Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Crosslaarzen, ervaringen...  (gelezen 25122 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #45 Gepost op: 09-02-2005, 18:50 »
Dat hoop ik ook niet dat die in de woestijn nodig zijn. Maar ja, ik moet nog zoveel oefenen in dit natte zapige Nederland  :(

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #46 Gepost op: 09-02-2005, 19:54 »
Wanneer ga je nou eigenlijk? ben je d'r al eens eerder geweest?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2005, 16:35 »
Nee, ben er nog niet eerder geweest. Ik ga eind maart voor twee weken. Gelukkig heb ik het erg druk op het werk... vliegt de tijd tenminste  :P

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #48 Gepost op: 11-07-2006, 20:10 »
Zijn er inmiddels mensen met nieuwe(positieve) ervaringen over bepaalde typen Crosslaarzen.
Of weet iemand goede laarzen en/of testen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #49 Gepost op: 12-07-2006, 12:42 »
Ik had het bij dat bezoekje aan WPM met de midsummer ff aan die man gevraagd.
Bijvoorbeeld de nieuwe Sidi's vond ik er goed uitzien......

Hij zei dat hij regelmatig mensen kriijgt die hun SIdi's willen ruilen voor Alpine Stars (Tech 6 is goed genoeg), hij zei er zelf ook wel een uitgesproken mening over te hebben dat A;pines de beste crosslaarzen zijn.

Ik ben in ieder geval al heeel lang errug tevreden met mijn Alpines tech6

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #50 Gepost op: 12-07-2006, 12:56 »
Ik vind m'n vorige laarzen, niet meer verkrijgbaar, heel veel fijner dan m'n huidige tech 6

Het aandeel plastic / kunstof is te groot geworden. De vorige waren meer leer wat goed naar je voet gaat staan (na een weekje nat en droog worden aan je voet) en een perfecte pasvorm en daarmee betere bescherming oplevert.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #51 Gepost op: 12-07-2006, 18:27 »
Dan zou je voor de Tech4 moeten gaan, die mist juist al dat plastic.

Maar ik begreep dat dat plastic nou juist voor die extra stevigheid zorgt, zodat je voet/enkel/kuit nergens heen kan waar het niet heen moet kunnen. Ondertussen zitten mijn Tech6 bijna even soepel als mijn HG Tuareg laarzen, maar de insteek is toch dat je je voet alleen maar naar boven en onder moet kunnen bewegen om te kunnen schakelen en wat naar voor/achter te kunnen leunen op de steppen maar verder zo gefixeerd mogelijk. en ook zo veel mogelijk impact bescherming van buitenaf. (ik ken geloof ik iemand die een dikke tak door zijn leren laars boorde zo zijn voet in en zijn halve voet kwijt is)

Daar zijn geloof ik ook de scharniersystemen rond de enkel van bijvoorbeeld SIDI (buitenkant laars) en Tech10 (binnenschoen) op gebaseerd.

Maar goed, ik zie ook genoeg mensen met hele soepele leren laarzen, waar amper scheenbescherming op zit, enduro's rijden, die weten waarschijnlijk ook wel waar ze mee bezig zijn, neem ik aan........ :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #52 Gepost op: 12-07-2006, 18:31 »
Mijn voet heeft juist extra bewegingsvrijheid doordat m'n laars niet precies past.

Ik wil m'n laars niet soepele, maar precies passend. En dat gaat alleen op basis van toeval met een kunstof laars. Een voet zal niet vaak precies dezelfde vorm hebben als de laars. Zeker niet als er geen 3 breedtematen per normale maat zijn.

Ik heb me d'r uiteindelijk maar bij neergelegd.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #53 Gepost op: 12-07-2006, 19:54 »
De nieuwe Enduro Abenteuer staat vol met een overzicht van de laarzen die nu te verkrijgen zijn, inclusief commentaar. Kheb hier geen scannert, dus misschien kan iemand anders het ff op het forum gooien?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #54 Gepost op: 15-07-2006, 16:45 »
@erwindob: daarom ben ik uitgekomen bij de Tech6 bij mij passen ze prima, veel steun, goed fixeerd en toch zo comfortabel dat het geen bezwaar is om ze uren aan te hebben. Maar het is net zo als bij helmen: de keus is erg persoonlijk en wat voor de één werkt, werkt niet voor de ander.

@Roos: je bedoelt zeker Henk Seppenwolde. Hij vertelt het ook bij een cursus: koop goed spul en een metalen zool/neus. Voor dat geld koop je geen nieuwe voorvoet
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #55 Gepost op: 17-07-2006, 09:13 »
De nieuwe Enduro Abenteuer staat vol met een overzicht van de laarzen die nu te verkrijgen zijn, inclusief commentaar. Kheb hier geen scannert, dus misschien kan iemand anders het ff op het forum gooien?
Niemand?  ???

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #56 Gepost op: 17-07-2006, 09:16 »
Wel een scanner maar geen duitse bladen :P

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #57 Gepost op: 17-07-2006, 09:22 »
Wel een scanner maar geen duitse bladen :P
Ach nein doch!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #58 Gepost op: 17-07-2006, 09:36 »
Ik heb ze alletwee, maar niet op mijn ArbeitsPlatz....even geduld ajb
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #59 Gepost op: 17-07-2006, 10:03 »
Ik heb ooit de Tech 6 en 8 gepast en ik vond de 8 wel duur maar beter zitten dan de 6. Vorig jaar op de beurs in Utrecht had Arjan Brouwer de 8 in mijn maat staan. Na wat onderhandelen kwamen we ver onder de prijs van de Tech 6 uit :)

De 8 zit mij dus prima. Maar het zijn mijn eerste crosslaarzen dus veel ervaring met andere laarzen heb ik niet :-\ Nou ja, ik heb ook de Savanna's van B*W maar dat zou ik geen serieuze crosslaarzen willen noemen hoewel je er ver mee komt.

Voordeel van de Tech 8 is de losse binnenschoen. Als je die eruit haalt droogt het geheel heel erg snel. En (modder/zand) uitspoelen van de hele laars gaat daardoor ook makkelijker. De binnenschoen kun je in een lauw sopje met een beetje Woollite ook nog geurvrij krijgen 8)

Voor echte smetvrezers: een los setje binnenschoenen kost bij Motorcross Aad  45,=.

Maarten

PS: De Tech 8 geeft geen garantie dat je je enkel niet breekt maar je kunt er wel een heel eind mee doorrijden :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...