Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Peelrit 31 oktober 2010  (gelezen 44620 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #165 Gepost op: 01-11-2010, 11:56 »
Jouke komt wel vaker bij me langs. Hoe zou ik jou moeten herkennen?

Ik vergeef het je hoor.
Omdat ik niet in de buurt woon zal ik ook niet snel bij je langs komen, net als Jouke. Ben pas 4x geweest. :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #166 Gepost op: 01-11-2010, 12:02 »
de boel schoonmaken dat zal pas zaterdag weer kunnen en dan ook maar meteen olie filters etc doen, en hopen dat er de 13de nog een mooie dag is om te rijden.
oh snavel reparatie doen, en eens kijken of ik in de winter niet mooi nieuw plastick etc erom heem gooi zodat ie er dan weer helemaal bling uit ziet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #167 Gepost op: 01-11-2010, 12:19 »
Plastics voor de BMW...ik heb nog een volledige set liggen mét bestickering, alles in verpakking! Misschien doe ik die wel weg...
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #168 Gepost op: 01-11-2010, 12:24 »
Niet te snel weg doen hoor; bij vorst wil dat spul van BMW wel eens wat afbreken omdat het broos wordt. Oeps, nou zeg ik weer iets negatiefs over een beamer. Sorry!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #169 Gepost op: 01-11-2010, 12:24 »
Zo ook op mijn werk met wat vermoeide benen. Was er gisteren heel vroeg bij (eerste 50 rijders denk ik.)  Hierdoor "verbaast" dat er niet op geluid werd gekeurd (we waren gewoon te vroeg :D ) Wel wat bekenden gezien (peter,gerJan henk K en Frans V) Maar alleen ARM op de controlepunt ??? .
Eerste ronde was echt knallen. Veel snelle rijders en springheuvels/"bergen" die nog niet uitgesleten waren. De maisplakken waren af en toe nog echte wasbordjes en aarden walletjes om je tegen af te zetten lagen er bijna nog niet. Op de Crossbaan die wel mul zand was, maar 100% beter ging als vorig jaar (toen op de 690 nu op de 300 2T 8) ) was het wel zwaar maar goed te rijden.Ook de zandput was weer leuk.
Na slokkie en benzine aangevangen met 2e rondje (was al stiller bij de start.) Nu al sporen en "drooggereden" en vlakgereden maisplakken Hierdoor was het makkelijker te rijden.  :P Ook het kruip door sluip door was wat meer uitgesleten waardoor het leek op rails te rijden. De berg even te wild naar beneden en even liggen, hier bleek het ty-ripje aan de radiator goed te werken als breekpunt. Radiator heel, alleen "kuipwerk" los. Even een bakkie gedaan op het koffiepunt. Toen weer verder.
Na weer slokkie en wat reparatiewerk aangevangen aan 3e ronde (start was leeg!) Nu was de route aardig stuk gereden, voorheen "vlakke" wegen waren veranderd in knippenpaden en de crossbaan was en wirwar aan sporen. Berg overgeslagen door verkeersopstopping. Aan het einde van de ronde kramp in mijn onderbeen, dus rustig uitgereden.
Was weer super en volgende week weer!!!!!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #170 Gepost op: 01-11-2010, 12:47 »
Niet te snel weg doen hoor; bij vorst wil dat spul van BMW wel eens wat afbreken omdat het broos wordt. Oeps, nou zeg ik weer iets negatiefs over een beamer. Sorry!

Bedankt voor de tip Noppy, maar ik dacht dat enkel de eerste 'batch' van de G450x plastics uithardden in de kou. De eerste plastics werden door BMW gratis vervangen door nieuwe die dat probleem niet meer hadden. Nu weet ik natuurlijk niet welke reeks plastics ik erop heb zitten, dus misschien best maar houden.
Bedankt voor jullie goeie werk trouwens, dat scheelt toch weer een hoop lawaai op zo'n (al luide) evenement.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #171 Gepost op: 01-11-2010, 12:51 »
noppy: klok,  klepel....... iedere eigenaar van een g450x heeft gratis onder garantie totaal nieuw plasick gekregen met bestickering, had je er al exclusief facory stickers op dan werden die ook vergoed!



Post Merge: 01-11-2010, 12:53
ps, het plastick is van acerbis.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #172 Gepost op: 01-11-2010, 12:54 »
Ik hoorde van een alom bekende ARMmer dat hij vier jaar geleden voor 't laatst in Handel was.

In zijn oren maakte de goegemeente van toen in zijn totaal veul meer herrie als nu. Dit was ondermeer te horen tussen de paar gebouwen en auto's die daar geparkeerd stonden.

