gewoon op de mtb maar niet meer op de motor.

Maar de ts zocht een houder en die heb ik niet voor hem, maar ik raad een TT houder met slot aan.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #6 Gepost op: 11-10-2010, 15:24 »
Ik raad ook een TT houder met slot aan...
Dempt de trillingen goed, beschadigd de GPS niet (als je de beschermrubbertjes erop houd) en valt er niet uit.
 
De TT houder zonder slot wil nog wel eens openspringen, dus als je geen koortje aan je GPS aan je stuur hebt zitten is het zoeken geblazen... (ik gebruik deze nu overigens wel, maar dan met tyrip rond GPS en houder + koordje van GPS naar het stuur)
 
De Rammount voor op de motor heeft de behuizing en dat knopje achterop mijn 60CX enorm beschadigd, waardoor de GPS steeds losser in de houder kwam te staan. Na een paar jaar is dan ook de kaartlezer losgetrild van de printplaat... En als je het geheel bekijkt zit er ook nergens iets wat veert of dempt.
Daarnaast heb ik al 3 rammounts versleten, omdat de steel telkens afbreekt...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #7 Gepost op: 11-10-2010, 18:19 »
De volgens mij perfecte combinatie , de afsluitbare touratech houder en als steun een oude handkap montage beugel gemonteerd aan de onderplaat van de steun , werkt uitstekend en zit goed vast.
 
 
 
 

 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 54
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #8 Gepost op: 11-10-2010, 18:49 »
Voor mij alleen een rammount en wel omdat je daarmee de garmin nog wat kunt positioneren. Het scherm van de 60Cx is overdag meestal niet afleesbaar. Het zonlicht moet er onder de juiste hoek opvallen wil je wat zien. Zon van achteren is ok of een dicht wolkendek. Maar van voren of schuin van voren: je ziet niets. Met een rammount kun je hem naar links of rechts kantelen om zonlicht dat van de zijkant komt op te vangen. Plotseling zie je dan weer wat.

De fietshouder -voor op mijn fiets- heb ik daarom ook vervangen door een rammount.

Laatst -op de motor- met zo'n Touratechhouder gereden: meestal is daarop niets te zien omdat ie vast gemonteerd is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #9 Gepost op: 11-10-2010, 19:19 »
Voor mij alleen een rammount en wel omdat je daarmee de garmin nog wat kunt positioneren. Het scherm van de 60Cx is overdag meestal niet afleesbaar. Het zonlicht moet er onder de juiste hoek opvallen wil je wat zien. Zon van achteren is ok of een dicht wolkendek. Maar van voren of schuin van voren: je ziet niets. Met een rammount kun je hem naar links of rechts kantelen om zonlicht dat van de zijkant komt op te vangen. Plotseling zie je dan weer wat.

De fietshouder -voor op mijn fiets- heb ik daarom ook vervangen door een rammount.

Laatst -op de motor- met zo'n Touratechhouder gereden: meestal is daarop niets te zien omdat ie vast gemonteerd is.

Met deze combinatie al meerdere ralys gereden , Marokko , Tunesie , Egypte , dus altijd in de volle zon en nog nooit een probleem gehad , altijd goed te lezen , maar ja , ieder zijn voorkeur  ;D
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #10 Gepost op: 11-10-2010, 20:03 »
Dan monteer je aan een tt houder een ram knobbel, kan je hem lekker verdraaien tijdens het rijden.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #11 Gepost op: 11-10-2010, 23:01 »
Nou, niet echt een duidelijke winnaar: ramhouder of tt houder. Van een houder van rond de 75 euro verwacht ik dat hij dan ook 100% goed. Maar ik lees dat hij nog wel eens wil openspringen, moet je hem alsnog met een touwtje beveiligen, en dat hij net zo hard (of net zo weinig) beschadigingen veroorzaakt. In dat geval geef ik liever minder geld uit aan een kunststof houder.

Maar ik een heel ander probleem: !@#$%^&*&^%$#@ >:( >:(

Heb vanavond de 60cx opgehaald, bleken er geen originele installatieschijven bij te zitten; kopietjes dus. Maakt mij op zich niet zoveel uit want de unlockcodes zijn er wel bij.  Maar wat mij wel heeeeeel veel uit maakt is dat ik dus niets kan installeren op mijn Mac. Heb gister nog zitten google-en of garmin en mac problemen op zou leveren: niet dus. Dus zal het liggen aan het feit dat het niet de originele schijven zijn.

Iemand ervaring mee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #12 Gepost op: 12-10-2010, 00:38 »
Je zal even moeten zoeken op het gpsforum(.nl), maar mij staat bij dat Garmin en Mac geen ideale combinatie is. Het Mac programma is Basecamp.
Marcel

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #13 Gepost op: 12-10-2010, 01:02 »
enige nadeel van de tt is de lip bij het slot.
ligt eraan hoe en waar je hem monteerd.
scherpe rand van de lip.
dus ik heb toch maar gekozen voor ram gps60 mount.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Gezocht: houder voor gpsmap60cx
« Reactie #14 Gepost op: 13-10-2010, 10:01 »
Dank voor alle reacties. Ik ga voor de rammount. (maar eerst moet ik de boel aan de praat krijgen op m'n mac :confused: )