Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!  (gelezen 12050 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Gepost op: 25-11-2010, 23:02 »

Zoals wellicht een aantal van jullie wel eens is opgevallen probeer ik elk ritje te rijden wat ik kan, van OTR tot enduro, tripjes, roadbookritjes etc. (met als gevolg overigens dat ik tegenwoordig mijn salaris maar direct laat overmaken naar Brouwer motors in Zwartebroek maar dat terzijde)

Ik ben hier in 2007 mee begonnen, omdat ik mezelf ten doel heb gesteld in 5 jaar klaar te zijn om de Dakar rally te rijden. (Voor 2007 had ik nog nooit een zandkorrel of noppenband van dichtbij gezien) Voor sommigen een onzinnig idee, anderen steunen me juist. Ikzelf bekijk het per stapje, en zie wel hoever ik kom. Mijn doel is om straks aan de start te staan, en de weg daar naar toe is al een beloning op zich. Natuurlijk probeer ik vervolgens zo ver mogelijk te komen...

Nu is het onderhouden van deze hobby nog te doen, een deelname aan Dakar is ver boven mijn budget. Daar heb ik iets op bedacht. Vanaf het moment dat ik de beslissing heb genomen om dit te gaan doen tot nu heb ik een boek geschreven met alles wat ik ben tegen gekomen en gedaan heb aan trainingen, voorbereiding, reizen, mentale zaken, onderhoud van de motor, etc. Sommigen hebben hiervan al eens een kleine preview gezien omdat ik het eerste jaar al een pre-uitgave heb uitgedeeld.  Naast al deze motor verhalen die vast herkenbaar zijn, is het boek een leuke manier om je familie of kennissen een idee te geven waarom jij dat offroad rijden nou zo leuk vindt. ( kerstkado tip ) Tenslotte hoop ik mensen te inspireren ook hun droom waar te gaan maken of tenminste een poging te wagen!

Ik heb van dit verhaal dus een boek gemaakt en dat is vandaag van de drukker binnengekomen. Ik ben er enorm trots op, het is een boek van 150 pagina's verhalen, 8 pagina's fotoverslagen en er zit een DVD bij met wat filmmateriaal, een documentaire van 30 minuten over de Tuareg Rally van 2010 en nog wat extra zaken. Het aardige is dat een flink deel van jullie er ook in voorkomt!

Het boek met DVD is te koop voor 25,- op www.dakar2012.nl. Het is ook te koop bij Brouwers in Zwartebroek.  Door het boek te kopen boek steun je mijn project, maar ook de Stichting Doe een Wens. Want het lijkt me prachtig om tezamen met het realiseren van mijn droom ook te helpen om wensen te vervullen van kinderen die niet de kans hebben om een poging te doen hun droom na te jagen.

Over een week komt het boek eigenlijk pas echt uit maar voor ARM leden heb ik een voordeeltje bedacht: Als je het boek/DVD vóór 4 december koopt betaal je in de webshop géén verzendkosten, dus dat scheelt weer! Een andere tip: als je 4 boeken koopt ben je meteen sponsor, en een sponsor krijgt een boek gratis. Een laatste poging om je over te halen dit project te steunen: ik zal de komende dagen hier een paar hoofdstukken publiceren, zodat je een beetje een idee krijgt van de inhoud van het boek. Mocht je dan nog niet enthousiast zijn.... kun je op de site ook altijd nog een t-shirt bestellen ;)



www.dakar2012.nl
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2010, 00:52 »
kijk aan, het lang verwachte vervolg  :) mooi hoor

had je vast geen twijfels over: ik neem er eentje van je
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #2 Gepost op: 26-11-2010, 07:32 »
Mooi man, van harte gefeliciteerd met deze volgende stap!

Ik neem er een!

GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO! GO!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #3 Gepost op: 26-11-2010, 07:37 »
Hehe, eindelijk uit de kast gekomen.  ;)

Heb een hekel aan paypal dus stuur me ff je bankrekening nummer.
Voor welk bedrag wordt m'n naam op de fiets geschreven?  ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2010, 07:40 »
Ik vermoed dat iedereen die een boek koopt niet verder komt dan een handtekening op de bib :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #5 Gepost op: 26-11-2010, 07:44 »
we zijn trots op je JW
ga het boek bestellen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2010, 08:52 »
Hehe, eindelijk uit de kast gekomen.  ;)

Heb een hekel aan paypal dus stuur me ff je bankrekening nummer.
Voor welk bedrag wordt m'n naam op de fiets geschreven?  ;D

Dank voor de leuke reacties zover! Je kan ook bestellen met alleen een factuur in de webshop! Dan kan je het overmaken.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #7 Gepost op: 26-11-2010, 09:03 »
Wat mooi om van een droom werkelijkheid te maken. Hopelijk helpt dit boek om een van de uitdagingen van Dakar te overwinnen!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #8 Gepost op: 26-11-2010, 09:15 »
Erg leuk initiatief, succes met je Dakar avontuur!

