Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Lappenmand  (gelezen 9282 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
De Lappenmand
« Gepost op: 03-12-2010, 19:38 »
Omdat we iedere keer weer van het ding afvallen zitten we ook steeds in de lappenmand.
Vandaar een draadje om de ontwikkeling in de genezing te beschrijven.

Aftrap:
Zo'n 4 jaar geleden hard op mijn schouder geland in Heerde, bij mijn eerste Arm-evenement. Direct gevolg was een kapot ac gewricht, tossy 2. Revalidatie duurde een paar maanden. Later gevolg bleef steeds een instabiele schouder, waardoor ik 4 jaar lang last had van pijn na belasting. Dat werd steeds wat erger tot ik dit jaar maar eens naar een orthopeed ging. Na foto's bleek sprake van een gescheurde pees. De operatie is gepland op 16 december. Daarna 6 weken mitella, en dan nog 6 maanden revalidatie. Dat was dus het seizoen 2010/2011: twee daagjes Hoopepark.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Lappenmand
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2010, 19:41 »
Je bent er mooi klaar mee. Gister ben ik nog even gemarteld door de fysio op die plek en het is behoorlijk pijnlijk. Leef met je mee...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: De Lappenmand
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2010, 19:45 »
Maar het komt weer goed hoor.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: De Lappenmand
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2010, 20:06 »
Pff, sterkte ejay, je hebt in elk geval wat te lezen... :P
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Lappenmand
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2010, 20:08 »
Hou je taai man!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: De Lappenmand
« Reactie #5 Gepost op: 03-12-2010, 20:42 »
Zuur E-Jay. Sterkte ermee! Kan je HEEL 2011 ook niet rijden??
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: De Lappenmand
« Reactie #6 Gepost op: 03-12-2010, 20:48 »
Ach, aan die springschans in Heerde heb ik een mooie avatar overgehouden, maar dat laatste rondje had ik beter niet kunnen rijden :(

Nou, ik hoop al vlot een beetje te kunnen rijden (ihk vd revalidatie) maar otr ben ik voorzichtig. De Brabo hoop ik te halen, maar of ik ook nog een OTR mee kan pakken weet ik niet. Ligt ook aan de vraag of de pees kwetsbaarder is geworden. Uiteindelijk: hoe groot is de kans dat je met mijn rijtechniek een hele otr rijdt zonder op je schouder te vallen :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: De Lappenmand
« Reactie #7 Gepost op: 03-12-2010, 20:53 »
Heb woensdag trouwwns die schans in heerde genomen in de nitro... Zijn gelukkig geen fotos van, weet niet of de leasemaatachappij dat grappig had gevonden ... Is wel een aanrader...   :D

Post Merge: [time]vr 03 dec 2010 20:53:40 GMT-1[/time]
Heb woensdag trouwwns die schans in heerde genomen in de nitro... Zijn gelukkig geen fotos van, weet niet of de leasemaatachappij dat grappig had gevonden ... Is wel een aanrader...   :D   Hoop dat je er snel weer bij bent!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: De Lappenmand
« Reactie #8 Gepost op: 03-12-2010, 21:01 »
Ejay, je kent mijn verhaal. Bij mij is het dus prima genezen aan beide kanten. Is de schade aan je pees gelijktijdig ontstaan of is het meer gevolg van.

Zelf mag ik binnenkort in m'n knie laten kijken. Zit wsl een flapje van m'n meniscus los.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Lappenmand
« Reactie #9 Gepost op: 03-12-2010, 23:46 »
Mjah, hier ook zoeen wiens knie nooit meer de oude word. Simpel valletje met een km of 15/20 per uur. Zag er op de foto's aan de binnenkant ongeveer net zo uit als een vaas die je op de grond stuk hebt laten vallen.
 
Hardlopen kan ik vergeten, dagje klussen in de tuin moet ik bekopen met een weekje strompelen, en meer dan een km of 15-20 fietsen doe ik ook maar beter niet.
 
