Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ABS verplicht voor motoren  (gelezen 11839 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #30 Gepost op: 16-10-2010, 15:10 »
Geining triest om te lezen welke richting Nederland op gaat...

[...]

^^ eensch.

Over een jaar of 20 mógen we gewoon geen auto of motor meer rijden. Vallen doden mee. Met de fiets ook trouwens. Zijn gevaarlijke hobbies als parachutespringen, bergbeklimmen, vissen (ja denk eens aan die scherpe haakjes die aan het eind van de lijn zitten) ook verboden.


Ik wil weg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #31 Gepost op: 16-10-2010, 15:26 »
Ik wil weg

Waar kan ik heen? Ik wil niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng.
Waar kan ik heen? Wil niet naar China, daar doen ze zo eng!

Loop niet te zeuren man. Neem af en toe afstand van de flauwekul en geniet van wat je hebt.  ;)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #32 Gepost op: 16-10-2010, 16:08 »
Dat doe ik dan ook, met meer en meer krommende tenen.

Nog een jaar of 10, dan zijn mijn smurfen zo groot dat mijn meisje en ik gaan verhuizen naar Afrika.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #33 Gepost op: 16-10-2010, 16:42 »
Dat doe ik dan ook, met meer en meer krommende tenen.

Nog een jaar of 10, dan zijn mijn smurfen zo groot dat mijn meisje en ik gaan verhuizen naar Afrika.

Die kromme tenen doe je toch zelf? Kom op man, kijk eens goed om je heen je hebt hier een prachtleven met alle kansen, kijk eens goed naar Afrika en besef hoe goed je het hier hebt en hoe goed alles hier geregeld is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #34 Gepost op: 16-10-2010, 17:07 »

Die kromme tenen doe je toch zelf? Kom op man, kijk eens goed om je heen je hebt hier een prachtleven met alle kansen, kijk eens goed naar Afrika en besef hoe goed je het hier hebt en hoe goed alles hier geregeld is.

Klopt, je kunt hier prima leven en alles is goed geregeld. Het is hier alleen erg vol..en echt outdoor bezig zijn kan hier ook niet.

Heb een tijdje in British Columbia in Canada gezeten in omgeving vancouver... wat een verschil..  ::)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #35 Gepost op: 16-10-2010, 20:36 »
Klopt, je kunt hier prima leven en alles is goed geregeld. Het is hier alleen erg vol..en echt outdoor bezig zijn kan hier ook niet.

Heb een tijdje in British Columbia in Canada gezeten in omgeving vancouver... wat een verschil..  ::)

We zijn net twee weken terug uit B.C. Werkelijk fantástisch gebied. Om er vakantie te vieren. En zéker om te brommeren. De Canadezen zijn heel vriendelijk en de service is er super, maar ik zou er niet meteen naar willen verkassen. Daarvoor is het me toch te......oppervlakkig of zo. Ik zou vrij snel het Hollandse 'zijn' gaan missen, inclusief de ergernisjes. Snert, klaverjassen, hagelslag, fatsoenlijk brood en dito koffie, Amsterdammers, de vrijheden, ga de grens over en je levert het in.
(en die malle regering, die is binnen acht maanden weer verleden tijd. Hagelslag blijft!)
 
Kom maar op met die ABS, die ken ik ook wel hebbe!  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #36 Gepost op: 16-10-2010, 20:39 »
Ik begrijp MAX helemaal!
en geef hem groot gelijk, en hoop dat het gaat lukken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #37 Gepost op: 17-10-2010, 00:03 »

We zijn net twee weken terug uit B.C. Werkelijk fantástisch gebied. Om er vakantie te vieren. En zéker om te brommeren. De Canadezen zijn heel vriendelijk en de service is er super, maar ik zou er niet meteen naar willen verkassen. Daarvoor is het me toch te......oppervlakkig of zo. Ik zou vrij snel het Hollandse 'zijn' gaan missen, inclusief de ergernisjes. Snert, klaverjassen, hagelslag, fatsoenlijk brood en dito koffie, Amsterdammers, de vrijheden, ga de grens over en je levert het in.
(en die malle regering, die is binnen acht maanden weer verleden tijd. Hagelslag blijft!)
 