En natuurlijk besteld!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #9 Gepost op: 26-11-2010, 09:17 »
Hoi JW,

Goed moment voor een boek! Sinterklaas, Kerst en niet te vergeten Dakar staan op de rol!

Even een paar opmerkingen mijnerzijds:
Voor sommigen een onzinnig idee, anderen steunen me juist.
Onzinnige ideeën komen alleen in de politiek voor; zie bijvoorbeeld "ons" Omnisportcentrum... :(

Door het boek te kopen boek steun je mijn project, maar ook de Stichting Doe een Wens.
Hartstikke goed JW! Complimenten!

Als je het boek/DVD vóór 4 december koopt betaal je in de webshop géén verzendkosten

Ik kom 'em wel halen; kan het bijna kruipend doen!
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #10 Gepost op: 26-11-2010, 11:16 »
jw ik ben benieuwd of het je gaat lukken ik hoop het voor je en dat je hem dan ook uit kunt rijden nog belangrijker lijkt me.

Ik heb er wel twijfels over of je dat lukt maar maar misschien heb je talent geen idee. Ik heb je alleen bij appie zien rijden op gemak.

Ik vind het wel raar dart mensen tegenwoordig bijna altijd een goed doel aan een reis/prestatie ed. Hangen. Alsof dat een soort schuldgevoel afkopen is. Niet jij persoonlijk maar in algemeen. Er zullen vast met mensen met alle goede bedoelingen dit doen maar ook genoeg die met motor door africa gaan lekker genieten en motor achterlaten onder mom van helpen.
Misschien zie ik het verkeerd en ben ik gewoon niet sociaal genoeg dat kan ook.

Nogmaals geen persoonlijk bedoelde aanval op wie dan ook.

Succes met je sponsor toch jw en als het lukt heb ik toch mooi jouw eerste noppen motor!

Frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #11 Gepost op: 26-11-2010, 11:57 »
Gaaf man.

Citaat
Ik heb er wel twijfels over of je dat lukt maar maar misschien heb je  talent geen idee. Ik heb je alleen bij appie zien rijden op gemak.

Ik heb in de Transanatolia rally echte dakar gangers zien scheuren, maar toch haalden ze me 3x in !!!!

Het is een combinatie van snelheid, navigeren, en materiaal heel houden.....

Door (relatief) rustig te rijden, heb je de tijd om goed te navigeren en overbelast je het materiaal niet.
Als je (in het terrein) een gemiddelde van 50kmph haalt kom je ook Le Dakar goed door volgens mij.
(Let op, je rijdt geen 700km terrein in 'le dakar' !!)

De grootste uitdaging zit in de duur van de rally. 2 weken lang 10-12 uur per dag op de motor is slopend, en daar ga je voor trainen.

JW, heel veel suc6......

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #12 Gepost op: 26-11-2010, 12:32 »
 ;D ;D de Dakar rijden is inderdaad op zich al een PRIMA doel :)
Heb alleen van iemand van het Honda Europe team gehoord wat het hem vorig jaar heeft gekost ::) :o :( :'(
Daarmee kun je OER+Alentejo+transorientale+toureg+... etc samen een paar keer rijden. Maar ja, er is maar 1 DAKAR, dus heel veel succes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #13 Gepost op: 26-11-2010, 12:44 »
JW top!

ik heb je preview al eens gelezen (1ste uitgave) en heel leuk zoals je dit aanpakt!
Mijn steun heb je. Ik bestel 1 boek en sponsor je de 100Euro zodat je de overige 3 boeken extra kunt verkopen. Voor een T-shirt ben ik ook in de race.
Je hebt mail ;)

Libië krijgt zo wel een extra dimensie!!! :)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: In 5 jaar naar Dakar? Ik ga het proberen!
« Reactie #14 Gepost op: 26-11-2010, 12:51 »
JW , natuurlijk bestel ik je boek , ik heb het kleine boekje in een adem uitgelezen , dus buiten dat je aardig kan sturen ben je ook nog een begenadigd schrijver.
Succes met al jouw verdere voorbereidingen.
Jac
 
Yamaha WR250F 2015