Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Uitlaat ktm 640 adventure  (gelezen 2058 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Uitlaat ktm 640 adventure
« Gepost op: 05-12-2010, 19:41 »
Hallo,
 
Ik heb een vraagje.
Ik heb sinds kort een ktm 640. Het is mij opgevallen dat deze fiets pas van af de 3500 toeren een beetje weg wil komen. Daaronder is er eigenlijk geen leven (dit is vooral vervelend bij langzaam rijdende file op 1 baan).
 
Ik heb ergens gelezen dat dit te verhelpen is door een andere uitlaat te plaatsen.
 
Ik ben erg benieuwd of jullie ook last hebben van weinig leven onder de 3500 toeren en of jullie dan de standaard uitlaat hebben of een vervangings demper.
Als jullie een andere demper hebben ben ik benieuwd welke demper.
 
Gr.
Kansloos.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Uitlaat ktm 640 adventure
« Reactie #1 Gepost op: 05-12-2010, 20:50 »
Minder leven onder de 3500 toeren wel, maar niet vervelend weinig eigenlijk. FCR39, SXC-einddemper.
 
Maar nu wil je zo'n dikke eenpitter eigenlijk zowiezo niet op 2000 toeren ofzo rijden; vinden ze niet lekker. En een LC4-640 begint zowiezo pas echt op te leven als de toerenteller de 5000 gepasseerd is. 5-10pk meer dan z'n 650cc leeftijdsgenootjes heeft ook een keerzijde.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Uitlaat ktm 640 adventure
« Reactie #2 Gepost op: 05-12-2010, 21:51 »
Als je graag bigendjes vervangt moet je onder de 4000 tpm gaan rijden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Uitlaat ktm 640 adventure
« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2010, 10:30 »
Als je graag bigendjes vervangt moet je onder de 4000 tpm gaan rijden.

Daar ben ik mij van bewust. Maar met file rijden zit je wel rond dit toeren gebied. In zijn 1 is er niet mee te rijden in een file (erg bokkerig)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Uitlaat ktm 640 adventure
« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2010, 10:39 »

Daar ben ik mij van bewust. Maar met file rijden zit je wel rond dit toeren gebied. In zijn 1 is er niet mee te rijden in een file (erg bokkerig)

Korter gearen dat ding en welke file? Je kunt met zo'n ding bijna over de pedaal emmers heen!

Eventueel de CV gasfabriek monteren die iedereen eraf sloopt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Uitlaat ktm 640 adventure
« Reactie #5 Gepost op: 06-12-2010, 11:13 »
Ik zit nog wel eens in een file op een éénbaansweg. Als ik gewoon rij kom ik zo min mogelijk bij de 3500 toeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Uitlaat ktm 640 adventure
« Reactie #6 Gepost op: 09-12-2010, 10:51 »
De mijne pakte in elk geval veel lekkerder op onderin met een Dam uitlaat van Sommer .... inmiddels heeft Dam er een db/pk vretertje ingezet. Nu is het beter dan met de originele pijp maar ook duidelijk minder dan zonder killer.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Uitlaat ktm 640 adventure
« Reactie #7 Gepost op: 09-12-2010, 22:09 »
Voor als je tòch lager in toeren wil rijden is naast een Dam uitlaat en een FCR ook een powerblade te overwegen.
 
Ik heb alle drie de opties en heb ze ook in deze volgorde aangeschaft.
Telkens had ik het gevoel dat ik onderin meer koppel kreeg en makkelijker oppakte.
 
De FCR41, zoals ik deze heb, is denk ik het minst effectief om in lagere toeren te gaan rijden. De FCR39 is dan waarschijnlijk effectiever maar ook weer gevoeliger door de hogere luchtsnelheid.
 
De powerblade was een leuk technisch experimentje en verraste me eigenlijk door z'n positieve werking. Misschien wel 200 of 300 toeren lager.
 
De DAM is een vanzelfsprekendheid (met aangepaste sproeier bezetting)! Ook daarmee schat ik dat de motor 300 toeren lager nog steeds lekker draait en oppakt.
 
Klinkt allemaal leuk, maar eigenlijk ga je met een Adventure toch niet tussen de files rijden. Dan is ie al kapot voordat je 'm volgas door de woestijn jaagt ;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt