Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Euro Rally Riders Wanted in Northern England  (gelezen 3301 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Euro Rally Riders Wanted in Northern England
« Gepost op: 11-12-2010, 23:09 »
Next years Ryedale Rally will run on the 9th and 10th July and the Yorkshire Enduro Club hopes to attract riders from across the North Sea to take part in what has becom the premier rally event in the country. Sweden, Norway, Holland, Germany, Belgium, France a're not far away so if you are reading this in one or those countries or a UK enthusiast and you have contacts abroad, have a look at this http://www.youtube.com/watch?v=vN-w0hVBOzsand spread the word. The event is aimed at big trail and Dakar type bikes and forms part of the UK Big Bike Challenge. The course is long and challenging if you're a trail rider and easy if you're an enduro Rider - unles're on an Africa Twin or GS1200 or a KTM 990 with a pizza box!
There are many events movies on youtube (check the the pizza delivery man at aleast) and keep an eye on the NEEC website for online entries in the New Year, and post your thoughts on the Ryedale Rally Forum.
Many thanks from The Yorkshire Enduro Club.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #1 Gepost op: 12-12-2010, 02:27 »
Been reading about this in TBM. Can't attaed in 2011 though but def. on my wish-list
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #2 Gepost op: 12-12-2010, 09:46 »
What's the adres of the website? (in case of entering :D )
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #3 Gepost op: 12-12-2010, 11:53 »
You could check this or this site.
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2010, 12:46 »
142 pond voor deelname en verzekering.
Als je als groep inschrijft kan je eventueel samen starten.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2010, 14:01 »
ben wezen kijken voor overtochten: vanuit Ijmuiden (Newcasle) en vanuit Rotterdam (Hull)
overtocht 2volwassenen en 1 kind van 2
2 mogelijkheden:
1x met camper (1x motor achterop het fietsrek)
of:
1x met auto met aanhanger (evt 2 motoren erop)
 
resultaat ongeveer :vertrek donderdag"avond"-aankomst vrijdag retour: maandag"avond"-aankomst dinsdag (anders lukt het niet qua tijd om alles te prepareren voor de wedstrijd of op tijd bij de boot te zijn na afloop.
 
1e (Ijmuiden)
camper: 850,- euri (met hut) :o
auto met aanhanger 1000,- euri :o
 
2e (rotterdam)
camper 550 euri (met hut) :-[
auto met aanhanger 750 euri :'(
 
 
maw voor 2 dagen rijden kost met dit (zonder al het andere wat je nodig hebt) tussen de 700 en 1150 euri!!
Daar kan ik voor naar Marokko :-[
 
Iemand een beter idee?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2010, 14:16 »
Auto's en campers  ::) , als je gewoon op de allroad gaat kost de overtocht je 400 euro. Is best te overwegen, je hebt er toch bijna een week pret van. Voor mij helaas te duur.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2349
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2010, 14:28 »
Via Calais-Dover misschien. Wel een omweg natuurlijk, maar de overtocht is dan vast een stuk goedkoper.
 
Utrecht-Calais 3,5 uur
Dover-Yorkshire 6 uur
overtocht duurt roro een uur
 
Vrijdagochtend varen, maandagavond terug: 100 euro @ seafrance.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Euro rally riders wanted in Northern England
« Reactie #8 Gepost op: 16-12-2010, 14:47 »
Als je eerst lid wordt van de MAG (zowieso een goed idee) krijg je flink korting op de overtocht met DFDS. (overtocht IJmuiden-Newcastle kwam op ong. €550,- voor 2 personen, 2 motoren, 2 persoons buitenhut incl. heerlijk diner buffet en ontbijt)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #9 Gepost op: 16-12-2010, 15:00 »
Zeebrugge Hull is 420E auto aanhanger en 2 personen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #10 Gepost op: 16-12-2010, 15:05 »
Ik had even snel gekeken naar rotterdam-hull retour met een motor.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #11 Gepost op: 16-12-2010, 22:13 »
lijkt mij een leuk evenement.
Via Hoek van Holland- Harwich, voor een bestelbusje en 1 persoon kost de overtocht volgens mij nog geen €200. (retour)
Na Harwich is het nog wel meer dan 350 km rijden.
 
 

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #12 Gepost op: 17-12-2010, 09:02 »
dat is hem nu net. :-[
Hoe verder zuidelijk je de overtocht doe, is de overtocht wel goedkoper (2 a 300 euro) Maar hierdoor ben je wel meer tijd/km/benzine kwijt om eerst naar de boot te rijden in BE of FR en daarna in GB naar de wedstrijd. Hierdoor lijkt het wel goedkoper, maar als ik in GB eerst 400km naar "boven". en dan weer naar "beneden" moet rijden, heb ik ook 800km erop zitten. Buiten de extra (saaie) reistijd kost me dit alleen maar als benzine/diesel (gem 1:10 met auto  en aanhanger op benzine, gem 1:8 met camper op diesel) zeker 120 euri in GB. Dan heb ik het niet over de km-ers van Heerhugowaard naar Zeebrugge, of Calais (ook 600 tot 1200 km)
Dus alleen (auto)reis kosten zit ik ook dan op 2 a 300 euri extra. Ik woon een half uur bij IJmuiden vandaan, dus die kosten zijn nihil
Korting via MAG is een optie (ben lid) alleen hoeveel % krijg je?
 
edit: natuurlijk is overtocht alleen en met alleen allroadmotor goedkoper. Geen appels met peren vergelijken  >:(
(miin meissie wil ook mee om me te masseren, sleutelen, met paraplu naast me te staan me 's avonds..... :D )
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #13 Gepost op: 17-12-2010, 12:35 »
Ons reisje was ruim 200 euro duurder geweest zonder MAG lidmaadschap. Ik weet niet of er MAG korting mogelijk is met een auto/aanhanger of camper.

(wij deden de luxe versie, mooie 2 persoons hut en diner. Het kan natuurlijk voordeliger in een 4 persoons hut, met een meegebrachte boterham)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: EURO RALLY RIDERS WANTED IN NORTHERN ENGLAND
« Reactie #14 Gepost op: 18-12-2010, 11:06 »
ik zit er toch hard aan te denken om hieraan deel te nemen.
Als ik ga, ga ik via Harwich. Hoek van Holland is dichtbij (vanuit Dordrecht)
Ik ben nog nooit in dat gedeelte van Engeland geweest, dus ik kan nog niet beoordelen of de rit naar het noorden saai is. En ik heb dan zomervakantie, dus de tijd speelt op dat moment noor mij niet zo'n rol.
Nu nog kijken wie ik meeneem. Misschien m'n gezin. Maar de kids worden ook steeds groter, dus kan me voorstellen dat ze hier niet op zitten te wachten. Misschien koppelen aan een paar dagen London of andere stad.
Of anders dat er nog wat vrienden mee willen en anders ga ik gewoon alleen. Heb ik wel ruimte over voor nog een motor in mijn busje.