Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Telescoop/USD  (gelezen 687 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 477
Telescoop/USD
« Gepost op: 04-12-2010, 13:51 »
Nu mijn domi een tijdje de deur uit is ben ik bij de oosterburen aan het kijken naar een KTM 640 adventure. Nu staan er een boel te koop uit 98/99 met een telscoopvork voor leuke prijzen, de 2002 modellen  met een USD staan er ook maar doorgaans toch wel een paar honderd euro's duurder.
In de domi had ik een USD omdat die originele vork het offroad werk niet kon bijbenen. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met een KTM telescoop vork ten opzichte van de latere USD en wat de adviezen zijn.
 
gr,
Jeroen
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Telescoop/USD
« Reactie #1 Gepost op: 07-12-2010, 13:52 »
Van horen zeggen (zelf dus geen ervaring) zijn de vroegere right-side-up voorvorken een heel stuk beter dan de latere WP USD's.

Ik vind mijn USD-WP voorvork (LC4 Adv 2003) redelijk veel stictie hebben waarbij verwennen met een schoonmaakbeurtje, verse olie en keringen niet veel verbetering bracht. Doppen poten los, poten helemaal doorsteken, en dan pas de wielas vastzetten ook niet. Volgens Hyperpro was wat ik zag gewoon een eigenschap van de poten, en waren mijn poten zo goed als het kon zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Telescoop/USD
« Reactie #2 Gepost op: 07-12-2010, 15:27 »
Ik ken ongeveer datzelfde verhaal.

Uit ervaring:
een XR400 right side up vork is standaard een drama. Aangepast door WP is de vering en demping best in orde maar tordeert alle kanten op bij het remmen. (vorkbrace helpt)
een TT600R right side up voorvork gedraagt zich voorbeeldig.

Ik schat zo in dat jouw Domi voorvork ook niet het beste is dat in right side up land bestaan heeft en dat zou met name de WP Extreme (die volgens mij op die 640ADV zit) wel moeten zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Telescoop/USD
« Reactie #3 Gepost op: 07-12-2010, 20:54 »
Nu mijn domi een tijdje de deur uit is ben ik bij de oosterburen aan het kijken naar een KTM 640 adventure. Nu staan er een boel te koop uit 98/99 met een telscoopvork voor leuke prijzen, de 2002 modellen  met een USD staan er ook maar doorgaans toch wel een paar honderd euro's duurder.
In de domi had ik een USD omdat die originele vork het offroad werk niet kon bijbenen. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met een KTM telescoop vork ten opzichte van de latere USD en wat de adviezen zijn.
 
gr,
Jeroen
 

Heb een Adv met de WP extreme telescoop, veert erg goed [ maar ben geen super ervaren vering dinges  ;)  ]
 
Poten zijn boven op nog steeds 50mm, torderen doen ze niet ;)
Voordeel ten opzichten van een USD is dat de olie er niet in 1 x uitloopt bij een lekke keering.
 
Heb zelf een domi gehad [ ging toen nog niet echt offroad] en geloof me, aan die Adv ga je veel plezier beleven ;)
Als je niet per se 29 liter benz wil kan je ook kijken naar een LC4e [ dus met knopje]
Adv is wat kop zwaar orgineel, ik heb een 18 liter tank en een cross koplamp er op, dus geen voorbouw er op.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl