Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voor alle beginners onder ons  (gelezen 9273 keer)

Offline member

  • Soms naast de weg, meestal er op...
  • *****
  • Berichten: 165
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2011, 19:13 »
Zo wat een complimenten weer  ::) En dan heb ik nog niet eens echt gereden (dat kleine rondje voor de foto is natuurlijk niks, maar door dat zand al wel tricky voor een beginner als ik) ik ging natuurlijk te langzaam, gang is alles in het zand, ik ga vaak op "trialsnelheid" door de moeilijke stukken, moet ik nog afleren. Maar daar is de Track dan ook voor  8)

En ja (helaas) Giel! is het kleine (in lengte niet, maar in leeftijd -6 jaar) broertje van beautiful freak  ;D Er is ook nog een ouder exemplaar (Paul), maar die hebben we nog niet zo gek gekregen dat ie offroad met de motor gaat, of je moet de Yamaha PW80 van zijn zoontje meerekenen  :o Maar die krijgen we misschien ook nog wel eens zo ver.. Vroeger op de brommer reden we bijna alleen offroad hier op de boerderij.

@Paisley: begrijp ik het nu goed dat je voor een ochtendje spelen in de Kuil uit Leeuwarden komt op een Suzuki DR? Dat is wel wat over hebben voor je hobby! Dat doe ik je even niet na! Dan is Rutten wel iets dichterbij voor je, voor mij dan weer niet zo...

@Giel! : heb ik speciaal voor je een boxer geregeld die lekker zwaar is (anders wil het voorwiel te graag de lucht in, ik ken je wel een beetje) en van die mooie steunen heeft zodat ie niet zo ver om kan vallen (BMW noemt dat de cilinders of zoiets, in de volksmond zijn het t!3ten) ga jij weer lopen zeuren dat ie nog niet makkelijk genoeg overeind te krijgen is... Laat dat ding dan ook niet omdonderen! En je vrouw op een allroad krijgen is helemaal niet moeilijk, maar zorg dan wel voor een laag genoege motor. ;)

Groeten, Tom.

P.S. Giel!, de GSA moet wel regelmatig uitgelaten worden, stilstand is achteruitgang. Wanneer kom je weer?
We don't want to but the people of earth leave us nog choice
Motor: Track T800CDI "Geel Spoor" & R 1200 GS Adventure 2006 Wüstengelb (waarom nog eigenlijk ;-) )

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2011, 20:21 »
@Paisley: begrijp ik het nu goed dat je voor een ochtendje spelen in de Kuil uit Leeuwarden komt op een Suzuki DR? Dat is wel wat over hebben voor je hobby! Dat doe ik je even niet na! Dan is Rutten wel iets dichterbij voor je, voor mij dan weer niet zo...


Ik kom meerijden met Marten  :) Ergens heen rijden vind ik geen probleem maar dit was wel heel luxe. Noorderlingen zijn eraan gewend dat alles verweg is  ;)
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2011, 20:22 »
behalve rutten en het OER weekend dan  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #33 Gepost op: 25-01-2011, 13:24 »
Met zo'n lengte lijkt een beetje grote motor a la KTM LC4, XL/XR600-650, XT/TT(R)600, Tenere, DR-Big oid me het beste, zeker als je er ook nog mee over de weg moet. Met 2000 euro kun je wel aan een goede komen, maar reserveer dan ook iets voor slijtdelen

http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/motoren-yamaha/yamaha-xt600-tenere-78739484.html
http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/motoren-yamaha/yamaha-xt600-i-z-g-s-78666892.html
http://motoren.tweedehands.net/motor-yamaha/yamaha-tt600r.html
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-enduro/415250981-honda-xl600r-amerikaanse-uitvoering.html

Kleding ed koop je volgende maand in Utrecht, of 2e hands op markrplaats.


Dat is al een heel mooi rijtje om uit te putten.
Ik denk ook dat als je met die motor over de snelweg moet, je zeker voor minstens 600cc moet gaan.
Voor een kerel van jouw formaat zou dat ook prima moeten gaan offroad denk ik.
 
Mijn voorkeur zou uitgaan naar die TTR600, prachtige motor die ook echt voor het offroadsegment gemaakt is. 2e keuze zou die XL600 zijn, omdat ik die gewoon mooi vind  8)
Een motor met kuip zou ik zowiezo niet nemen, val je alleen maar kapot... (en een oude 1 cilinder met meer dan 50.000km zou ik zowiezo niet willen hebben)
Een oude XT600 zou ook goed kunnen, ik vond ze offroad veel minder dan een TTR600, maar om het op te leren lang zo gek niet denk ik.
 
Hou verder XR600/650, DR600/650 eens in de gaten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #34 Gepost op: 25-01-2011, 20:04 »
Heren wat een reacties, dank daarvoor.
Ik heb afgelopen weekend met veel plezier naar jullie verrichtingen gekeken in de kuil, was natuurlijk maar een pis stukkie voor mij.
De zoektocht is nu in alle hevigheid losgebarsten. Ik heb van moeders meer budget gekregen. En heb het gevoel dat ik voor een 450 cc tot maximaal 600 cc moet gaan kijken.
Met die 1200 ga ik echt niet het zand in. Ik heb die GSA zien rijden zaterdag, maar mij niet gezien.
 
