Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto  (gelezen 1507 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Gepost op: 08-12-2010, 19:12 »
Onderzoekers uit de VS hebben vastgesteld , dat met alle ongevallen in de VS met offroad motoren en auto's tussen 2000 en 2007 .
 
Wie crasht met een AUTO 50% meer kans heeft om te overlijden aan zijn verwondingen dan op een MOTOR , en 55% meer kans heeft om op de intensive care te belanden .
 
Ze weten nog niet waardoor het verschil komt , maar wat vermoedelijk een grote rol speelt is het dragen van helm en beschermende kleding van motorrijder .
 
Onderzoek is gedaan door John Hopkins Universiteit te Baltimore USA
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #1 Gepost op: 08-12-2010, 19:52 »
hmm sja; een hoop factoren mis ik nog waardoor het beeld heel erg veranderd kan worden.
 
Om welke aantal ongelukken hebben we het hier? Stel dat er 100 auto ongelukken voorkomen en 1000 motorongelukken dan veranderd het beeld wel even. Tevens lijkt me dat je met een motor ook veel sneller in de boeken staat wanneer je een ongeluk maakt; je kunt namelijk je vinger al breken wanneer je verkeerd omvalt met je motor, terwijl dit met de auto minder snel gebeuren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #2 Gepost op: 08-12-2010, 20:12 »
Stond niet veel meer in het verhaaltje dan dit .
 
Het gaat dus om overlijden/fataal ongeluk en intensive care bezoek, over pleister en blauwe plekken wordt niet gesproken en is ook niet nodig voor dit vergelijk.
 
55% is 55%

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #3 Gepost op: 08-12-2010, 22:58 »
effe googlen, zie hieronder.

Met ATV word all terrain vehicle bedoeld oftewel een quad, geen auto. En de wetgeving is in veel staten daar zo dat er op een quad niet overal een helm verplicht is, of dat minder rijders dat doen (60% van de motorrijders tegen 30% bij ATV, allebei nog belachelijk lage getallen, ook die 60% voo rmotoren!)

Maar het gaat dus niet over auto's!

groeten,

Jos

l
Four wheels are perceived to be a safer, more stable platform for off-road motor transportation and sports, the group explained.

However, that's not what they found among the 13,749 off-road motorcycle and 44,509 all-terrain four-wheeled vehicle crash trauma patients of all ages in the database.

Surprise: Two wheels safer than four off road, JH study shows

October 11, 2010
By Stephanie Desmon   
Johns Hopkins Medicine
Filed under School of Medicine

In research that may surprise off-road riding enthusiasts and safety experts, a Johns Hopkins team has found that crashes involving four-wheeled all-terrain vehicles are significantly more dangerous than crashes involving two-wheeled off-road motorcycles, such as those used in extreme sports such as Motocross.
The research, presented Oct. 6 at the American College of Surgeons’ 2010 Clinical Congress in Washington, D.C., found that victims of ATV crashes were 50 percent more likely to die of their injuries than similarly injured victims of off-road motorcycle crashes. ATV victims also were 55 percent more likely than injured motorcyclists to be admitted to a hospital’s intensive-care unit, and 42 percent more likely to be placed on a ventilator.
“There’s a belief that four wheels must be safer than two,” said Cassandra Villegas, a research fellow at the Johns Hopkins Center for Surgery Trials and Outcomes, “but we found the opposite. People involved in ATV crashes are more likely to die or suffer serious trauma.”
The growing popularity of off-road vehicles in the United States has led to a steep rise in the number of injuries resulting from their use. In 2000, Villegas said, there were 92,200 injuries involving ATVs or off-road motorcycles; in 2007, the last year for which data is available, there were 150,900. But little rigorous research has been done to determine which vehicles may be riskier than others.
ATVs and off-road motorcycles are designed for recreational use and typically are ridden on trails, sand dunes and other rough terrain.
In the first study to compare the severity of injuries sustained by ATV versus off-road motorcycle riders, Villegas and senior author Adil H. Haider, an assistant professor of surgery at Johns Hopkins, reviewed data on nearly 60,000 patients who suffered an injury after a crash involving one of the vehicles between 2002 and 2006.
The researchers say they don’t know why ATV crashes lead to greater injury and mortality, noting that they cannot trace the differences solely to helmet use, even though 60 percent of motorcyclists were wearing helmets as compared to 30 percent of those in ATV crashes. Even when both types of riders had been wearing helmets, ATV riders experienced worse injuries and outcomes than motorcyclists. Only a few states have laws requiring the use of a helmet when riding an ATV, Villegas says, and while motorcycle helmet laws are also determined by states, many more have helmet-use laws for motorcycles.
The researchers say it’s possible that ATV riders wear less-protective clothing than off-road motorcyclists, sometimes little more than shorts and a T-shirt. Another contributing factor could be the significant weight of ATVs, which can cause severe crush injuries when they land atop victims and lead to a greater likelihood of internal organ or extremity damage, Villegas says.
Villegas says that these findings may allow parents, legislators, educators and those in the ATV industry to make better decisions about the use of the off-road vehicles. She also says that studies such as these could help ATV manufacturers design and implement increased safety technology in ATVs, similar to how automobile manufacturers have used research to make safer cars and trucks.
Johns Hopkins researchers Stephen M. Bowman, Eric B. Schneider, Elliott R. Haut, Kent A. Stevens and David T. Efron contributed to this study.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #4 Gepost op: 09-12-2010, 00:08 »
effe googlen, zie hieronder.