Kom maar op met die ABS, die ken ik ook wel hebbe!  :D

Klopt! Voor mij hetzelfde verhaal hoor. Ik kon op een gegeven moment dat amerikaanse/canadese gelul niet meer aanhoren...  ;D  En het eten was bagger...

We denken hier ook maar tot aan de grens... ofja.. stel je rijd hier, om iets leuks te gaan doen ergens in de natuur, dezelfde afstanden als in Canada. Dan zit je ook zo een land verder..in de alpen ofzo. Maar dat doen we minder snel omdat je dan in een ander land terecht komt met een andere taal en cultuur. Canada is gewoon grofweg 1 cultuur, dus je rijd er makkelijker even 1000km naar een bepaald gebied. Hier is van Nijmegen tot Groningen al een heeel eind voor veel mensen.  :P

Achja. We moeten wat minder klagen allemaal. Dat zou al een hoop goedmaken.
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #38 Gepost op: 17-10-2010, 07:55 »
We moeten het nieuwe liberale kabinet maar eens wijzen op onze hobby en hoe we in de verdrukking komen. Mooi voorbeeld is België, waar ze van 20 crossbanen naar een stuk of 5 zijn gereduceerd, terwijl de reductie nog alsmaar doorgaat.

En dat in het licht van een land dat op dit vlak een aantal zeer goede topsporters geleverd heeft.

Tijdens de Balkenende serie heb ik ook als eens gemijmerd over het verlaten van dit bekrompen landje. Maar de eerste maatregelen van 120 naar 130 km/u en boetegrens van 11 km extra marge lijkt de toon te zetten voor wat dit kabinet gaat doen.

Wie van ons woont er dicht bij Den Haag en belt de nieuwe Minister van Sport ff om een afspraak te boeken?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #39 Gepost op: 17-10-2010, 09:16 »
Waar een topic over ABS al niet toe kan leiden ...  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #40 Gepost op: 17-10-2010, 10:26 »
...Maar de eerste maatregelen van 120 naar 130 km/u en boetegrens van 11 km extra marge lijkt de toon te zetten voor wat dit kabinet gaat doen.

Nou, de crowdpleasers vinden gretig aftrek. Tien km/u extra en het hele land is gered. :confused: 
Ik heb ze wel 's beter van je gehoord, Noppy.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #41 Gepost op: 17-10-2010, 10:51 »
en hoe goed alles hier geregeld is.
Ik heb nou juist de schurft aan hoe 'goed' hier alles geregeld is.. Laat mij het zelf maar regelen, daarom zit ik ook fout in nederland, hier mag je een hoop niet meer zelf regelen. cq. voor jezelf beslissen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #42 Gepost op: 17-10-2010, 10:57 »
Volgens mij ging het over ABS.... terug naar het onderwerp maar weer?

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #43 Gepost op: 17-10-2010, 12:40 »
Ging hier toch over ABS op motorfietsen? Dus nou.....eh........nee. maar ik wil het nog wel een keer uitleggen hoor  :D
je hoeft niet meteen te happen ;)
ik doelde erop dat het merendeel van de ongevallen met motorrijders er een automobiel bij betrokken is waarvan de bestuurder ook nog eens schuldig is door het niet naleven van de verkeersregels..en als die nou eens allemaal stoppen (waarvoor abs is) waar ze horen te stoppen (zodat wij heel blijven) dan zou dat een hoop van de 5000 schelen

Ik zou vrij snel het Hollandse 'zijn' gaan missen, inclusief de ergernisjes. Snert, klaverjassen, hagelslag, fatsoenlijk brood en dito koffie, Amsterdammers, de vrijheden, ga de grens over en je levert het in.

ik weet niet waar je het over hebt,
ik hoorde van de week een nieuwslezer op de radio zeggen dat geert wilders de GRENZEN van de vrijheid van meningsuiting had overschreden.
..
als er grenzen aan vrijheid zitten..is het toch geen vrijheid?


maar goed we gaan wel erg off-topic op zo'n mooie off-road dag  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: ABS verplicht voor motoren
« Reactie #44 Gepost op: 17-10-2010, 23:12 »
Jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint.... :-*

Tis net als met ABS eigenlijk. ;)
Als jij eerder stopt kan de ander iets verder gaan...... :stupid:
(vice versa natuurlijk, en daar zit hem nou net nou de kneep!)
Grtz,
Herr DRénérZéele