Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011  (gelezen 44736 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #75 Gepost op: 05-04-2011, 15:27 »
tasjes hangen erop bandjes vers brander getest nou ik ben er klaar voor ziet er mooi uit he oh man wijntje erbij pff.


frank

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 97
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #76 Gepost op: 06-04-2011, 09:15 »
tasjes hangen erop bandjes vers brander getest nou ik ben er klaar voor ziet er mooi uit he oh man wijntje erbij pff.


frank

He Frank, laat eens een fotootje zien van het eindresultaat...motor plus tasjes..?
Ben zelf ook aan het freubelen met tassen...voorlopig een ortlieb rolbag van 89liter achterop met alle meuk erin. Maar zit nu aan saddlebags te denken... :confused:
Hoe heb jij het opgelost?
 
 
Gr.
Mark

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #77 Gepost op: 06-04-2011, 12:57 »
Citaat
He Frank, laat eens een fotootje zien van het eindresultaat...motor plus tasjes..?
Ben  zelf ook aan het freubelen met tassen...voorlopig een ortlieb rolbag  van 89liter achterop met alle meuk erin. Maar zit nu aan saddlebags te  denken... :confused:
Hoe heb jij het opgelost?

Ik heb er ook geen ervaring mee maar kreeg van mijn zwager een set die hij had liggen verstoffen op zolder.

Liggen gewoon op het zadel (1 strip schuift precies onder het zadel zonder dat die los hoeft. De tassen hangen precies over de zijkappen en niet tegen de uitlaat alhoewel dat wel zo lijkt op de foto's.
Ik ga van het weekend wat spullen in de tassen doen en stuk test rijden. Tent en slaapzak moeten dan achterop moet nog even kijken of ik daarvoor een bagagerek nodig heb of dat dat zo lukt denk het wel heb een subframe dus kan alles vastsnoeren.




op de foto's liggen ze nog los zoals gezegd 1 band onder zadelpunt en dan onder met frame verbinden en ik denk voila prima goed.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #78 Gepost op: 06-04-2011, 13:58 »
Dat is mijn 2e keuze. Het transit stukje nl-fr-spanje ben ik inmiddels een beetje zat van.. auto kan ik instappen en op de automatische piloot 1200km rijden. of gezellig zijn met ze 2/3.
 
Heb btw mijn gps 60CsX mee.
Hallo Steven,

Ik heb een kar waar 2 motoren op kunnen, en misschien wel 3, maar dat wordt testen en afhankelijk van het type..
Hoor het wel..
Grtz, Dies

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 97
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #79 Gepost op: 09-04-2011, 21:18 »
Ik heb er ook geen ervaring mee maar kreeg van mijn zwager een set die hij had liggen verstoffen op zolder.

Liggen gewoon op het zadel (1 strip schuift precies onder het zadel zonder dat die los hoeft. De tassen hangen precies over de zijkappen en niet tegen de uitlaat alhoewel dat wel zo lijkt op de foto's.
Ik ga van het weekend wat spullen in de tassen doen en stuk test rijden. Tent en slaapzak moeten dan achterop moet nog even kijken of ik daarvoor een bagagerek nodig heb of dat dat zo lukt denk het wel heb een subframe dus kan alles vastsnoeren.
op de foto's liggen ze nog los zoals gezegd 1 band onder zadelpunt en dan onder met frame verbinden en ik denk voila prima goed.

frank

Hé Frank,
bedankt voor de foto's. Ik ben bang dat het plastic tegen de uitlaat gaat hangen. Wordt waarschijnlijk toch een rolbag achter op het zadel....
 
Van het weekend eens gekeken hoe een setje Pirelli MT21 bevalt op de snelweg met een TTR...
Is toch een stukje rijden naar de start vanuit NL naar Portugal....
 
Ach er zijn mensen die de halve wereld over reizen met een TTR dus what the hell...
Ik ga het gewoon doen..
 
Gr.
Mark
 
Al iets bekend over de startlocatie Roos...?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #80 Gepost op: 09-04-2011, 21:33 »

Als je zo'n soort beugel tussen kap en uitlaat fixt dan komt het wel goed met die zadeltassen.
Zit bij ons al duizenden kilometers prima zo !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #81 Gepost op: 10-04-2011, 11:31 »
dat is wel stoer mark, met de ttr over de snelweg even naar portugal! :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #82 Gepost op: 10-04-2011, 18:45 »
Nog maar 2,5 week te gaan  :)
 
Binnenkort krijgt iedereen meer info thuisgemaild. We zetten de startplaats liever niet op het forum, om ongenode gasten te vermijden. Als je denkt/weet dat wij je email adres nog niet hebben, stuur die dan even over de PM of zo.
 