Met ATV word all terrain vehicle bedoeld oftewel een quad, geen auto. En de wetgeving is in veel staten daar zo dat er op een quad niet overal een helm verplicht is, of dat minder rijders dat doen (60% van de motorrijders tegen 30% bij ATV, allebei nog belachelijk lage getallen, ook die 60% voo rmotoren!)

Maar het gaat dus niet over auto's!

groeten,

Jos

l
Four wheels are perceived to be a safer, more stable platform for off-road motor transportation and sports, the group explained.

However, that's not what they found among the 13,749 off-road motorcycle and 44,509 all-terrain four-wheeled vehicle crash trauma patients of all ages in the database.

Surprise: Two wheels safer than four off road, JH study shows

October 11, 2010
By Stephanie Desmon   
Johns Hopkins Medicine
Filed under School of Medicine

In research that may surprise off-road riding enthusiasts and safety experts, a Johns Hopkins team has found that crashes involving four-wheeled all-terrain vehicles are significantly more dangerous than crashes involving two-wheeled off-road motorcycles, such as those used in extreme sports such as Motocross.
The research, presented Oct. 6 at the American College of Surgeons’ 2010 Clinical Congress in Washington, D.C., found that victims of ATV crashes were 50 percent more likely to die of their injuries than similarly injured victims of off-road motorcycle crashes. ATV victims also were 55 percent more likely than injured motorcyclists to be admitted to a hospital’s intensive-care unit, and 42 percent more likely to be placed on a ventilator.
“There’s a belief that four wheels must be safer than two,” said Cassandra Villegas, a research fellow at the Johns Hopkins Center for Surgery Trials and Outcomes, “but we found the opposite. People involved in ATV crashes are more likely to die or suffer serious trauma.”
The growing popularity of off-road vehicles in the United States has led to a steep rise in the number of injuries resulting from their use. In 2000, Villegas said, there were 92,200 injuries involving ATVs or off-road motorcycles; in 2007, the last year for which data is available, there were 150,900. But little rigorous research has been done to determine which vehicles may be riskier than others.
ATVs and off-road motorcycles are designed for recreational use and typically are ridden on trails, sand dunes and other rough terrain.
In the first study to compare the severity of injuries sustained by ATV versus off-road motorcycle riders, Villegas and senior author Adil H. Haider, an assistant professor of surgery at Johns Hopkins, reviewed data on nearly 60,000 patients who suffered an injury after a crash involving one of the vehicles between 2002 and 2006.
The researchers say they don’t know why ATV crashes lead to greater injury and mortality, noting that they cannot trace the differences solely to helmet use, even though 60 percent of motorcyclists were wearing helmets as compared to 30 percent of those in ATV crashes. Even when both types of riders had been wearing helmets, ATV riders experienced worse injuries and outcomes than motorcyclists. Only a few states have laws requiring the use of a helmet when riding an ATV, Villegas says, and while motorcycle helmet laws are also determined by states, many more have helmet-use laws for motorcycles.
