Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: endurotrip vogezen bij la mouche  (gelezen 23352 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #30 Gepost op: 14-04-2011, 09:14 »
aha, gelukkig ben ik dan niet enige zelfstandige die moeite heeft om voor zichzelf vakanties te prikken....
wel jammer want dit is een heel interessante trip.hoop me lastminute toch nog ergens bij te kunnen aansluiten.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #31 Gepost op: 21-04-2011, 20:26 »
Hallo mensen,
Ik heb me net 5 min geleden geregistreerd op dit forum ( Super forum trouwens )
Ik wil graag al een tijdje in het buitenland enduro rijden ( lijkt me super ) .Helaas kan ik geen mensen hier uit ( Overijssel ) vinden die met een groepje samen dit soort Enduro trip willen doen.
Mischien kan ik hier iemand vinden ? Bijv samen naar La mouche reizen enz.
Ik rij zelf Offroad en Onk Enduro"s heb ook Maxi freeride in Wonck mee gereden Super was dat.
Hoop op mooie leuke reactie s

Groeten Tom
Met de kabel strak!!!!!!!!!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #32 Gepost op: 08-05-2011, 21:35 »
Gezien de omstandigheden moet ik me afmelden.

ik stond toch al in mijn eentje dat weekend..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #33 Gepost op: 15-06-2011, 12:36 »
Hallo mensen,
Ik heb me net 5 min geleden geregistreerd op dit forum ( Super forum trouwens )
Ik wil graag al een tijdje in het buitenland enduro rijden ( lijkt me super ) .Helaas kan ik geen mensen hier uit ( Overijssel ) vinden die met een groepje samen dit soort Enduro trip willen doen.
Mischien kan ik hier iemand vinden ? Bijv samen naar La mouche reizen enz.
Ik rij zelf Offroad en Onk Enduro"s heb ook Maxi freeride in Wonck mee gereden Super was dat.
Hoop op mooie leuke reactie s
 
 
 


Groeten Tom

 
Laat wat van je horen zou ik zeggen ik woon in Nijverdal.Misschien kunnen we hier in de omgeving wat stof doen opwaaien of ergens anders

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #34 Gepost op: 16-06-2011, 12:43 »
Zo deze week eerste groep (via noppenforum :-X ), ik ben benieuwd naar de reacties.
Met pinksteren de enduroheuvel bezocht. Foto's volgen nog, maar de eerste groep kan letterlijk de paden uitzetten voor jullie. 2 "weggetjes" en heleboel maagdelijk terrein..... spelen maar!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #35 Gepost op: 19-06-2011, 11:07 »
vast een paar pics van de eerste club.


Post Merge: 19-06-2011, 11:10



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #36 Gepost op: 19-06-2011, 19:01 »
Zooo, weer thuis van toch wel een pittig weekendje offroad rijden in Frankrijk. Wij waren de eerste offroadrijders die naar hotel la Mouche in de Vogezen afreisden en gebruik maakten van het offroadarrangement van Jos Snel.
Na een rit van 600 km vanaf Utrecht kwamen we aan bij het hotel nabij het dorpje Le Clerjus. Jos en zijn vrouw hebben daar een Motorhotel/camping gerealiseerd voor de echte motorliefhebbers.
Na een goede avondmaaltijd en net te veel biertjes aan de bar van het hotel, het bed in gedoken.
De volgende morgen vertrokken we op de motor naar een afgesloten offroadterrein. Dit was een prive terrein wat Jos voor ons had afgehuurd. Achteraf gezien een goede voorbereiding voor de volgende twee dagen. 's Morgens was het nog prachtig weer, maar in de middag veranderde het terrein door een flinke regenbui. Maar, dat mocht de pret niet drukken en aan het einde van de middag waren we klaar voor de volgende uitdaging.
De tweede dag bracht een beroepsgids ons naar een gebied met mooie bospaden en korte, hevige klimmetjes. Zeer de moeite waard en best vermoeiend en de eerste blauwe plekken waren een feit.
Onze laatste dag speelde zich af in weer een ander gebied en de bospaden werden smaller en de hellingen heftiger. Zo heftig zelfs dat we bijna niet meer boven kwamen. Onze gids toonde geen medelijden en bracht ons vervolgens naar een nog langere en steilere helling. Geweldig om te doen en nadat we onder en over een aantal omgevallen boomstammen waren geklauterd en met een soort Erzberg-gevoel hadden we wel een stevige lunch verdiend. Het grappige was dat we geen tankstops hoefden te maken want je rijd uiteindelijk niet veel meer dan zo'n 70 km per dag. 's Middags nog even terug het bos ingegaan voor een toetje.
Jongens, wat een fantastisch gebied en dat op zo'n afstand van Nederland!
Tweetakt rijders zijn van harte welkom, en mischien wel in het voordeel, want de gids reed zelf met een gasgas 300.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #37 Gepost op: 19-06-2011, 19:13 »
http://www.youtube.com/watch?v=YnBVNBlDykc   en eenpoging vast wat beeld materiaal aan elkaar te plakken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #38 Gepost op: 19-06-2011, 19:40 »
Ziet er goed uit daarzo....
Op het filmpje word pittig door gereden en met zwaardere motoren idd erg veel moeilijker (zo te zien aan technische stukken)
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #39 Gepost op: 19-06-2011, 19:59 »
Ziet er goed uit en een leuk verhaal. Ik ga deze noteren voor een eventuele volgende trip.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #40 Gepost op: 19-06-2011, 20:50 »
we hebben niets te veel gezegd, dacht ik ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #41 Gepost op: 19-06-2011, 20:50 »
Leuke trip zo te zien!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #42 Gepost op: 13-07-2011, 10:55 »
en nog een filmpje! Bemstrong bedankt!
Offoad Vogezen 2011 Deel 2
 
Voor volgend jaar gaan we eraan werken om een meer allroad tour te maken zodat ook de wat zwaardere motoren kunnen deelnemen, meer info volgd deze winter!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #43 Gepost op: 10-08-2011, 19:04 »
Volgend jaar, ga ik ook mee als ik vrij kan krijgen.
Heb een mooie lichte Husaberg gekocht en hoop dat hij dan nog heel is!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #44 Gepost op: 04-12-2011, 20:15 »
En, al plannen voor 2012?
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC