Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kun jij Le Dakar uitrijden?  (gelezen 20501 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #60 Gepost op: 07-01-2011, 11:17 »
En wat te denken van de liasons in de regen en kou!!
brrrr. Die zie je niet eens op TV.
Ik heb bij de Tuareg in de regen en hagel gereden zonder fatsoenlijke kleding, daar wordt je niet blij van. En dat was dan in verhouding maar een klein rotstukje.

Nog mensen die rookies kennen... dus 1ste keer Dakar en weinig motorervaring?

Onno (Orlando) Ellens bij Memotours.
Is mede enduro rijder (ongeveer net zo snel/langzaam als ik) en we waren ook bij dezelfde Tuareg bij Memo.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #61 Gepost op: 07-01-2011, 12:36 »

Onno (Orlando) Ellens bij Memotours.
Is mede enduro rijder (ongeveer net zo snel/langzaam als ik) en we waren ook bij dezelfde Tuareg bij Memo.

Ik ben echt onder de indruk van Erik Kofman en Wouter van de Beek.

Minimale offroad ervaring en doen heerlijk mee! Vooral Erik! Toppertje ala HJ Liefhebber in mijn boekje :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #62 Gepost op: 07-01-2011, 12:51 »
verhoeven niet ben ik bang

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #63 Gepost op: 07-01-2011, 13:09 »
De Bultaco ligt er ook uit.... Die gast op z'n XR250 kan wel sturen.... en de mafkees op de 150cc 2-takt KTM zit op WP8 met 4,5 uur achterstand, die gaat Dakar dus zeker niet uitrijden.

Die Bultaco en die 150cc 2t rijder allebei geïnterviewd in de stage5 aflevering van Eurosport.
Toch beetje aandacht voor de "gewone gek"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #64 Gepost op: 07-01-2011, 15:57 »
Kriebelt.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #65 Gepost op: 07-01-2011, 17:06 »
Het idee dat je met een noodgang doodop vanwege vermoeidheid en slaapgebrek door de mooiste gebieden heen ragt, zou ik niet willen (en kunnen).
Ben teveel reizigert denk ik.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #66 Gepost op: 07-01-2011, 17:52 »
Ik zou stoppen om een foto te maken :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #67 Gepost op: 07-01-2011, 18:02 »
Dat zit je minder in de weg als je basissnelheid op orde is. Als je per uur, ijs en weder dienende, niet meer dan 15 minuten verliest op de top, dan kun je redelijk relaxt rijden.

Maar neem nu zo'n dag als vandaag: dan verliest Verhoeven al 17 minuten, en dan gaan ze van start terwijl er nog 50 man binnen moet komen van de vorige dag. En dat komt dus allemaal vanwege onvoldoende basissnelheid. Die Verhoeven is ook vooral een trailrijder: niet vooruit te branden :D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #68 Gepost op: 07-01-2011, 18:27 »
.. dan kun je redelijk relaxt rijden...

Na 700 km afzien waarna je je motor mag onderhouden en 2 uurtjes slapen in de herrie en enz....
Denk dat het bitter tegenvalt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #69 Gepost op: 07-01-2011, 18:39 »
Na 700 km afzien waarna je je motor mag onderhouden en 2 uurtjes slapen in de herrie en enz....
Denk dat het bitter tegenvalt.
Hoezo twee uurtjes slapen. De top rijdt 100 per uur. De dagen zijn dan zo'n 8 uur. Jij verliest een kwartier per uur, dus dan doe je er 10 uur over. Waarom zou je dan maar 2 uur slapen? Al zou je een half uur per uur verliezen, dan houdt je nog 12 uur over. Tijd zat om te genieten van je avondmaal, met een biertje, en het gebruikelijke  slap geouwehoer met Bennie.

Post Merge: 07-01-2011, 18:45
:D

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #70 Gepost op: 07-01-2011, 19:15 »
In zo'n wagentje zou ik het wel aandurven, als je vast komt te zitten in het zand.... :D

The "Jiffy" Crew
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #71 Gepost op: 07-01-2011, 19:35 »
die is mooi!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #72 Gepost op: 07-01-2011, 21:28 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #73 Gepost op: 08-01-2011, 09:14 »
ik vind die labrij :-X ook zentijd vulling. :-\
besteed dan aandacht aan de alle nederlanders. >:(
in het begin was het ee rally voor mensen met avontuur
nu een commercieele rally voor mensen met geld.
het is wel leuk om het te volgen dus dat doe ik ook.
heb mij doel om de dakar een keer te rijden ook maar een beetje verlegt naar de Heros Legend.
 
Da's ook leuk ja... zal ze in de beginpost zetten, voor het overzicht. Laat die Sebastiaan LaBrie daar eens een item over maken... die gast snapt er ook niks van  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #74 Gepost op: 08-01-2011, 09:45 »
Wat mij een beetje ergert is dat er alleen maar mediaaandacht is voor mensen die daarvoor betaald hebben...  >:(
Let maar 's op de info die je krijgt op bv RTL7. Het zijn steeds dezelfden die genoemd/gefilmd worden.
Het zal wel zo moeten (commercie en zo), maar 'k vind 't jammer dat de echte helden (m/v) die knokken om het te halen, grotendeels buiten beeld blijven... :-\