Ik heb natuurlijk al vele malen MP afgezocht, maar loop vaak tegen het zelfde probleem en dat is de ontzettend kleine tankinhoud.
Ik heb recentelijk bij JTX Racing in Cuijk een KTM 520 uit 2001 zien staan, zou iemand daar iets slechts over kunnen zeggen? of is het geen slechte keuze voor een dummy
DSC05205.JPG
 
 
@Paisley, ik heb een tijdje met staan kletsen en je zien rijden, respect!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #35 Gepost op: 25-01-2011, 20:37 »
Mooi ding zo'n 520! Je moet je wel realiseren dat die wet-sump smering hebben (dus geen apart oliereservoir) en daardoor een kleine carterinhoud = vaak olie wisselen. Deze zit op 500 km als ik me niet vergis. Voor jou is dat dus praktisch ieder ritje (zeg 2x100km snelweg + rit).
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #36 Gepost op: 25-01-2011, 20:39 »
met zo'n motor moet je niet naar een rit rijden maar op de aanhanger gooien. is anders zonde van de fiets.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #37 Gepost op: 25-01-2011, 20:57 »
Citaat
Ik heb recentelijk bij JTX Racing in Cuijk een KTM 520 uit 2001 zien  staan, zou iemand daar iets slechts over kunnen zeggen? of is het geen  slechte keuze voor een dummy
over jtx?  :-X dat het voor jou een pokke end weg is!

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #38 Gepost op: 25-01-2011, 21:00 »
maar loop vaak tegen het zelfde probleem en dat is de ontzettend kleine tankinhoud.
Grote tank is natuurlijk zo gekocht, voor bijna alle offroads wel te krijgen.
Find me on Phonebook

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #39 Gepost op: 25-01-2011, 21:18 »
  maar dat geleur met die oude troep heeft wel wat vind ik    ::)
:stupid:
 

 :stupid: :stupid: :stupid:

Ja heerlijke hobby die ouwe dingen! Mijn XR ligt meer op de werkbank. Véél leuker dan ermee rijden.. :confused:
Avonturier!

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #40 Gepost op: 25-01-2011, 21:31 »

 
@Paisley, ik heb een tijdje met staan kletsen en je zien rijden, respect!
 

Ik weet het niet meer. Waar hadden we het over? Vanwaar die respect; was het zo'n goed gesprek?  ;D
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2011, 21:49 »
Heren wat een reacties, dank daarvoor.

Ik heb natuurlijk al vele malen MP afgezocht, maar loop vaak tegen het zelfde probleem en dat is de ontzettend kleine tankinhoud.
Ik heb recentelijk bij JTX Racing in Cuijk een KTM 520 uit 2001 zien staan, zou iemand daar iets slechts over kunnen zeggen? of is het geen slechte keuze voor een dummy
DSC05205.JPG
 

Tip: http://link.marktplaats.nl/415169586
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2011, 21:57 »
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • Soms naast de weg, meestal er op...
  • *****
  • Berichten: 165
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2011, 21:58 »
<knip>
Met die 1200 ga ik echt niet het zand in. Ik heb die GSA zien rijden zaterdag, maar mij niet gezien.
 <knip>

Hoi Simmesim,

eigenlijk heb je meer dan 100% gelijk, met een GSA zo het zand in is gekkenwerk... Eigenlijk zou ik er ook een lichtere motor bij moeten hebben. Maar ik heb voor nu nog het idee dat ik alles met één motor doen, dus echt allroad. De Track komt dan al iets beter door het zand dan de GSA, maar het staat in geen vergelijking tot hoe gemakkelijk het met een 400 tot 650 cc motor zal gaan. Zelf heb ik nog nooit met een lichte motor in het zand gereden, ben bang dat het een duur ritje zal worden (in de zin van ik ga zo'n ding kopen...). Veel plezier met je zoektocht naar een lichte allroad (dit is toch nog steeds het AllRoadManiacs forum, geen noppenforum  ;) ). Was jij in de Kuil ook op een rode 1200 GS verkocht in A a/d R?

Groeten, Tom.
We don't want to but the people of earth leave us nog choice
Motor: Track T800CDI "Geel Spoor" & R 1200 GS Adventure 2006 Wüstengelb (waarom nog eigenlijk ;-) )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Voor alle beginners onder ons
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2011, 13:56 »
Ik was inderdaad op die rode GS in de kuil, en inderdaad heb ik gekeken om de GS te verkopen in A a/d R voor een 1200 gs all black.
Maar het ligt iets gecompliceerder dan even verkopen. De volgende motor moet over twee jaar ook mee de wereld rond.
 
En we twijfelen of mijn vrouw dat op een 1200 gs all black wil doen of niet liever op een 80/100gs. Vanwege alle electronica is er aan een 1200 weinig meer te sleutelen zonder computer. En als we ergens in Mongolie ofzo op ons snuvert gaan wil ik nog een beetje zelf kunnen sleutel zonder gerjo in te moeten vliegen met een computer.
Maar ach dat is allemaal een luxe probleem. Het is belangrijker (voor mij) om een leuke brommer erbij te vinden.
En mede dankzij dit forum gaat dat mij lukken.