Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: next level...  (gelezen 11514 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: next level...
« Reactie #45 Gepost op: 11-12-2010, 21:31 »
Volgens mij heeft de WR 450 vanaf het eerste model een startmotor. De 426 had hem niet.
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2528
Re: next level...
« Reactie #46 Gepost op: 15-12-2010, 22:46 »
begrijp ik uit een ander forum dat er een keuze
gemaakt is?
 
RENE

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: next level...
« Reactie #47 Gepost op: 15-12-2010, 23:13 »
 :o scherp  :o tja..... weet allen nog niet exact het verschil tussen S en E versie
volgens mij de meest betrouwbare allround fiets voor de fun gebruiker
volgens hip zou ik voor E versie moeten kiezen omdat die vlakschuif carbs heeft en iets lichter is....

exc`s zijn zo populair (of waardevast) dat je snel naar een wat oudere fiets moet kijken  :confused:

greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: next level...
« Reactie #48 Gepost op: 16-12-2010, 10:02 »
E!  8)

S = suf...

E heeft wat meer powerrrrrr en minder kilo's..
En is lekker basic, geen stuur vol met schakelaars voor grootlicht, knipperlichten enzo.. ;)

Zijn in NL moeilijk te vinden, zou beginnen bij Overveld..
Ik heb die van uit Belgie gehaald begin dit jaar, ging heel soepel!
En en stuk goeiekoper dan dat je ze hier vind, is alleen een beetje meer moeite. (naar RDW enzo..)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: next level...
« Reactie #49 Gepost op: 16-12-2010, 10:17 »
Als je een allround fietsje wil zou ik een s nemen, heb ik ook en gebruik hem voor beetje fun ww km's en offroad rijden.

Als je hem niet meer op de weg wilt gaan gebruiken zou ik een e nemen.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: next level...
« Reactie #50 Gepost op: 16-12-2010, 11:10 »
Als je een allround fietsje wil zou ik een s nemen, heb ik ook en gebruik hem voor beetje fun ww km's en offroad rijden.

Als je hem niet meer op de weg wilt gaan gebruiken zou ik een e nemen.

En waarom dan?
Vanwege het gemak van knippers en spiegels?
Verder zijn ze (op gewicht en PK's) na vrijwel hetzelfde..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: next level...
« Reactie #51 Gepost op: 16-12-2010, 12:48 »
Mijn redenen om voor de S te kiezen,

knipperlichten
km en dagtellers
subframe voor mijn gereedschapset en beetje bagage.

Als ik alleen maar offroad zou rijden had ik dus voor een E gekozen. Maar omdat ik regelmatig de fiets meeneem naar mijn werk vondt ik de S beter passen bij mij.

Mijn vorige motor was een dr750 dus dat kleine gewichts verschil maakt mij echt niets uit, beetje meer power zou geen kwaad kunnen. Maar ik ben ook 1,96 en 120kg  :P
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: next level...
« Reactie #52 Gepost op: 16-12-2010, 12:53 »
Als kilometerteller/tripmeter heb ik een Trailtech Vector gemonteerd..
En ik heb ipv het subframe een "superframe" (bagagerekje dus) gemonteerd.
Van Ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-DRZ-400-400E-KLX-400R-Dual-Sport-rack-DRZ400-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3f05d6991bQQitemZ270680889627QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Daar ging ook prima een roltas met tent op voor het Safariweekend..

Knipperlichten heb ik dus niet, steek dus maar een arm uit..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: next level...
« Reactie #53 Gepost op: 16-12-2010, 13:58 »
hmmm wat voor carb heb jij erop ridge?
kom verschillende tegen: gewone cv en vlakschuif......

greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: next level...
« Reactie #54 Gepost op: 16-12-2010, 14:59 »
:o scherp  :o tja..... weet allen nog niet exact het verschil tussen S en E versie
volgens mij de meest betrouwbare allround fiets voor de fun gebruiker
volgens hip zou ik voor E versie moeten kiezen omdat die vlakschuif carbs heeft en iets lichter is....
Vroeger stond er op dr-z400.nl een mooi overzichtje van de verschillen, plus een verhaal hoe je van een S zo snel mogelijk een E kunt maken  ::)
Een E is meer performance georienteerd dan een S. Mijn boerenverstand (ik woon in de stad...) zegt me dat de motor dan ook meer onderhoud nodig heeft. Wil je op safe spelen, kies je een S, wil je toch wat meer "grunt", neem je een E. Bij een E kun je natuurlijk wel verwachten dat de voorganger stevig heeft doorgereden, terwijl je nog wel eens een S tegenkomt die van een oud mannetje geweest is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: next level...
« Reactie #55 Gepost op: 16-12-2010, 15:15 »
Volgens mij verschillen de opgegeven onderhoudsintervallen niet tussen de S en de E. Maar dat week ik niet zeker.

Goed zoeker dus naar een nette E..

Ik heb wel eens mijn E vergeleken met Jcruit zijn S, en die van mij rijd toch wel ff wat feller/fijner/beter..

