Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011  (gelezen 57216 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #195 Gepost op: 03-07-2011, 23:10 »
Geweldig genoten. Super gezellig en veel te kort. Bedankt. :P

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #196 Gepost op: 03-07-2011, 23:29 »
Samen met opa Celsa en Roger (rabbit) zaterdag de RB03 (even) gereden. Het was weer top. We leken wel gasten van 30 plus ipv 50 en 60 plus. Jongens diep respect voor het mooie en verantwoorde tempo en het smaakt zeker naar meer. Ps Celsa geen jumps meer opnemen, dan moet ik thuis teveel uitleggen.
Adje het was alemaal weer super geregeld.
Tot de volgende x Toine

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #197 Gepost op: 03-07-2011, 23:30 »
Ben ook weer thuis en de boel weer in de garage!
Heb een perfect weekeind gehad, veel geleerd en vol op genoten.

Ad bedankt voor de goede roadbook, moet alleen zelf niet vergeten wat links en rechts is ;)
En Marten voor de uitleg en begeleiding op zaterdag

Ab
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #198 Gepost op: 04-07-2011, 05:41 »
Superweekend! Zaterdag met Gup en PeterJan, zondag is Fitna ook aangehaakt. Plaatjes komen eraan, maar deze wil ik jullie vast geven



Examenvraag. U wilt hier parkeren, mag dat?  ::)

Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #199 Gepost op: 04-07-2011, 09:03 »
Weer geweldig genoten!! Wat zitten deze ritten goed in elkaar! Ad klasse man!! :)
Camping was weer beregezellie. 1e dag met HJ en Jessica Rabbit gereden. HJ die nog een fietsbrug mee naar huis probeerde te nemen.... ;D  Lekker gereden. Dag 2 met Jessica R gereden en even van motor gewisseld.....oei wat rijd dat goed zo'n 690....sjeeee!! En Jessica die een plantsoen als aardappelveld aanzag.... ;D ::)
 
Top weekend! Bedank allen!
 
Filmpje komt er aan. 8)
 
 
Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #200 Gepost op: 04-07-2011, 09:58 »
tjonge, tjonge dat heb ik allemaal gemist. Jammer, volgende keer toch maar meegaan.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #201 Gepost op: 04-07-2011, 10:12 »
Ad en ARM'ers..Bedankt voor de mooie routes en het superweekend! Mijn ega en de kids hebben zich ook geweldig vermaakt. We hadden een safaritent gehuurd en ook zij hebben een top-weekend gehad in het dierenpark, speeleiland, zwembad, etc.  Laat toch Single-Minded hetzelfde hebben gedacht en die zat 2 tenten verder. Goede tip voor de allroad papa's en mama's. Maakt een weekendje motorrijden een stuk toegankelijker :-)
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #202 Gepost op: 04-07-2011, 10:18 »
Twee dagen roadbookrijden begint altijd met Ad's corvee. Ik kreeg roadbook 1 in mijn handen gedrukt, 230 kilometer Brabantse paadjes ...
 

Samen met Gup op zijn WR450... 


.... en Peter-Jan op zijn TT600S


Precies op de raondje in het nos, waar iedereen de eerste keer in de war raakt ...


Naast tijd voor koffie speelden we ook voor real-live navigatie....


En hielpen we Peter-Jan aan een nieuwe binnenband ...

 
.... want de oude was niet meer te plakken ...


Er waren en meer met een lekke band ...


Of andere problemen, want er werd flink gesleuteld





 ... maar alles zat 's ochtend wee in elkaar ...



Martijn's Cook-shop in volle gang. Gelukkig heeft de Safaricamping geen sprinklers




Zondagochtend uitzicht vanuit mijn nieuwe minitent (Thanks Johan!)


Fitna haakte bij ons aan, nadat ze Marten's motor had getuned (zie paar plaatjes terug) kon ze hem niet meer bijhouden.

Fitna rijdt supergoed

 
Alleen die trap ...de start is goed ..


....plateautje....


oei wat nu ...


Gaaaaaaaazzzzzzzzzzz? ???

 
de rest staat hier http://stteve.smugmug.com/Motorcycles/Offroad-Trips/Safariweekend-2-3-juli-2011/17863846_XMLNgx#1366292708_b36Lf8M
 
Nu even uitvogelen waarom die foto's zo donker zijn ...
 


 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 135
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #203 Gepost op: 04-07-2011, 12:49 »
Super weekend gehad heerlijk gereden maar 700 km en een lekke band dankzij steve en gup weer gefixt heb nu gelijk een reserve binnenband besteld steve en gup nog bedankt voor alles en ad het was weer goed voor elkaar

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #204 Gepost op: 04-07-2011, 14:29 »
Moie plaatjes op smugsmug Steve, thanks!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #205 Gepost op: 04-07-2011, 14:55 »
Top weekend gehad!!  8)
Thanks voor de orga en de mooie ritten Ad!  8)
Roadbooks klopte als een bus!

