Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Crosslaarzen, ervaringen...  (gelezen 25112 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Crosslaarzen, ervaringen...
« Gepost op: 05-10-2004, 14:26 »
Eén van de grote voordelen van zo'n forum is natuurlijk dat je niet telkens zelf het spreekwoordelijke wiel uit hoeft te vinden.

Aangezien ik met de gedachte speel om toch maar eens crosslaarzen aan te schaffen, rijst meteen de vraag:

welke?

Buiten de veiligheid, vindt ik het wel prettig om droge voeten te houden, ik heb het idee dat dat bij crosslaarzen nogal eens te wensen over laat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #1 Gepost op: 05-10-2004, 14:44 »
De enige, ook kwalitatief goede laars waarvan ik van meerdere heb gehoord dat ze waterdicht zijn, zijn die van SIDI. Ik weet niet hoe het type heet, maar ze hebben van die scharnieren om de enkels.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #2 Gepost op: 05-10-2004, 19:31 »
Ik heb dus Alpinestar Tech 6'ies, volgens mij rijden op dit forum de meeste hiermee... Vergeleken met mijn vorige boots, AXO, zijn deze veel stijver in de enkel met een betere sluiting... maar helaas, deze zijn dus niet waterdicht.. het is wel zo dat als je wollen sokken draagt en het word nat het water wel langzaam verwarmd word... je voeten gaan er dan wel uitzien als de huid van een oud vrouwtje....  ;)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #3 Gepost op: 05-10-2004, 22:27 »
Ik draag laarzen van het merk FOX en ze voldoen prima. Waterdichtheid nog niet uit geprobeerd. Ik rij met sokken van het merk X Socks, model Touring. Ze hebben ook een model enduro en cross maar die zijn in nederland niet te vinden.

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #4 Gepost op: 06-10-2004, 00:34 »
Ik heb de Alpinestars T6 drie weken geleden gekocht en tijdens de hart van brabant rit voor het eerst aangehad. Man wat een verschil, zeer veel steun en redelijk waterdicht. Bijna al het water dat er in ging is er ook in gebleven  [smiley=confused.gif]
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #5 Gepost op: 06-10-2004, 03:19 »
He Rogier,

crosslaarzen koop je niet omdat ze het water tegenhouden: die koop je omdat ze je been heel houden als je op je plaat gaat. Een compromis kan (Hein Gericke verkoopt ook waterdichte look-a-likes die goed uit de test komen) maar je doet onherroepelijk concessies aan je eigen veiligheid.

De vraag: hoe erg is het om je poot te breken? vs. hoe er is het om natte voeten te hebben?

Ik heb zelf alpine stars (zou het type niet weten). Ik heb ze goed met leervet ingesmeerd (vooral de naden) en nu blijven ze redelijk waterdicht, maar plassen kunnen ze nog steeds niet aan...

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #6 Gepost op: 06-10-2004, 13:00 »
Citaat
He Rogier,

crosslaarzen koop je niet omdat ze het water tegenhouden: die koop je omdat ze je been heel houden als je op je plaat gaat.


Right! maar als je de keuze hebt... dan liever laarzen die WEL enigzins water buiten houden.

En zeker daar wij - in tegenstelling tot echte crossmotoren - in een plas wel eens af moeten stappen om zo'n zware bak rechtop te zetten / aan moeten duwen enz.

Tot op heden was ik altijd erg blij met m'n waterdichte motorlaarzen. Maar het besef van veiligheid wordt steeds groter, vandaar....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #7 Gepost op: 06-10-2004, 15:51 »
Eerlijk gezegd ben ik niet zo op de hoogte van waterdichte crosslaarzen die ook veilig zijn voor ons 'werk'. Ik hou me aanbevolen als je ze vindt!

't heeft ook een voordeel hoor dat ze niet waterdicht zijn: het water loopt er ook weer heel makkelijk uit  ;D

doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #8 Gepost op: 06-10-2004, 17:06 »
Citaat
't heeft ook een voordeel hoor dat ze niet waterdicht zijn: het water loopt er ook weer heel makkelijk uit  ;D


;D daar heb je een punt!

Offline member

  • XT600E, XB12Ss, Hornet900
  • *****
  • Berichten: 298
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #9 Gepost op: 09-10-2004, 00:41 »
Ik heb vandaag alpinestar M6 laarzen gekocht.
Op mijn vraag of ze waterdicht zijn werd ik bijna uitgelachen :-/
volgens hen (Mulders motors in veendam) worden crosslaarzen nooit als waterdicht verkocht.  Het kan dan natuurlijk wel zijn dat ze behoorlijk goed het water tegenhouden en dan de indruk wekken dat ze waterdicht zijn. Vooral als de naden goed vet gehouden worden kunnen ze behoorlijk lang het water tegen houden.
De crosslaars met een goretex membraan moet geloof ik nog ontworpen worden   ;)
Ik heb net op internet nog zitten browsen en daar wat info gevonden over de laarzen die ik net gekocht heb. hier staat wel dat ze waterproof zijn.  ??? Ik weet het niet meer. De ervaring zal het wel leren...



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #10 Gepost op: 11-10-2004, 03:10 »
Wateproof betekent dat ze niet uit elkaar vallen als ze nat worden!
;)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #11 Gepost op: 18-10-2004, 15:52 »
Ik heb sinds vorige week een setje Acerbis Sphere3's. Maar dat is inderdaad een groot verschil met een setje tourlaarzen.
Ik moet er wel ff aanwennnen, die nieuwe stugge laarzen vermoeilijken wel het schakelen, want de voet is nog niet echt draaibaar zullen we maar zeggen..

Marko
Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #12 Gepost op: 19-10-2004, 02:10 »
het schakelen met crosslaarzen is meer iets van, trek hem naar boven of trap em naar beneden... werkt prima, die enkelflex kun je wel vergeten.
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #13 Gepost op: 19-10-2004, 21:20 »
Anders gewoon je laarzen aanhouden naar je werk en 635,7x heen en weer naar de koffieautomaat: ze schakelen dan een stuk soepeler   ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #14 Gepost op: 19-10-2004, 21:49 »
Beter nog: koffie in je laarzen schudden en dan 635,7x nieuwe koffie halen. Als leer nat wordt vormt het iets sneller, meestal wordt het ook wel wat soepeler