De vorige eigenaar zei dat het ding ongeveer 2500km heeft gelopen.
Maar ja dat is niet te controleren zonder KM-teller.
Hij rijd en schakelt nog heerlijk en soepel, dus ik geloof hem wel ongeveer..
Kunnen er eens 5000 of wie weet 10000 zijn maar ding loopt en rijd prima!

Kwestie van goed zoeken en een beetje mazzel..

Bijvoorbeeld:
http://nl.kapaza.be/antwerpen-aangrenzende-provinces/drz400e-52278487.htm

Eerst ff bellen/mailen voor meer foto's (ook detailfoto's vragen van frame bijvoorbeeld).

En als het verhaal bevalt voor 2500 naar NL halen, keuren etc.. En voor net onder de 3000 euro heb je een E..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: next level...
« Reactie #56 Gepost op: 16-12-2010, 15:37 »
Volgens mij verschillen de opgegeven onderhoudsintervallen niet tussen de S en de E. Maar dat week ik niet zeker.
Elke 6000 km je olie wisselen lijkt me sowieso niet verstandig als je in wat zwaarder terrein rijdt. Op straat zal dat prima zijn.
Maar 3000 euro voor een nette E lijkt me een prima deal.

Post Merge: 16-12-2010, 15:39
Kleine toevoeging: de E-uitlaat is erg luid. Als je van stilte houdt of codegroen een warm hart toedraagt is een andere uitlaat aan te bevelen. Een S is zeer stil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: next level...
« Reactie #57 Gepost op: 16-12-2010, 15:44 »
Elke 6000 km je olie wisselen lijkt me sowieso niet verstandig als je in wat zwaarder terrein rijdt. Op straat zal dat prima zijn.


Post Merge: 16-12-2010, 15:39[/color][/size]
Kleine toevoeging: de E-uitlaat is erg luid. Als je van stilte houdt of codegroen een warm hart toedraagt is een andere uitlaat aan te bevelen. Een S is zeer stil.

Daar heb je gelijk in, ik denk dat het onderhoud meer aan het gebruik ligt dan of je een S of E hebt..

Die uitlaat klopt ook! 105db deed mijn originele E uitlaat..
Oordoppen verplicht!

Nu een Yoshimura systeem, al een stuk beter.. Nu nog ff een DB-dawg achtig ding erin en hij is prima..

Een S is meteen wel weer heeeel erg stil..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: next level...
« Reactie #58 Gepost op: 16-12-2010, 21:04 »
Mijn 2006 S heeft de originele demper en dat prachtige stofzuiger geluid. Ik kan hier lekker rijden naast een nieuwbouwwijk en niemand die last van me heeft. Offroad rijden betekend voor mij zo min mogelijk geluid maken.

Soms twijfel ik wel eens bij een verkeerslicht of hij nog wel loopt  ;D.

Ik heb de originele carb maar met een 3x3 mod en een dynojet kit loopt hij wel een stuk mooier dan voorheen.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2528
Re: next level...
« Reactie #59 Gepost op: 17-12-2010, 18:51 »


Ik heb wel eens mijn E vergeleken met Jcruit zijn S, en die van mij rijd toch wel ff wat feller/fijner/beter..

feller geloof ik best, maar wat bedoel je met fijner/beter?
hakkelt/stottert/hapert een s ofzo, leg eens uit wat je bedoeld.

De vorige eigenaar zei dat het ding ongeveer 2500km heeft gelopen.
Maar ja dat is niet te controleren zonder KM-teller.
dus jouw motor heeft maar 2500 km gereden voordat de vapor erop kwam?
en dat geloof jij echt?
Hij rijd en schakelt nog heerlijk en soepel, dus ik geloof hem wel ongeveer..
Kunnen er eens 5000 of wie weet 10000 zijn maar ding loopt en rijd prima!
een van min vorige motoren heeft 50.000 gelopen en reed schakelde remde
nog als een nieuwe.
gebruik en onderhoud doen veel

Kwestie van goed zoeken en een beetje mazzel..

Bijvoorbeeld:
http://nl.kapaza.be/antwerpen-aangrenzende-provinces/drz400e-52278487.htm

Eerst ff bellen/mailen voor meer foto's (ook detailfoto's vragen van frame bijvoorbeeld).

En als het verhaal bevalt voor 2500 naar NL halen, keuren etc.. En voor net onder de 3000 euro heb je een E..
   
wat wil je precies met een motor.
ik wil in ieder geval goede verlichting en omdat ik ook regelmatig op straat rijd
ook knipperlichten.
een competietie of compentieve rijder ben ik zeker niet, ik rijd all/offroad omdat
ik daar echt veel plezier aan beleef zonder het idee te moeten hebben om voorop
te moeten rijden.
vandaar dat een s voor mij de betere keuze is, en aangezien ik een splinternieuwe
(overjarig) op de kop kon tikken was dat voor mij de betere keuze, zoals jij doelbewust
voor de e hebt gekozen.
 
MVGR RENE  aka  drzjustmie