Mocht het nu zo zijn dat dat komt omdat de club controles heeft ingesteld, dan hebben we ons doel al voor een groot deel bereikt. Wat ons wel opviel dat motoren die terugkwamen van het 2e rondje veel meer herrie maakten dan zij die terugkwamen van het eerste rondje. Gek niet? ;D

Alleen de mannen (ja, alleen maar mannen) die met onze killers reden, reden alle ronden met het ding; die krijg je niet zo makkelijk eruit. Is toch wel speciaal gereedschap voor nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #173 Gepost op: 01-11-2010, 15:27 »
1 Ronde en 15 km. Eerste ronde liep niet geweldig, met name de crossbaan  was voor mij bijna niet te doen . Motor sloeg vaak af met gas dicht,  iets hoger stationair afgesteld;begint deze ineens weer veel te hoog  stationair lopen. Dan maar weer terug zetten naar af en toe afslaan. Is  niet prettig in het korte werk, maar iets veiliger. Kom ik terug bij  start is mijn kentekenplaat eraf. 2 jaar de gekste dingen mee gedaan,  niet kapot te krijgen. 2De ronde rustig gereden om die plaat  te zoeken.  Loopt de motor heet (ging veel te langzaam)... Dus alles bij elkaar op  geteld: plaat terug vinden en motor kapot rijden (ook ivm dat afslaan)  of terug naar de start zonder fijn gevoel. Keuze was zo gemaakt.
 Maat van mij heeft de 2de ronde wel heerlijk gereden, itt de eerste  ronde. De baan lag er toe al veel beter bij.

Mijn "probleem " is opgelost.  *O*
 Waarschijnlijk de hele tijd met de choke erop gereden  |(  :$
 Het verwonderde me al waarom ik 5liter kon bijvullen na de eerste ronde  waarin ik niet tot het gaatje ben gegaan (gemiddeld 38,8 volgens de  tripmeter).
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #174 Gepost op: 01-11-2010, 15:33 »
Het wil wel eens helpen, zodra je een nieuwe plaat hebt misschien een ideetje, om een laagje schuimrubber onder de plaat te plakken. Daarna pas monteren.

Keien schieten dan eerst in het schuim. Dat schuim wordt heel raar spul. Het wordt enigszins hard totdat je er een met een hamer tegenaan tikt; dan valt ineens de modder uit elkaar bij de eerste klap. Dus schuim en modder samen beschermt; het wordt een soort Brosreep:



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #175 Gepost op: 01-11-2010, 15:37 »
He Noppy kan jij mij eens uitleggen hoe die geluidskeuring werkt?

Tijdens keuring werd op gehoor een goedkeuring gegeven en ik mocht meteen door naar de inschrijvingstent.
Maar ik wilde weten hoeveel dB mijn motor produceerd dus toch gevraagd om een meeting.
Hierbij werd de motor tot in de toeren begrenzer getrokken.

De uitslag was met 111dB net op het randje??

Verschil tussen 94dB en 111dB lijkt me toch significant?  ???

 
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #176 Gepost op: 01-11-2010, 15:45 »
gaan we weer......
94 hedendaagse meetmehtode, op 50 cm afstand half gas
112 op 2 meter volgas. vanaf 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #177 Gepost op: 01-11-2010, 16:06 »
De nieuwe FIM-norm is 112 dB en lager, dus op het randje zat je niet. Er is nog een oude FIM-norm en die bedraagt 94 dB bij een normtoerental. De KNMV hangt de oude norm aan, de MON de nieuwe. Leuk niet?

De oude norm is niet zo precies; bij 5.500 tpm kan een motor heel braaf zijn (zoals mijn RMZ) en bij 8.000 tpm breekt de hel los (zoals bij de meeste 2 takts waarbij de powervalve opengaat).

De nieuwe meetmethode geeft een betrouwbaarder beeld, voorzover je daarover kunt spreken. Deze geeft minder onterechte afkeuringen maar ook minder onterechte goedkeuringen.

De KNMV doet daarnaast aan dynamische metingen, maar dat geldt alleen bij wedstrijden. Ben je tijdens het langsrijden op 7.5 meter afstand luider dan 94 dB(A) plus een marge van 1.9 dB(A) dan wordt je gediskwalificeerd. In onze ogen is dat niet zo effectief, aangezien je de overlast dan mogelijk al veroorzaakt hebt.

Post Merge: [time]ma 01 nov 2010 16:06:53 GMT-1[/time]
gaan we weer......
94 hedendaagse meetmehtode, op 50 cm afstand half gas
112 op 2 meter volgas. vanaf 2011

Nee, de KNMV hanteert ook op 1 januari 2011 nog de 50 cm / 94 dB statische methode.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #178 Gepost op: 01-11-2010, 16:07 »
Ah, bedankt. Weer iets geleerd.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #179 Gepost op: 01-11-2010, 16:26 »
maar de MON weer niet ende FIM?
dsu wel een beetej gelijk, toch?