Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Peelrit 31 oktober 2010  (gelezen 44632 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #135 Gepost op: 31-10-2010, 19:02 »
Kweenie of ik morgen nog een pen kan vasthouden  ;D. Dit was mijn eerste OTR op de 690 en beviel erg goed. Altijd genoeg power als je de kraan open draait (is wel wat anders dan een DR600 uit '87). Eerste rondje was best druk dus lekker gereden als warming up. Tweede rondje ging een stuk beter en was al heel wat rustiger. Het laatste rondje de eerste helft niemand tegen gekomen totdat ik achterblijvers moest gaan inhalen.

Crossbaan was niet mijn ding, had veel ruimte nodig en was echt ploegen. Die steile bult was mooi, de 3e keer echt perfect volgens het boekje boven koppeling in en precies boven zonder sprongetje.

Tankstation Cuijk heeft weer genoeg aarde erbij om de geraniums te planten  :-X.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #136 Gepost op: 31-10-2010, 19:21 »
Zo! Tot 11 uur geluid gekeurd (wat overigens prima verliep en leuk was om te doen) en daarna met een groepje het eerste rondje gaan doen. Dat viel ff tegen zeg! Het ging niet lekker, diepe sporen, blub en de snelheid bleef er niet goed in en voelde weer alsof ik het voor het eerst deed. Crossbaan was echt zwaar! Die hillclimb was wel gaaf en trouwens best stijl aan de andere kant!  ;D

Twijfelend aan een tweede rondje begonnen met alleen JohanXR die een KTM690 reed (en even de berm bezocht na de eerste paar knippen en het even niet meer zag zitten  ;) ). Toch doorgegaan en het ging helemaal top! Ook knap met die ktm690...toch best een flinke motor! Zonnetje erbij en gevoel voor de motor was terug. Flink het gas open op de akkers en de motor lekker laten ronddansen. Ook de knippen gingen goed. Gas open boven op de knip en op de volgende landen en dan het juiste ritme houden. Flinke onbedoelde sprong gemaakt halverwege, langs een tent met toeschouwers...vering ging tot op de bodem.  :D   

Wat betreft die single tracks:
Truuk van de single tracks is zittend met voetje naar voren de kommetjes inrijden en dan gas. Je achterwiel wordt dan tegen het kommetje gedrukt en zo kun je er vlotjes doorheen. Je moet in een soort sinus ritme komen.  :)  In ieder geval, zo werkt het voor mij.

Helemaal gaar nu maar het was top!
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #137 Gepost op: 31-10-2010, 19:43 »
Super rit! 

eerste rondje met Gezwindespoed gereden, en veel last van zooi op mijn bril, en condens aan de andere kant: Het was idd nat en warm... Uiteindelijk gewoon een stuk zonder bril gereden. Daarna maar effe een nieuw glas gescored!

Tweede en derde rondje alleen gereden en heel lekker rondgekomen. net te laat voor een 4e... en das maar goed ook, want 't wordt vast weer spierpijn morgen  ;)

Nog een rearview filmpje gemaakt van bijna een heel rondje... ik zal eens proberen hoe ik moet uploaden naar Utube

Weinig Armers gezien... tot aan het eind bij de auto.

Helaas nog een vervelend staartje: vlak voordat ik thuis was brak een van de spanbanden en flipte de motor met aanhanger en al op zijn kant.  :-[ :-[ Aanhangerkoppeling aan gort en Motor ook wel wat schade, maar dat valt gelukkig mee.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #138 Gepost op: 31-10-2010, 19:50 »
oeps...
das dus de reden dat ik altijd 2 spanbanden per kant heb.
maar ook ik moet oppassen want ik zag rafels op een spanband bij mij.
 
Ander spannend momentje..
de helm van ktm640 hing nog op de aanhanger met de kinband om de opstaande poot van de kar aan de voorkant, daar kwamen we achter toen we weer in thuis waren (regio zoetermer) ::) ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #139 Gepost op: 31-10-2010, 19:55 »
Dit was mijn eerste x Handel en ik vond t geweldig  ::) :D .
 
Ondanks de drukte bij de start viel t tijdens t rijden erg mee.
Wel indrukwekkend met zo veel motoren door een maisveld te ploegen, wat overigens ook mee viel  :)
In het bos was t niet zo druk.................oh?..........jullie reden allemaal achter mij  ;D :-\ ;)
Moet wel toegeven dat ik de flinke berg zand over heb geslagen  :stupid:
 
Ik vond het een hele mooie ervaring en ik vermoed dat ik volgend jaar weer van de partij ben.
 
Complimenten aan de organisatie.  :)
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #140 Gepost op: 31-10-2010, 19:59 »
Dit was mijn eerste x Handel en ik vond t geweldig  ::) :D .
 
