AllRoad-Forum > All-Road Equipment

Helmen

<< < (137/137)

blackSP:
Ik heb diezelfde klim, nooit weer. Niet vanwege de prijs maar de pasvorm. Na anderhalf uur begint sinds wat hoofdpijn op te zetten doordat ie behoorlijk klemt. Dan moet ie minimaal 10 minuten af. Indrukken lukt eigenlijk niet, de binnenschaal is knoerthard.


Ik rij dus vaak met m'n crosshelm merk X van 200 euro. Heerlijk licht, zit ook super.

propje:
Best verrasssend.
Gaat om de Arai tour x3
En de Nishua carbon
Verschil is 370gram.
Is toch weer een klein blikje Klokbier in je bagage.
Nishua zit geen pinlock meer in gesneuveld in de woestijn.
Maar wel een Sena blue tooth dingetje.
De Arai heeft nog wel pinlock




Post Merge: 21-03-2021, 19:57Denk dat de Arai sterker is.
De Nishua heb ik al klein gaatje in het carbon zitten
( steentje ofzo)
Fiberglas is veel flexibeler en zal ook meer impact kunnen opvangen schat ik zo in.

didado:

--- Citaat van: blackSP op 21-03-2021, 19:51 ---Ik heb diezelfde klim, nooit weer. Niet vanwege de prijs maar de pasvorm.

--- Einde van citaat ---


Dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb bij de Nishua en de Klim er geen last van. Had dat wel bij een Schuberth die in het begin zo strak zat dat ik er koppijn van kreeg.

Filly:

Zoek voor het betere offroadwerk in het zuiden een zeer ventilerende helm. Iemand ervaringen met onderstaande, of suggesties?
LS2 mx700 subverter evo / Leatt GPX 5.5 / Klim F4













SingleMinded:
Ik heb een LS2 Pioneer

Prijs kwaliteit verhouding is ok. Heb er al wel wat aan moeten repareren en wat schuimpadding er uit gesneden om m wat minder te laten knellen op m'n voorhoofd (langwerpige schedelvorm).


Ventilatie is ok. Vizier beslaat natuurlijk wel bij langzaam rijden i.c.m. ploeteren op een modderpad oid.
Deze is lekker veelzijdig. Kan ook i.c.m. crossbril.
Zonnevizier is iets te donker naar mijn smaak, maar laat zich makkelijk bedienen.


Is relatief licht 1350gr (1320gr gemeten, maat M)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie