Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4  (gelezen 10287 keer)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #15 Gepost op: 02-11-2010, 15:04 »
Ik vind hem eigenlijk wel gaaf eruit zien.
 
Alleen zo dik van voren.
 
Obesitas motor.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #16 Gepost op: 02-11-2010, 15:06 »
opzich vind ik het model wel geinig. Maar dit heeft behalve dat er spaakwielen onder zitten niets met allroad te maken  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #17 Gepost op: 02-11-2010, 15:22 »
Hij is wat 'bulky', maar wat wil je, met een V4 er in. Vorkpoten, uitlaatbochten, valbeugels, het lijkt allemaal wel verchroomd maar als je die glimmers wegdenkt kan het best een functioneel apparaat zijn. Daarnaast smoelt'ie een stuk gretiger dan bijvoorbeeld de tenere's en die asymmetrische bmw's, van wiens succes ze duidelijk een graantje mee willen pikken. Precies hetzelfde, maar toch anders.

Wat ik écht niet begrijp, is dat de 1200 spaakwielen en een groter voorwiel heeft dan de 800, die op gietwielen staat... Dan gaat vorm toch duidelijk boven functie, niet? Nog zoiets, een VFR800 heeft +/- 110 pk, een VFR1200 zo'n 170. Doe mij dan maar een "VF400XX"  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #18 Gepost op: 02-11-2010, 15:24 »
van de zijkant lijkt ie natuurlijk erg op een GS/Dr Big, maar dan met de bolle tank van een Honda X11..

Ziet er niet echt off-road waardig uit (de term all-road is al overdreven)..

170 pk in het zand.... Dan ga je DOOR de bulten heen ipv erover..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #19 Gepost op: 02-11-2010, 15:53 »
Zo ben eruit. 8) Na een half uur gestaard te hebben naar de plaatjes kwam er 1 gedachtte uiteindelijk naar boven.....
 
porsche Cajenne :-X  (sorry voor de autovergelijking)
 
Veel pk's, groot (lelijk,) ziet er stoer uit, maar als je van de weg gaat, dan zit je zo vast met je gietwielen in het gras.
Ik ontdek een "nieuwe" trend in de motorindustrie die mijn theorie weer bevestigd:
 
In de motorindustrie loopt men een paar jaar achter tov de autoindustrie :o
 
De "industrie" heeft de motor SUV ontdekt! oftewel de pc-hoofd trekker op 2 wielen!
Racers zijn uit (veeeel te gevaarlijk in ons verkeersbeeld en je kan toch nergens meer racen omdat de circuits niet meer aan kunnen)en nieuwe geen vergunning krijgen van onze millieumafia :-X
Motorpubliek wordt ouder omdat een rijbewijs halen net zoveel van de portomonais vergt als je eerste huis, hierdoor komt er geen jonge rijder meer bij.
 
Dus "nieuwe" markt! de SUV voor de wannabees. Stoer eruit zien, maar eigenlijk een piepkleintje hebben... ;)  neerkijken op je medemotorrijders (ik ben toch sterker) en je onderscheiden van de rest van het harleyvolk :D
 
Ik verwacht hiervan nog wel wat exemplaren....
 
Zo dat waren even mijn "gedachten", nu weer een kalmeringspilletje en naar huis met mijn BMW X3 0f 5 of zo........ ;D 
 
 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #20 Gepost op: 02-11-2010, 16:40 »
Ik vind 't de vrouwelijke versie van de DR Big. Als dat Donald was, dan is dit de vrouwelijke Katrien.

In Handel zagen we nog een Cayenne met aanhanger. Die ging vól in de aanval op dat kapotgereden strookje tussen de parkeerplaatsen. Met alle 4 de wielen draaiend kwam hij grommend tot stilstand :D

Wanneer komt KTM eens uit met een 800cc? Huren ze een Noord-Italiaan in voor de vormgeving. De Duitsers voor de ABS. Het blok van de LC8 hebben ze al liggen. Die heeft zich bewezen. Frame nemen van een LC4 en je hebt de ideale reismotor!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #21 Gepost op: 02-11-2010, 19:04 »
Nah, niet verkeerd. 't Is natuurlijk een crossover dus niet meer allroad, dat willen we er misschien in zien maar hij zit meer in het rijtje tdm/multistrada etc.
Beetje dik is niet erg voor zo'n ding. Zal best sturen met zo'n klein voorwieltje.
Wel het soort motor dat je in het echt moet zien voordat je weet of-ie mooi of lelijk is.
V4 er in zou superleuk zijn. Als bergenknaller dan.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #22 Gepost op: 02-11-2010, 23:33 »
en qua gewicht?


ik schat 240 kg??

leuk in het mulle zand..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #23 Gepost op: 02-11-2010, 23:42 »
en qua gewicht?


ik schat 240 kg??

leuk in het mulle zand..

volgens hiero: http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2011-honda-crossrunner/
is de 800 inderdaad 240 kilo, afgetankt en wel. 102pk en 73 Nm koppel. 25.8 liter tank.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #24 Gepost op: 02-11-2010, 23:59 »
Ik vind 't de vrouwelijke versie van de DR Big. Als dat Donald was, dan is dit de vrouwelijke Katrien.

Ik weet een goeie euthaneut voor Katrien  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #25 Gepost op: 03-11-2010, 08:24 »
van

 
via





 
nu dus naar

 

 
 
en van



 
via

 
naar

 
ik zie alleen maar achteruitgang ipv vooruitgang  :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #26 Gepost op: 03-11-2010, 08:34 »
Die Crosstourer is niets meer of minder dan een VFR800 met een hoog stuur en wat ander plastic (ik bedoelde hier uiteraard de Crossrunner).

Die Crosstourer is een aardig concept en een goede concurrent voor de Tenere 1200 en de Gs-en, maar is natuurlijk te groot om een echte Allroad te kunnen zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #27 Gepost op: 03-11-2010, 08:36 »
de crossrunner is degene met het vfr800 blok
 
de crosstourer is degene met het V4 blok....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #28 Gepost op: 03-11-2010, 08:39 »
vfr is ook V4 (sorry)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Honda onthult eerste impressie van nieuwe V4
« Reactie #29 Gepost op: 03-11-2010, 08:48 »
dat krijg je ervan als je niet meer op wegmotoren let :P