Raar maar waar is staand offroadrijden een hele goeie therapie als ik pijn heb. Da's dan weer een geluk bij een ongeluk. Maar toch heb ik de ambities op een heel laag pitje staan.
 
E-jay, succes met de revalidatie en bijkomende ellende!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De Lappenmand
« Reactie #10 Gepost op: 03-12-2010, 23:58 »
Anderhalve week geleden nog aan de hartbewaking gelegen. Lang verhaal, maar de laatste 10 jaar waren een martelgang. Als het goed gaat deze winter hart operatietje (longveen ablatie) en dan van de ellende af. Nog een paar maandjes trombose dienst en volgend jaar weer eens ouderwets gas gaan geven hoop ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Lappenmand
« Reactie #11 Gepost op: 04-12-2010, 07:16 »
Mjah, hier ook zoeen wiens knie nooit meer de oude word. Simpel valletje met een km of 15/20 per uur. Zag er op de foto's aan de binnenkant ongeveer net zo uit als een vaas die je op de grond stuk hebt laten vallen.
 
Hardlopen kan ik vergeten, dagje klussen in de tuin moet ik bekopen met een weekje strompelen, en meer dan een km of 15-20 fietsen doe ik ook maar beter niet.
 
Raar maar waar is staand offroadrijden een hele goeie therapie als ik pijn heb. Da's dan weer een geluk bij een ongeluk. Maar toch heb ik de ambities op een heel laag pitje staan.
 

Klote voor je man!

Een gewricht breken levert natuurlijk heel veel bewegingsbeperking en pijn op. Lekker rijden en trillen bevordert natuurlijk de doorbloeding en dan ben je even pijnvrij.

Hoe zegt Fr@d het ook weer zo mooi?

Er komt een dag, dat iedereen met rode snoepjes rijdt...

Misschien is het wel een idee om net als op TT een subforum, genaamd de Lappenmand op te richten? Kunnen fysiotherapeuten, artsen, tandartsen en letselschadeadvocaten ons bijstaan met raad en daad?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: De Lappenmand
« Reactie #12 Gepost op: 04-12-2010, 07:50 »
Heel erg naar  als je mooie en niet te vergeten kostbare speelgoed onder een laag stof verdwijnt door een blessure.
Na bijna vier jaar offroad rijden is dat mij, met een kleine onderbreking na een val op de schouder,bespaart gebleven.
Wel met enige regelmaat ben ik bont en blauw, ja tot zwart aan toe,er zonder breuken en of scheuren vanaf gekomen.
Ik ben echt heel vaak op m'n plaat gegaan,en hard ook.(laatste keer Baja Saxonia)
Gek genoeg is de blessure waardoor ik even niet kon rijden(aug.2009 gevallen)met een geringe snelheid ontstaan.
In oktober 2009 kon ik de (mooiste moddereditie ooit) BRABO alweer rijden.Valt mee toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Lappenmand
« Reactie #13 Gepost op: 04-12-2010, 09:21 »
Gek genoeg is de blessure waardoor ik even niet kon rijden(aug.2009 gevallen)met een geringe snelheid ontstaan.

Nou, zo gek is dat niet. Met die paar km/uur blijf je veel te dicht in de buurt van je motor. Zolang je niks tegenkomt kun je volgens mij beter met 50 van de motor af stuiteren dan met 20.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: De Lappenmand
« Reactie #14 Gepost op: 04-12-2010, 14:10 »
Ik ken dat, een val met geringe snelheid. Ga met mijn destijds AT door een smal stukje gras heeft daar een trekker stront verloren. Stuur dubbel, over de kop, een sleutelbeen en schouderblad gebroken. Maar ja, met Amerikaans voetbal heb ik wel meer gebroken en gescheurd, had ik maar thuis op de bank moeten blijven zitten.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.