Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)  (gelezen 76959 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #195 Gepost op: 19-04-2011, 22:00 »
plaats maar veel plaatjes in je album, ik ga je volgen  :)

heb je al een nieuw glaasje?
:)  Best handig eigenlijk zo'n webalbum wat fatsoenlijk en overzichtelijk werkt. Beter dan facebook iig..  ;D  Ga hem voorlopig voor de offroad dingen gebruiken.

Ik ga het uhhhhh... 'oude dildo achterlicht' er voorlopig maar terug op zetten. Dat glaasje was toch al niks.. :)

Verder verlang ik alweer naar de volgende offroad-trip...beats achter de pc zitten 40u per week..  :P
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #196 Gepost op: 19-04-2011, 22:21 »
40 uur pc p/w weet ik alles van ::)
ben nu dus ook op zoek naar wat minder pc werk en meer naar hands on werk.
(hmmm... klink wel heel fout als je het zo leest ;D)

leuke foto's, maar wel gemeen hoor voor de thuisblijvers  :D
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #197 Gepost op: 27-04-2011, 15:15 »
Met pijn in mijn hart moet ik afhaken. Ik heb iets gedaan wat op zich niet heel dom was, maar gezien de tijd niet heel slim. Ik kon mijn Tenere 34L inruilen voor een 3AJ met een beetje bijbetaling. Dat heb ik dus gedaan en het is een fijn ding, maar er zijn een paar dingetjes mee die wat aandacht nodig hebben. Op zich niet allemaal heel ernstig, maar opgeteld ben ik bang dat ze met tijdens of na de rit bij Appie problemen gaan geven.

Het belangrijkste is wel dat er een bashplate ontbreekt en aangezien er een olieleiding onder het blok door loopt, lijkt me dat gewoon niet handig. Ik kan ongemerkt alle olie eruit gooien en dan ineens is het voorbij. Verder druppelt er een heeeeel klein beetje benzine uit de kraan; ik vermoed een nieuw rubbertje want aandraaien helpt niet. Ook zie ik op twee plaatsen olie uit het blok komen (bij de voetpakking en ergens aan de linkerkant, kweenie wat daar zit). Ik heb er ook een liter olie bij moeten gooien, dus hij verbruikt ook nog eea.

Ik heb er dus niet zoveel vertrouwen in dat ik die 3 dagen probleemloos door ga komen. En een vastgelopen blok is helemaal niet fijn natuurlijk... Erg jammer, want ik had me er enorm op verheugd.  :-[ :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #198 Gepost op: 01-05-2011, 00:07 »
Terug van Appie, weer een lekker groepje en prachtige ritten gereden met weer eens nieuwe paadjes. Enige nieuwe gezicht nu was Jan, redelijk nieuw wat betreft het offroadrijden maar hij ging als een speer op z`n XT600. Er waren nog een paar achterblijvers uit de vorige groep (GJ uut Rijssen en Erik/Margot, oek uut de buujt)  wat het lekker los en gezellig maakte. Gelukkig de eerste dag wat regen want na 5 jaar Appie nog nooit regen gehad. Eindelijk eens kunnen ervaren hoe glad die paden kunnen zijn. Ik heb het weer enorm naar m`n zin gehad. Volgend jaar weer?!?!?!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #199 Gepost op: 01-05-2011, 09:00 »
Af en toe rekken en strekken om soepel te blijven, dan komt het helemaal goed  ;)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #200 Gepost op: 01-05-2011, 10:11 »
Was weer een prachtige editie. In tegenstelling tot een aantal voogaande jaren een keer regen én droog gehad. Maakte de ondergrond af en toe best uitdagend en d'r was nauwelijks stof. Heerlijk gereden. Jammer dat m'n meisje nog een keertje viel en d'r schouder bezeerde, maarja, dat gebeurt nou eenmaal.

Alleen maar gezellige mensen gezien en gesproken, verdraaid lekker gegeten tussen de middag. Gelukkig dat ik alweer eens aankwam met een lekke band en weer banden kon gaan wisselen, zo blijft mijn traditie in stand  ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 38
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #201 Gepost op: 01-05-2011, 17:29 »
Loop nog met een enorme grijns op het gezicht rond. Wat heb ik genoten deze paar dagen in Frankrijk. Op een buitje na geweldig weer gehad. Geweldige routes, van technische paden tot lange glooiende gravelwegen tussen de akkers. Super!