The researchers say it’s possible that ATV riders wear less-protective clothing than off-road motorcyclists, sometimes little more than shorts and a T-shirt. Another contributing factor could be the significant weight of ATVs, which can cause severe crush injuries when they land atop victims and lead to a greater likelihood of internal organ or extremity damage, Villegas says.
Villegas says that these findings may allow parents, legislators, educators and those in the ATV industry to make better decisions about the use of the off-road vehicles. She also says that studies such as these could help ATV manufacturers design and implement increased safety technology in ATVs, similar to how automobile manufacturers have used research to make safer cars and trucks.
Johns Hopkins researchers Stephen M. Bowman, Eric B. Schneider, Elliott R. Haut, Kent A. Stevens and David T. Efron contributed to this study.
Kijk dat brengt licht in de zaak , mijn verhaaltje kwam uit de Quest , zat ik te lezen tijdens het werk dat is dus weer verre van volledig , en daar spreken ze toch van auto en motor de boefjes .
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #5 Gepost op: 09-12-2010, 00:30 »
soms zijn journalisten een beetje lui (of zullen ze geen google hebben? ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #6 Gepost op: 09-12-2010, 08:32 »
Misschien zitten ze te veel "tijdschriften te lezen tijdens het werk"?
 :-X
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #7 Gepost op: 09-12-2010, 12:38 »
Misschien zitten ze te veel "tijdschriften te lezen tijdens het werk"?
 :-X
Zal voortaan over gaan op boeken , tijdschriften zijn aan de prijs , maar lezen zal ik  ;D
mooie is ook nog heb niet eens een kantoor baan , want daar loopt het meteen in de gaten , sterker nog bij ons is het gewoon toegestaan . ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #8 Gepost op: 22-12-2010, 10:23 »
heel apart inderdaad. statistiek is nog niet zo eenvoudig. Er zit nog een addertje onder het gras. ze hebben de gevallen vergeleken die zijn binnengekomen. daarvan hebben de atv rijders zwaardere verwondingen tov de motorrijders die binnen zijn gekomen. Daar gaat mijn eerste conclusie: op de motoren zitten vaker mensen met skills. op de atv's vaker personen met weinig tot geen ervaring die wel gelijk hard durven gaan (ik heb toch 4 wielen). Nu ik de data goed begrijp blijven er maar een aantal 'verklaringen' over:
-mogelijk hogere snelheid met ATV tijdens crash
-crossers dragen betere bescherming
-gewicht van de ATV is een extra gevaar bij een crash
-ander soort verloop van de crashes? denk dat je al snel geraakt wordt door je atv bij een crash, waar je meestal net niet geraakt wordt door je eigen motor.
-Zijn crossers misschien net iets fitter, met bijkomende weerstand tegen een stootje.
-Crossers gaan zowieso vaker onderuit, daar wordt je hard van, atv minder, maar als ze gaan gaan ze hard op de bek.
-een combinatie van bovenstaande.
 
Ervaring en kunde (=minder onbezonnen op je smoel gaan) speelt dus blijkbaar geen rol, omdat alleen de brokkenpiloten zijn vergeleken die daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht zijn gekomen.
 
Belangwekkend dus dit. Ik kwam vroeger niet verder dan de conclusie dat ik op de motor in elk geval niet uitgezaagd zou hoeven worden (itt tot autorijders). Gek genoeg heb ik daar mijn moeder nooit mee kunnen overtuigen dat motorrijden niet gevaarlijk is.
 
 

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Offroad op Motor minder gevaarlijk dan in auto
« Reactie #9 Gepost op: 22-12-2010, 10:41 »
zoals de britse premier Benjamin Disraeli (1804–1881) ooit zei: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."