540 km route gereden, zalig.. ktm gaf geen slag verkeerd  ;)

Diep respect voor Frans, heeft zaterdag 340km gereden en hield me heel netjes bij als we reden ;)

Ook weer erg gezelig op de camping, tot volgend jaar!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #206 Gepost op: 04-07-2011, 20:00 »
super weekend gehad   op zaterdag de hardtour gedaan en zondag route 3
ze waren alle 2 super mooi en goed
Ik reed samen met 2 nieuwkomers in het roadbook rijden en die
vonden het ook heel leuk om te doen
Ad  en paps en de ARM ers    bedankt
 
gr P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #207 Gepost op: 04-07-2011, 20:07 »
Zaterdag de hardtour gereden. Ontzettend genoten van de route. Ad bedankt!! En waarschijnlijk Marcel (Celsa) ook omdat ik met een Tripy reed. Op naar de volgende keer!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: \"safariweekend\" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #208 Gepost op: 04-07-2011, 20:51 »
Ad en ARM'ers..Bedankt voor de mooie routes en het superweekend! Mijn ega en de kids hebben zich ook geweldig vermaakt. We hadden een safaritent gehuurd en ook zij hebben een top-weekend gehad in het dierenpark, speeleiland, zwembad, etc.  Laat toch Single-Minded hetzelfde hebben gedacht en die zat 2 tenten verder. Goede tip voor de allroad papa's en mama's. Maakt een weekendje motorrijden een stuk toegankelijker :-)

Het is nog gekker: wij kenden elkaar niet, maar onze kinderen wel; die hadden bij elkaar op de creche (crash  ::) ) gezeten!

En mocht je wegens omstandigheden toch het ritje niet kunnen maken, kun je je altijd nog vermaken in het Speelland ....  :'(  .... hieronder de bijbehorende tekst en uitleg:

... ik stond voorafgaand de rit de boel in te pakken, had de bandenlichters en binnenband in de hand, overwoog of ik dat en dus ook het gereedschap om de wielen er uit te halen allemaal mee moest gaan nemen of niet...

... besloot vervolgens dat een busje Slime en het compressortje genoeg moesten zijn...

... zaterdag idd een smal bruggetje gepakt... Johan manouvreerde z'n tenere er behoedzaam overheen, maar ik dacht dat dat wel wat vlotter kon. Helaas zaten de brugleuningen precies op stuur hoogte en ging het van TIK! (linker stuurhelft) TAK! (rechterstuurhelft)... en .... ik was bijna aan de overkant... KLONK!!! ... rechterstuurhelft bleef steken en Tenere ging liggen en nam de leuning deels mee...

 ... schade? ... en krasje in het grijze kunststof...maar dat valt tussen die andere schaafwonden nauwelijks op... een nieuw litteken en een nieuw verhaal... Tenere vs. Brug...

Maar vermoedelijk daar wel ergens een spijker opgepikt en dus toch een lekke band. Slime er in en dat leek het te doen. Rijden maar weer en een tijdje ging het goed. Maar uiteindelijk toch plat gereden en voorzichtig met platte band de 12 km terug gereden naar de camping, onderweg 3x opgepompt.

's middags met behulp van het halve bivak, de ene had bandenlichters, Johan had wel het goede gereedschap meegenomen, Heitje had nog een 18" binnenband ... en zo leek de boel al weer vlot voor elkaar... helaas had ik in m'n enthousiasme de BIBA lekgestoken  Dus boel er weer uit, band plakken, met dank aan Komkommer die had een tube lijm die niet uitgedroogd was, nog een keer plakken (twee gaatjes geprikt  ) en toen leek ie toch echt weer luchtdicht.... gevuld met echte vrachtwagenlucht: ding werd speciaal voor mij gestart: werkelijk de grootste kompressor die ik ooit nodig heb gehad :o (mooi spul trouwens)

Afijn.... de volgende ochtend vol goede moed, maar toch maar eerst even de bandspanning checken voordat ik m'n roadbook ga halen....  nie goed nie    :(
Toch langzaam leeg gelopen... daar ga ik niet mee offroaden. Band weer opgepompt en gedurende de ochtend bekeken hoe snel ie leeg liep: ongeveer 0,1 bar per uur... OK ... daar kom ik wel mee thuis....dacht ik

De rest van de middag vermaakt met vrouw en kinders (die waren ook mee).

Om 16:00 vertrokken naar huis over de snelweg .... maar na een km of 50 was de band weer leeg en oppompen had niet veel nut.... dus de motor laten staan bij een tankstation. Vrouw opgebeld om te keren (ze was al een stukkie verder) en me op te pikken. Toen naar huis gereden. Daar een aanhanger opgepikt, teruggereden, motor opgeladen en met het hele spul naar huis....

Om half elf 's avonds zat ik op de bank....  he he ... poeh poeh!

Helaas dus niet de rit helemaal kunnen rijden, maar zaterdag inderdaad al een hoop lol gehad. Echt mooi rijden daar. De route herkende ik van 2 jaar geleden, maar blijft mooi. Nagenoeg perfekte omstandigheden ook.

HJ

Post Merge: 04-07-2011, 21:00
Ben ook weer thuis en de boel weer in de garage!
Heb een perfect weekeind gehad, veel geleerd en vol op genoten.

Ad bedankt voor de goede roadbook, moet alleen zelf niet vergeten wat links en rechts is ;)
En Marten voor de uitleg en begeleiding op zaterdag

Ab

Nog een dekentje kunnen regelen ab?

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: "safariweekend" 2 en 3 juli 2011
« Reactie #209 Gepost op: 04-07-2011, 22:21 »
Steve , mooie foto's , trouwens nog bedankt voor de lekkere hamburger  :)
Yamaha WR250F 2015