Ik kijk naar de checkpoints en zie dan dat Orlando Ellens, die om 12h04 (gewone tijd) door CP3 kwam, net (17h41) door CP4 komt. Verhoeven kwam drie uur later (15h00) door CP3. Dan zal hij misschien wel wat sneller rijden, maar het kan ook maar zo dat ze daar in druk verkeer zitten! Ik geef de hoop nog niet op.
...dus maak ik me alvast zorgen of hij morgen nog mag starten en zoja, of hij ook verder naar voren mag als 'topper met een slechte dag'.
Post Merge: 10-01-2011, 22:12
Met dank aan Bert Duursma en fransverhoeven.com weer wat nieuws:
22.00 - Eindelijk wat meer klaarheid : Berrt Duursma laat weten dat Frans assistentie heeft gekregen ergens in de buurt of aan CP1. Het team heeft daar het blok gewisseld, voor alle duidelijkheid, het gaat hier om een spiksplinternieuw blok. Het is afwachten hoe de officials hiermee gaan omgaan. Hopelijk kan BMW hier een rol in spelen.
Post Merge: 10-01-2011, 22:15
Ik maakte uit de regels al op dat rijder, frame, motor en reservemotorblokken aan elkaar gebonden zijn (maar weet niet 100% zeker of ik dat goed begrepen heb!) en dat, wanneer ze het blok van goncalvez zouden gebruiken, ze hopelijk alleen het "top-end" over zouden zetten want het hele blok zou tot diskwalificatie leiden. Dat is dus gelukkig niet aan de orde!