Ondanks de drukte bij de start viel t tijdens t rijden erg mee.
Wel indrukwekkend met zo veel motoren door een maisveld te ploegen, wat overigens ook mee viel  :)
In het bos was t niet zo druk.................oh?..........jullie reden allemaal achter mij  ;D :-\ ;)
Moet wel toegeven dat ik de flinke berg zand over heb geslagen  :stupid:
 
Ik vond het een hele mooie ervaring en ik vermoed dat ik volgend jaar weer van de partij ben.
 
Complimenten aan de organisatie.  :)
 
 
 
Ik hoorde dat je ook had gereden! Top! Hoeveel vrouwen zouden er meegereden hebben vandaag? Ik heb er 4 gezien...op 1600+ rijders...  :P
Nog gezwommen vandaag?  ;)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #141 Gepost op: 31-10-2010, 20:16 »
Dank aan de mensen van Code Groen die ons enorm hebben geholpen met de geluidkeuring. Het liep allemaal erg vlot en we hebben zeker de indruk dat er steeds minder mensen met herriepotten op de route zitten. Rotte appels blijf je houden maar hun aandeel loopt terug. Verder geen ernstige ongelukken wat met zoveel deelnemers al een wonder genoemd mag worden.
Voorzitter MC De Peelrijders
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #142 Gepost op: 31-10-2010, 20:34 »
Gelukkig, dus die man die met pijn in de rug in de ziekenwagen werd afgevoerd heeft niets ernstigs :)
Verder weer een super rit ;D ;D ;D

Blij dat mij helm na 150 km nog aan de kar hing en ook dat de handschoenen daar ook nog allebei in zaten!! :)
soms zit het mee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #143 Gepost op: 31-10-2010, 20:36 »
Hesjes van 9 t/m 14jaar passen niet bij iedereen.  :-X

 
Andere 410 foto's die door Melanie zijn gemaakt de hele dag hier onder.
http://picasaweb.google.com/118442913177306121440/Peellandrit2010#
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #144 Gepost op: 31-10-2010, 20:38 »
wat deden jullie in die tent in het bos... ik mocht doorrijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #145 Gepost op: 31-10-2010, 20:44 »
wat deden jullie in die tent in het bos... ik mocht doorrijden.

Controleren op zwartrijders. Goed willende haal je er wel uit maar er waren er ook een paar die beslist niet sportief waren.
Voor jou heb ik er een fototje aan toegevoegd van eentje.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #146 Gepost op: 31-10-2010, 21:36 »
Het was weer top in Handel , gestart samen met Frans Verhoeven en Henk Knuiman , ik geloof dat we bij de eerste 10 vertrekkende zaten , na 100 meter moest ik die twee snelheidsduivels al laten gaan , was echt niet bij te houden , maar ja dat wist ik vantevoren al , eerste rondje vlotjes afgewerkt , wel zwaar overigens , tweede rondje gereden met JW , Nijkamp en Illja , die kon ik gelukkig wel bijhouden , BMW tje loopt als een kanonskogel , na twee rondes had ik ook genoeg energie verspeeld , dus tijd om naar huis te gaan , volgend jaar zeker weer van de partij.
 

 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #147 Gepost op: 31-10-2010, 21:37 »
Ben een beetje aan het experimenteren met wat 808 cameratjes... Vandaag rearview opgenomen.

eerste stukje: (ongecompileerd, iets gecomprimeerd)

Peelrit1.avi

met 690 sound... (veel mooier dan muziek  :P )
3:40 Gezwindespoed achter me...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #148 Gepost op: 31-10-2010, 21:53 »
Ik hoorde dat je ook had gereden! Top! Hoeveel vrouwen zouden er meegereden hebben vandaag? Ik heb er 4 gezien...op 1600+ rijders...  :P
Nog gezwommen vandaag?  ;)

Ik heb ook maar 3 vrouwen gezien, dus...............je kunt tellen  :-X ;) :D
 
Vandaag heb ik t droog gehouden  :D , de brug niet eens gemist............ :D ;D :)
Behalve een mega blauwen plek op mijn heup, door een te-dicht-bij-passerende mede rijder...........waar eindigde in een "hoop" van 3 motoren m mij er tussen in, is alles goed gegaan.
 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #149 Gepost op: 31-10-2010, 22:08 »

Ik heb ook maar 3 vrouwen gezien, dus...............je kunt tellen  :-X ;) :D
 
Vandaag heb ik t droog gehouden  :D , de brug niet eens gemist............ :D ;D :)
Behalve een mega blauwen plek op mijn heup, door een te-dicht-bij-passerende mede rijder...........waar eindigde in een "hoop" van 3 motoren m mij er tussen in, is alles goed gegaan.
 
 
 
 

 :o :o   ;D  Haha het zal ook eens niet he!
Ride the world!