Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM op linkedin  (gelezen 5298 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: ARM op linkedin
« Reactie #15 Gepost op: 19-10-2010, 12:11 »
Offroad rijden wordt positief gevonden door veel werkgevers is mijn ervaring, zeker in combinatie met Rallye's rijden, waarin je laat zien doorzettings vermogen te hebben, naar een doel toe kunt werken, een uitdaging durft aan te gaan en jezelf door preparatie en voorbereiding ten doel stelt je doel te bereiken.

Niks mis met offroaden!

menig baas denkt alleen maar aan gebroken botten en langdurig ziekteverzuim.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: ARM op linkedin
« Reactie #16 Gepost op: 19-10-2010, 12:12 »
Feit blijft dat de werkgever enorm de klos is als het fout gaat,ook bij blijvende schade.
Anyway,zitten we nog "on topic" eigenlijk?
Dit wordt een heel ander onderwerp :-X

Ik ben zelf niet aanwezig op sociale netwerken(hoewel het hier ook heel sociaal is).
Ik kan in de toekomst niet uitsluiten dat we dat zakelijk wel gaan doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: ARM op linkedin
« Reactie #17 Gepost op: 19-10-2010, 12:14 »
Feit blijft dat de werkgever enorm de klos is als het fout gaat,ook bij blijvende schade.
Anyway,zitten we nog "on topic" eigenlijk?
Dit wordt een heel ander onderwerp :-X

Ik ben zelf niet aanwezig op sociale netwerken(hoewel het hier ook heel sociaal is).
Ik kan in de toekomst niet uitsluiten dat we dat zakelijk wel gaan doen.

ik vind het behoorlijk ontopic omdat je wel na moet denken over mogelijke effecten van het lid worden van een prive gerelateerde groep op je zakelijke linkedin.
 
zelf hou ik dus zakelijk en prive zoveel mogelijk gescheiden.
 
dezelfde discussie speelde enkele weken geleden ook op motor-forum en daar kwamen ook dezelfde argementen (zowel voor als tegen) naar boven :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: ARM op linkedin
« Reactie #18 Gepost op: 19-10-2010, 12:32 »
Ik ga met Leipo mee wat betreft het terughoudend zijn op internet.
Je hebt grotendeels zelf in de hand wat er op internet over je is terug te vinden. Maar niet helemaal, en wat een (toekomstige) werkgever terug kan vinden op internet en wat zijn mening erover is heb je helemaal niet in de hand.
Sportprestaties werken meestal wel positief, maar als je chef een hartstochtelijk boswandelaar blijkt te zijn die zich dood ergert aan al die "wildcrossers" sta je toch op achterstand.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: ARM op linkedin
« Reactie #19 Gepost op: 19-10-2010, 13:03 »
LinkedIn?
 
Maareh, we ZIJN toch al gelinkt?  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: ARM op linkedin
« Reactie #20 Gepost op: 19-10-2010, 13:08 »
nou, ik zoek nog een allround ICT-er / serverbeheerder, passie voor motorrijden geen bezwaar.

http://www.amazing.nl/vacatures.html

en als je me een plezier wilt doen stuur de vacaturen dan vooral door in je netwerk! Linked in, Hyves, facebook, spiraalfractuur-slachtoffers-praatgroep., etc
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: ARM op linkedin
« Reactie #21 Gepost op: 19-10-2010, 13:29 »
@ leipo, mijn baas komt waarschijnlijk zelf met 20 km/h harder mij voorbij bij die bomen rij  :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: ARM op linkedin
« Reactie #22 Gepost op: 19-10-2010, 13:33 »
Hyves, facebook, twitter...en dan ook nog Linkedin ::)
Welkom to the jungle!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: ARM op linkedin
« Reactie #23 Gepost op: 19-10-2010, 13:48 »
 
 
daarnaast is het makkelijker collega's op de hoogte te stellen als je al in dienst bent ;) . voortijdig (bij sollicitatiegesprek bijv.) probeer ik eerst af te tasten of ik een motorliefhebber of een motorhater voor me heb zitten. dan kan ik zelf bepalen wat ik zeg (bijvoorbeeld wel motorrijden, maar dan het off-road stuk weglaten)
 

Vreemde discussie. Ik heb nog nooit iemand gehoord bij wie dat een punt is geweest. Daarnaast: zou dat wel een punt zijn (mijn werkgever gaat mij dus vertellen wat ik wel en niet mag in mijn vrije tijd) dan wil je daar toch niet werken? Je gaat toch niet je passie verzwijgen? Wat blijft er dan nog van jezelf over? 

Post Merge: [time]di 19 okt 2010 12:49:11 GMT-1[/time]


zelf hou ik dus zakelijk en prive zoveel mogelijk gescheiden.
 

