Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: eerste rally......welke raden jullie aan?  (gelezen 5126 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #15 Gepost op: 14-12-2010, 14:01 »
haha, tsja corne
keuzes...keuzes, als een kind in een snoepwinkel.
 
ik denk dat ik me meer ga verdiepen in de marokko-raid en dalmatia-rally.
iemand nog een tripy voor weinig?? ;D .
 
dank voor alle info...
 
greets nijssen.
waar een wil is, ben ik weg...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #16 Gepost op: 15-12-2010, 16:03 »
Kut he?!  :D

Tussen de raid en de rally zitten behoorlijk wat verschillen (maar die heb je vast al doorgekregen...)

Informeer ff of die evenementen wel een trippy ondersteunen. Echt roadbook lezen leer je natuurlijk gewoon met een normaal roadboak  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #17 Gepost op: 15-12-2010, 16:16 »
Ik ga de raid l'amitie doen. Ben ook een beginner. Vooral dat je tijdens een raid ook eens rusting aan kan doen of even kan stoppen en toch nog mee doen voor het klassement spreekt mij aan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #18 Gepost op: 20-12-2010, 10:01 »
update tot nog toe.
 
-raid lámite word het niet,
-ben bij de info van de OER geweest, lijkt me heel gaaf maar niet voor 2011.
-burgaria rally ga ik me meer in verdiepen.
 
ik zie jullie zowiezo bij de kuil op 22 januari.
 
greets, nijssen 8)
waar een wil is, ben ik weg...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 106
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #19 Gepost op: 24-12-2010, 21:58 »
Kut he?!  :D

Tussen de raid en de rally zitten behoorlijk wat verschillen (maar die heb je vast al doorgekregen...)

Informeer ff of die evenementen wel een trippy ondersteunen. Echt roadbook lezen leer je natuurlijk gewoon met een normaal roadboak  8)

Hee.. Corne, wat is de Bulgaria Rally?  die van TFC 85??     Er schijnt ook een Bulgarije rally te zijn door Macedonie naar Griekenland, maar daar kan ik niks van vinden.  mvrgr Fons

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #20 Gepost op: 24-12-2010, 22:02 »
bedoel jedeze?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #21 Gepost op: 25-12-2010, 19:36 »
bedoel jedeze?

Nee die niet. Het zijn een paar mannen vd zelfde club als toen in kroatie. Die zijn voor zichzelf begonnen.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #22 Gepost op: 02-01-2011, 23:20 »
even een domme vraag
 
ik hoor veel over een ICO of IMO maat wat is dit voor wat dient dit?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #23 Gepost op: 02-01-2011, 23:46 »
 :Is netzelfde maar verschillende merken. Het zijn je triptellers die in meters laten zien hoeveel je heft gereden zodat je aan die afstand vervolgens in je roadbook kan zien welke volgende situatie je kan verwachten.  Bv na 200meter bij kruispunt rechtsaf.  Dan moet je dus weten of je al 200m hebt gereden en dat zie je dan op je imo of tripteller. 

Nu wil het toeval dat dat in het boek en op de dvd in 5 jaar naar dakar wordt uitgelegd... :-X
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #24 Gepost op: 03-01-2011, 23:49 »
:Is netzelfde maar verschillende merken. Het zijn je triptellers die in meters laten zien hoeveel je heft gereden zodat je aan die afstand vervolgens in je roadbook kan zien welke volgende situatie je kan verwachten.  Bv na 200meter bij kruispunt rechtsaf.  Dan moet je dus weten of je al 200m hebt gereden en dat zie je dan op je imo of tripteller. 

Nu wil het toeval dat dat in het boek en op de dvd in 5 jaar naar dakar wordt uitgelegd... :-X

leuk en waar is die dvd tekoop? Maar als ik het goed begrijp heb ik da dus niet nodig op mijn ktm adventure, ik kan mijn eigen tripteller door en terug draaien. Of voldoet dat niet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #25 Gepost op: 04-01-2011, 11:29 »

leuk en waar is die dvd tekoop? Maar als ik het goed begrijp heb ik da dus niet nodig op mijn ktm adventure, ik kan mijn eigen tripteller door en terug draaien. Of voldoet dat niet?
Ik weet niet hoe goed die af te lezen is , maar je moet dit alles doen tijdens het rijden ,  hoe langer je er over doet om het af te lezen hoe meer kans je hebt om eraf te vallen omdat je niet op de weg kijkt .
En een afstandbediening is ook erg fijn kun je handen aan het stuur houden .
Vandaar zie je dat de boel hoog wordt gemonteeerd om zo makkelijk mogelijk alles te kunnen overzien , en de afleesbaarheid moet dus ook goed zijn .
Daarom dus bij de meeste een ico of imo

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: eerste rally......welke raden jullie aan?
« Reactie #26 Gepost op: 04-01-2011, 12:16 »
De standaard tripmaster van een KTM Adventure zou je als backup kunnen gebruiken. Die is eigenlijk te klein en zit te ver weg in je dashboard. Een beter low-budget tripmaster is een Sigma of Cordo fietsteller monteren (en een beetje aanpassen). Even de zoekfunctie gebruiken, zijn al pagina's over volgeschreven.
Met zo'n fietsteller ben je voor twee tientjes klaar. Een ICO kost iets van 300,00 euro.