Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Lappenmand  (gelezen 9286 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: De Lappenmand
« Reactie #15 Gepost op: 04-12-2010, 14:43 »
Ik heb tot nu toe in mijn twee jaar dat ik offroad rij alleen blauwe plekken opgelopen .
De andere kant is dat ik na een jaar of 10 met hernia klachten te hebben gelopen , een 4 jaar geleden de knoop heb doorgehakt voor een operatie , die me werd afgeraden zolang ik mezelf op de been kon houden
Dat ging niet meer de pijn werdt ondragelijk en slapen werd een probleem .
Na een paar jaar hard werken aan mijn rug , in de sportschool en onder begleiding .
Had 15 jaar geen motor meer gereden ben ik weer opgestapt .
Daarna het offroadvirus opgedaan (over ziek zijn gesproken) nu voel ik me beter dan ooit hoe meer ik rij hoe beter de rug en slapen dat ik weer kan , vooral na de ritjes .
Is de beste therapie die je maar kan hebben , helaas niet de goedkoopste .
 
Een heelend effect op mij dus  :D
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: De Lappenmand
« Reactie #16 Gepost op: 19-12-2010, 21:05 »
Donderdag geopereerd. Bursa in schouder verwijderd, pees weer aan elkaar gezet. Knap pijnlijk allemaal. Lang leve paracetamol, brufen, morphine, tramadol, diclofenac. Nu eerst 6 weken met de arm in de mitella, en daarna weer rustig bewegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Lappenmand
« Reactie #17 Gepost op: 19-12-2010, 21:14 »
Sterkte man! Ik vroeg me al af hoe het met je was gegaan..

Nou doe voorzichtig; buiten heb je nog even niets te zoeken!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: De Lappenmand
« Reactie #18 Gepost op: 19-12-2010, 21:20 »
Sterkte man! Ik vroeg me al af hoe het met je was gegaan..

Nou doe voorzichtig; buiten heb je nog even niets te zoeken!

Jij zelf al weer een beetje boven jan?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De Lappenmand
« Reactie #19 Gepost op: 19-12-2010, 21:21 »
Mag nog geen push-ups doen, maar voor de rest gaat het heel goed hoor.

Heb veel aan die oefeningen van Kim!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: De Lappenmand
« Reactie #20 Gepost op: 19-12-2010, 22:53 »
Donderdag geopereerd. Bursa in schouder verwijderd, pees weer aan elkaar gezet. Knap pijnlijk allemaal. Lang leve paracetamol, brufen, morphine, tramadol, diclofenac. Nu eerst 6 weken met de arm in de mitella, en daarna weer rustig bewegen.

dit heb je alvast achter de rug EJ, hoop dat je snel weer het mannetje zult zijn

als ik je een tip mag geven, geen 6 weken arm stil houden, voor je het weet is de boel verkleefd en wordt de fysio geen pretje, is uiteraard geen standaard voor - op gegeven moment rustigjes gaan bewegen op je eigen gevoel
mijn fysio was tenminste heel blij dat ik niet al te goed naar de arts had geluisterd  ;)

gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Lappenmand
« Reactie #21 Gepost op: 20-12-2010, 12:43 »
jep, Sterkte EJ,

en idd: Bewegen ZONDER kracht (dus ook niethetvolle gewicht van je arm zelf) is volgens mij het beste.

Je kunt bijv je ene arm met je andere arm beetpakken en dan 'samen' bewegingsoefeningen doen.

Goeie fysio kan je niet vroeg genoeg aan beginnen!!  Meestal moet je daar zelf actie voorondernemen.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De Lappenmand
« Reactie #22 Gepost op: 20-12-2010, 12:47 »
Beterschapjes... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: De Lappenmand
« Reactie #23 Gepost op: 20-12-2010, 13:06 »
vanmiddag om 16:00 uur is de eerste afspraak bij de fysio gepland. Waarschijnlijk moet ik vooral uitkijken dat ik niet te veel doe; typen bijvoorbeeld is met 2 handen een stuk makkelijker dan met 1, maar het voelt niet echt goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De Lappenmand
« Reactie #24 Gepost op: 20-12-2010, 13:25 »
doe het rustig aan EJ!
Sterkte bij je herstel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: De Lappenmand
« Reactie #25 Gepost op: 20-12-2010, 13:41 »
Citaat
typen bijvoorbeeld is met 2 handen een stuk makkelijker dan met 1, maar het voelt niet echt goed.

"Inkoppertje" Ik typ met één vinger,maar in ieder geval sterkte met je herstel.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De Lappenmand
« Reactie #26 Gepost op: 20-12-2010, 13:56 »
Beterschap en pas maar op dat je niet onderuit gaat met dit weer.
Eén hand/arm tijdelijk minder is al lastig genoeg...
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: De Lappenmand
« Reactie #27 Gepost op: 20-12-2010, 15:34 »
Eigenlijk wil je er natuurlijk zo snel mogelijk van af zijn en nooit meer over praten....

Tot op heden redelijk veel geluk gehad. Hard eraf gestuiterd op het strand en niet eens een blauwe plek.
Uiteraard de nodige blauwe plekken her en der, en de laatste is wat hardnekkiger.
Mijn hele linker bil is paars/blauw/zwart/rood en het zakt nu ook allemaal richting mijn knieholte. En mijn linker bovenspieren voelen vrijwel continue verzuurd aan..... High sider met een flinke landing op mijn linkerbil.

En een rib gebroken tijdens de Heroes Legend. Gewoon mee door gereden. Ook nadat de artsen hadden geconstatteerd dat de rib niet dubbel zat en dus doorboring van een long niet zo voorhanden zou liggen. (Bij meerdere ribben worden ze al wat voorzichtiger). 3 weken lang moeilijk geslapen, maar rijden was geen enkel probleem !!!  Daarna nog wel wat pijntjes bij specifieke bewegingen, maar na een paar maanden echt nergens meer last van.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: De Lappenmand
« Reactie #28 Gepost op: 20-12-2010, 20:16 »
Nou, ik mag ook weer wat toevoegen. Met jiu-jitsu training had ik de laatste maanden steeds vaker slotklachten in m'n knie. Met motor rijden of op de mtb nergens last van. Vandaag kwamen ze tijdens de kijkoperatie erachter dat mijn voorste kruisband afgescheurd is nadat ze de ingescheurde meniscus wat gefatsoeneerd hadden. Denk dat ik hier al een tijd mee loop en dat het verder geen gevolgen heeft aangezien ik geen stabiliteitsproblemen heb. Maar nu eerst een tijdje fysio om te kijken of die mijn spiercorset nog wat sterker kan krijgen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Lappenmand
« Reactie #29 Gepost op: 20-12-2010, 20:25 »
Hee.. hij kan weer posten  ;)

Succes met herstel !!!