Dat vind ik een heel ander argument (en wel te volgen overigens  8)) al is dat natuurlijk ook een illusie, want bij mij grijpt mijn werk aardig in het privĂ© leven in  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: ARM op linkedin
« Reactie #24 Gepost op: 19-10-2010, 14:05 »
Vreemde discussie. Ik heb nog nooit iemand gehoord bij wie dat een punt is geweest. Daarnaast: zou dat wel een punt zijn (mijn werkgever gaat mij dus vertellen wat ik wel en niet mag in mijn vrije tijd) dan wil je daar toch niet werken? Je gaat toch niet je passie verzwijgen? Wat blijft er dan nog van jezelf over?   
Post Merge: [time]di 19 okt 2010 12:49:11 GMT-1[/time][/color][/size]
Dat vind ik een heel ander argument (en wel te volgen overigens  8) ) al is dat natuurlijk ook een illusie, want bij mij grijpt mijn werk aardig in het privĂ© leven in  :-X

soms heb je niet veel keuze in banen en dan wil je niet dat je prive-leven je in de weg staat, vooral als je het op een makkelijke manier kan voorkomen. Heb je dan weer een baan dan kun je rustiger op zoek naar een werkgever die wel positief tegen motorrijders kijkt :)
 
bij mijn huidige werkgever ben ik er trouwens heel open over geweest toen ik bij de sollicitatie al hoorde dat 15% van de werknemers motor rijdt :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ARM op linkedin
« Reactie #25 Gepost op: 19-10-2010, 14:29 »
bij mijn huidige werkgever ben ik er trouwens heel open over geweest toen ik bij de sollicitatie al hoorde dat 15% van de werknemers motor rijdt :P

Hij had natuurlijk even gegoogled en gevonden dat jij graag motor rijdt. Vervolgens heeft ie die informatie weer gebruikt om jouw te lijmen.
En het heeft kennelijk nog gewerkt ook  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: ARM op linkedin
« Reactie #26 Gepost op: 19-10-2010, 14:39 »
Hij had natuurlijk even gegoogled en gevonden dat jij graag motor rijdt. Vervolgens heeft ie die informatie weer gebruikt om jouw te lijmen.
En het heeft kennelijk nog gewerkt ook  ;)

wie weet ;) het aangeboden salaris vond ik toch wat belangrijker (zodat ik kan blijven rijden :P )
 
ik google mijn naam + nickname en dergelijke regelmatig om te zien wat er over mij te vinden is. tot nu toe vind je zeer weinig ;) (en dat laatste beetje ben ik ook al aan het opschonen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: ARM op linkedin
« Reactie #27 Gepost op: 19-10-2010, 17:26 »
Oeps, heb ik toch niet zo'n handige nick (achternaam).
Nu eigen baas, maar mogelijk straks in de oliesector. En dan denk ik ineens aan shell, waarbij je een collega al moet melden bij de baas als je denkt dat hij je belt uit de auto.....
Aan de andere kant. Ik ben voor take it or leave it. Bij solicitasies al vaker rare vragen gehad over hobbies op mn CV, toen Kickboxen/Karate en motoren.
Oei gevaarlijk, vast agressief etc en of maandags met een blauw oog of erger op t werk. Is altijd wel een positieve draai aan te geven zoals hiervoor al gezegd door sommigen. En als ze zo bekrompen zijn dat dat niet gaat, dan hoef ik ook niet met zulke mensen samen te werken.   :-*  (ik liet me even gaan)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: ARM op linkedin
« Reactie #28 Gepost op: 19-10-2010, 20:31 »
Oeps, heb ik toch niet zo'n handige nick (achternaam).


heppiedievanmijwellisgeziendan?  :confused:

maak me daar geen zorgen over hoor: iedereen mag weten dat ik op dit forum zit en wat ik hier zeg heeft helemaal 0 toegevoegde waarde: veel meer mainstream dan dit wordt het niet hoor, dus ook dat mag iedereen weten...En verder: als mensen iets tegen me hebben, vinden ze echt wel wat: als dat niet op internet is, is dat wel ergens anders.

(Oh ja: ik heb GEEN hyves en facebook account :-X)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: ARM op linkedin
« Reactie #29 Gepost op: 19-10-2010, 21:07 »
iedereen moet het ook voor zichzelf weten ;)
als je het niet erg vind om makkelijk gevonden te worden op het internet dan moet je doen wat je niet laten kan :P ikzelf heb lange tijd geleden al besloten niet makkelijk vindbaar te zijn en probeer me hier zoveel mogelijk aan te houden.
 
mijn eerste opmerking in dit topic was dan ook alleen bedoelt om mensen na te laten denken, niet om mensen te veroordelen :)