Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beslaan van bril tijdens ritten.  (gelezen 9379 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #15 Gepost op: 31-10-2010, 18:45 »
Scott bril, dubbel glasvisier, quickstrap.. prima combi  8)
Als de bril afgaat gewoon boven/achterop de helm weer vast zo dat er geen regen aan de binnenkant komt  ;)
Bril is niet beslagen vandaag in Handel tijdens de eerste ronde.. 2e ronde scheen de zon  8)
 
PS, dubbel glas is top maar als je meerdere dagen achter elkaar in de regen rijd haal dan sávond het glas uit de bril.. als het foam wat tussen de glazen nat word zal het de volgende dag uitdampen tussen de glazen..
En dan beslaat ie dus tussen de glazen  :(
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #16 Gepost op: 31-10-2010, 18:51 »
ehhh google :)  meeste offroad zaken hebben ze wel
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #17 Gepost op: 31-10-2010, 19:07 »
Afwasmiddel deed het bij mij goed, de eerste ronde dan. Daarna was het bij mij ook hopeloos dus maar zonder bril verder.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #18 Gepost op: 31-10-2010, 19:22 »
Bijna 3 ronden zonder bril gereden, nu dus last vd ogen. snel een dubbel glas kopen dus. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2010, 20:13 »
Handel 1e rondje: Veel last van belsagen bril (en vol modder aan de buitenkant): OUD geeltint glas...

Na het 1e rondje meteen een nieuw (toch maar dubbel) glas gekocht en er ingezet... geen last meer van condens gehad!

Die brilleglazen hebben een caoting aan de binnenkant.. en die slijt gewoon. Afwasmiddel doet net zoiets, slijt alleen harder  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #20 Gepost op: 31-10-2010, 20:25 »
passen de dubbelglazen van scott in een standaards scott bril (of opg althans voor brildragend)
 
eerste rondje regende het dus eerder beslaan, tweede rondje bijna niks beslagen. 3de rondje was ik zelf overhit en daardoor meer beslagen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2010, 20:32 »
ik heb de meest standaard scott bril..
glazen komen van polywel: http://www.polywel.com

dubbelglas (met inside anti-fog) past in scott 83-89 en 89x

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #22 Gepost op: 31-10-2010, 20:33 »
thanks, denk dat ktm 640 hier ook wat aan heeft

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #23 Gepost op: 01-11-2010, 09:34 »
Mijn meisje rijdt met een "dubbewandige" bril van Spy Optic, die beslaat simpelweg niet.

Ik heb zelf goede ervaring met de Uvex Supravision glazen, beslaan ook zelden. Klooien in het bos, in de regen, nergens last van.

Enne, zoals al eerder gezegd, met Quick Straps op je helm voorkom je in ieder geval dat je bij even stilstaan je bril op je kinstuk doet, en deze door je adem aan de binnenzijde beslaat.


Succes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #24 Gepost op: 01-11-2010, 14:30 »
Afwasmiddel deed het bij mij goed, de eerste ronde dan. Daarna was het bij mij ook hopeloos dus maar zonder bril verder.

Euhh, tuurlijk, klein flesje in de zak en voor de tweede ronde nog eens invegen hé!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #25 Gepost op: 01-11-2010, 22:59 »
Ik reed in Handel de eerste 5 sec. met een veiligheidsbril...die meteen zo aansloeg dat het gevaarlijk werd! :o Ik heb dan maar de twee rondjes zonder bril gereden, maar zat nu nog te wrijven van al't zand dat nog achter m'n ogen zat. ;)
Ik rij met een road-helm en heb dus geen plaats voor m'n snowboardbril met dubbel viziertje op te zetten. Ik gebruik soms ecover/dreft op m'n vizier van de helm, maar dat zag na 10 sec. al zwart van de modder die een duitse aap op m'n vizier spoot toen hij heftig accellereerde toen hij vlak voor me kwam rijden :(
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #26 Gepost op: 01-11-2010, 23:20 »
Ik reed vanmorgen in de mist met mn bril maar belande ook bijna in de berm met dat ding. Kolere  :-X  wat een kreng.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #27 Gepost op: 02-11-2010, 03:05 »
Ik reed in Handel de eerste 5 sec. met een veiligheidsbril...die meteen zo aansloeg dat het gevaarlijk werd! :o Ik heb dan maar de twee rondjes zonder bril gereden, maar zat nu nog te wrijven van al't zand dat nog achter m'n ogen zat. ;)
Ik rij met een road-helm en heb dus geen plaats voor m'n snowboardbril met dubbel viziertje op te zetten. Ik gebruik soms ecover/dreft op m'n vizier van de helm, maar dat zag na 10 sec. al zwart van de modder die een duitse aap op m'n vizier spoot toen hij heftig accellereerde toen hij vlak voor me kwam rijden :(


Dan heb ik je gezien bij de pauzeplek halverwege, je had je roadbook nog op je BMW en reed met een maat die ook een gewone helm op had..
 
Zat al verbaasd te kijken... wel een nieuwe tuf maar geen geld meer voor een crosshelm en bril?  ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #28 Gepost op: 02-11-2010, 13:17 »
En dan meteen een vraagje van een aspirant brildrager  :-X

Hoe gaat dat met een bril onder de crossbril, met integraal helm beslaat m'n brilletje om de haverklap  >:(

Gaat dat onder een crossbril beter
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Beslaan van bril tijdens ritten.
« Reactie #29 Gepost op: 02-11-2010, 13:54 »
Vroegah, toen poep nog met de korte oe geschreven werd, prepareerde ze hun ziekenfondsbrilletje met het vocht van een blokje aardappel.

Iemand positieve ervaringen met piepersap?