Over ongenode gasten gesproken... Gezien de enorme discussie over de Midsummer 1000 (waar het idee voor deze trip vandaan komt) voel ik mij toch genoodzaakt hier even te melden dat onaangekondigde deelnemers NIET welkom zijn. We zitten al aan meer deelnemers dan gepland en we hebben al veel mensen teleur moeten stellen. Dus als iemand toch denkt op eigen houtje mee te komen doen, kunnen ze toch echt rechtsomkeert maken inclusief diegenen die dachten hun `onaangekondigde maatje` op sleeptouw te nemen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 160
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #83 Gepost op: 10-04-2011, 20:47 »
PB met email adres is verstuurt.

Ik kan bijna niet wachten, heb er zin aan!!   :D :D :D

Groet,

Daniel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 97
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #84 Gepost op: 10-04-2011, 21:24 »

Als je zo'n soort beugel tussen kap en uitlaat fixt dan komt het wel goed met die zadeltassen.
Zit bij ons al duizenden kilometers prima zo !

Dat is een mooi rek Erwin...! Ben jaloers.. Zelf gemaakt?
 
Heb er vandaag een Hepco en Becker rek opgeklust. Eens kijken of ik er zo'n beugel tussen kan wurmen...
 
Gr.
Mark

Post Merge: 10-04-2011, 21:35
dat is wel stoer mark, met de ttr over de snelweg even naar portugal! :)

Tja Steven, er staat nog een snelwegsofa tot mijn beschikking maar Roos heeft mij bang gemaakt en sterk geadviseerd om met de TTR aan de start te verschijnen.
 
Keuze is: afzien op de snelweg/ route national en plezier in Portugal => TTR;
of relaxed op mijn sofa op noppen crusen naar de start en minder plezier in Portugal met een zwaar orgel => R1200GSA.
 
Voorlopig voor optie 1 gekozen... ;)
 
Heb je die WRF250 nog? (had je toen bij Appie in Frankrijk bij je...)
 
Gr.
Mark
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #85 Gepost op: 10-04-2011, 22:10 »
of je zet hem bij mij op de aanhanger ;)
 
Het was een wr-r die ik toen mee had, heb ik helaas niet meer. Een geweldig ding, maar niet de ultieme allround waar ik naar op zoek was (zat er niet ver van af btw!)
Portugal ga ik op de ktm lc4 doen. Nog heel even gedacht over de oldtimer XR maar ga toch weer oranje :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 97
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #86 Gepost op: 18-04-2011, 22:20 »
of je zet hem bij mij op de aanhanger ;)

Hé Steven,
bedankt voor je berichtje. Ik heb je een PB-tje gestuurd als antwoord op je aanbod. Maar het ziet ernaar uit dat ik via het forum wel mail kan ontvangen maar niet kan versturen  :confused: . Heb je het ontvangen?
 
Gr.
Mark

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #87 Gepost op: 19-04-2011, 08:55 »
jahoor, je heb bericht terug via het forum :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #88 Gepost op: 20-04-2011, 14:27 »
Hoi Frank,
 
Nog even een tip voor bagage op de DRZ, die plastic kap wordt heet en buigt naar binnen. Resulteerde bij mij met een testrit van 100 km over de snelweg in een gesmolten kap en zadeltas ::)
Een beschermplaatje over de uitlaat (ik had de originele DRZuitlaat met DRZ aftermarket plaatje) voldeed daarna:

 
Overigens ben ik niet zo zwaar beladen op vakantie gegaan (dit was een weekendje), want met zoveel gewicht hoog en ver achterop hield ik het voorwiel amper aan de grond, zodra ik ging staan slingerde de motor alle kanten op.
 
Naar Portugal ben ik de eerste keer zo gegaan, daar heb ik geen enkel probleem mee gehad, dus zorg alleen een beetje dat je de zware spullen onderin gooit en desnoods wat gewicht bij voorop bind:

 
En dit ging trouwens ook prima, dus mogelijkheden zat:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Wipe your own arse 1600 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #89 Gepost op: 20-04-2011, 14:32 »
Citaat
Hoi Frank,
 
Nog even een tip voor bagage op de DRZ, die plastic  kap wordt heet en buigt naar binnen. Resulteerde bij mij met een testrit  van 100 km over de snelweg in een gesmolten kap en zadeltas ::)
Een beschermplaatje over de uitlaat (ik had de originele DRZuitlaat met DRZ aftermarket plaatje) voldeed daarna:
bah roos is helderziend!
Ik ben net een u profiel aan het buigen als versteviging.
Vooral aan de accu kant lijkt me dat ook wel wijsheid? Gezien die bak van kunstof waar de accu in hangt. Als die breekt ben ik ook klaar.
Aan de kant van uitlaat moet het inderdaad ook van de week stond hier een smeltende ktm voor de deur met een testrit  :-X goed voorbeeld. trouwens die aftermarket afdekplaat staat op levertijd onbekend helaas.


Frank