Appie is trouwens geweldig! Wat een aardige kerel! En een leuke groep natuurlijk, zowel qua snelheid als mentaliteit. Kon gelukkig aardig meekomen. Dames en heren, nogmaals bedankt!
De rit naar huis was best saai na zoveel moois. 4,5uur tegenwind op de snelweg is niet leuk op een XT600. Zeker niet als je die dag ook al een paar uur door de bossen hebt geslingerd.
Jan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #202 Gepost op: 01-05-2011, 18:29 »
Ik heb vandaag in het zonnetje maar ff mijn after-Appie onderhoud gedaan.  8)
Olie had ik direct na de trip al gewisseld en ook de ketting is toen al vernieuwd. Vandaag, nieuwe waveschijf en blokken voor, nieuw rubber met (voor het eerst) mousjes er in. Met de hand gedaan, het vloeken bij de achterband was tot op de Brabo600 camping hoorbaar; 140/80-18 desert mouse in 110/100/18 AC10 is best lastig..... :stupid:  Met behulp van mijn lieve echtgenote is het toch gelukt.... De ?? mouse in de Kyoto voorband was toen een eitje, in mijn eentje gelukt met behulp van een bandenring en wat WD40 als glijmiddel.

Klaar voor de ARM dag in Rutten dus ;-)
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #203 Gepost op: 01-05-2011, 22:06 »
vrienden,


een paar wijzigingen op korte termijn:

5 t/7 Mei zijn door pech 3 plekken vrijgekomen. Deze week dus!

De rit van 30 mei t/m 1 juni wil luchtoofd meerijden, nog 4 tot 5 plekken vrij, wie gaat er mee!

Resume:

DO 26 t/m ZA 28 mei.   

NOG EEN PAAR PLAATSEN VRIJ IN MEI EN JUNI  VAN:

DO 19 t/m  ZA  21 mei   (update: VOL)
MA 06 t/m WO 8 juni   
DO 9 t/m 11 JUNI (nog 2 tot 3 plekken vrij)

GEHEEL VRIJ VAN:



MA 16 - 18 Mei
MA 30 mei t/m WO 1 juni en van

Wordt vervolgd, en bij belangstelling, PM mij ajb.


Max


Post Merge: 02-05-2011, 09:20
Gents/gentilles,

Er is 5 t/m 7 mei nog één plek vrij

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #204 Gepost op: 06-05-2011, 22:35 »
Ik lees allemaal positieve verhalen hier!! Ik kan niet wachten.. morgen nog ff een test rondje en dan zondag naar Appie toe!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 106
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #205 Gepost op: 08-05-2011, 00:26 »
hé luitjes,
 
ik zie jullie morgenavond!
 
Roel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #206 Gepost op: 08-05-2011, 10:04 »
Zo, ook weer thuis van een paar fijne dagjes met Appie.
Het was weer top, lekker gereden, gezellige mede reizigers, prachtige landschappen, en ik heb zeker 2 keer gelachen  ;D
In tegenstelling tot vorige keer waren de paden op een paar uitzonderingen na nu kurkdroog.
Toch nog voor mekaar gekregen om er 2 keer af te gaan, een keer doordat ik terwijl ik flink het tempo er op had achterom keek om te kijken waar Appie bleef en er toch een flauwe bocht kwam.
Appie had ons even voor laten rijden zodat we even los konden, en toen hij vervolgens langs reed terwijl ik daar half in de afgrond hing hoorde ik hem lachen, maar hij reed zelf gewoon lekker door :-)
Dat zal ze leren zal ie gedacht hebben.
Ook nog een stom klein zwiepertje gemaakt op zeer lage snelheid en tegen een paaltje tot stilstand gekomen. Niks aan de hand leek het, maar later bleek toch helaas dat de linker radiator de klap opgevangen had. Die is dus helemaal vervormd, lekt welliswaar niet, maar zal toch vervangen moeten worden.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #207 Gepost op: 08-05-2011, 14:00 »
hé luitjes,
 
ik zie jullie morgenavond!
 
Roel

ja tot straks, wie kookt er eigenlijk vanavond..?? ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #208 Gepost op: 08-05-2011, 14:36 »
Lekker zonnig en relaxed weekendje in Frankrijk gehad :-) Zelfs Jilles reed heel relaxed de greppel in ;-) (en weer net zo makkelijk eruit).

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
Re: Offroad Noord Frankrijk -Appie- 2011 (laatste kans!)
« Reactie #209 Gepost op: 11-05-2011, 09:22 »
Voor mij was dit de eerste keer - best spannend! Maar iemand als Appie weet je dan heel fijn op je gemak te stellen. Het was een super ervaring, een leuk gezelschap  en met de lekkere gebakken eitjes van Jilles bij het ontbijt en het prachtige weer was het mooie plaatje compleet.

De Honda XT 55o van mijn zwager heeft enigszins afgezien, daar moet voor een volgende rit nog een en ander aan veranderd worden.
De laatste middag heb ik nog even ongewenste intimiteiten met de Franse bodem uitgewisseld...een paar blauwe plekken zijn het souvenir ervan.

Dit was zeker niet mijn laatste offroadrit!