Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aansluiten ledknippers  (gelezen 7381 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2011, 15:52 »
Die geven idd een enorme bak licht !!
Zien er ook hufterproof uit, bevalt me ook wel :D

Nadeel blijft voor mij dat ik alsnog een relais nodig, heb én weerstandjes.
Blijf nog even piekeren...   ::)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2011, 17:16 »
Ik vind het iig een stak plan!

Wat zou ik zelf nog moeten doen (ben echt een electro-beet) behalve aansluiten om dit werkend te krijgen?

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2011, 18:17 »
Voor die kleine knippertjes zoals ik ze voorop de handkappen heb zitten zou je moeten doen:
 
- Mooi enigzins vlak plekje zoeken om ze te monteren.
- 2 gaatjes van 1mm (of 1,5mm als je er net zoals ik wel eens een halve millimeter naast zit) boren waar de aansluitdraadjes doorheen gaan.
- Knipper met wat dubbelzijdig klevend plakband van de goeie soort vastplakken. Ik gebruikte Bison Car-Fix. Geen probleem om daarvan een stukje mee te sturen overigens; hoef je geen hele rol te kopen.
- Indien gewenst nog 2 gaatjes boren en de knipper extra zekeren met een klein tiewrapje.
 
Dan heb je de knipper gemonteerd, en zit je aan de achterkant met 2 dunne draadjes te kijken. Die kun je niet direct op de knipperaansluiting van de motor aansluiten, want dan zeggen de LEDjes *ploef*. Dus:
 
- Stuk krimpkous over die dunne draadjes draadjes schuiven.
- Stukje kabelboom waar het weerstandje in zit aan die 2 dunne draadjes solderen.
- Krimpkous over weerstand & draadjes schuiven.
- Krimpkous krimpen met wat hetelucht of aansteker.
* Stekkertje in de andere kant prikken die aan de motor-kabelboom vasthangt.
- Draadjes netjes vast tiewrappen, plakken, draaien, whatever.
 
Dat stekkertje waar * bij staat is wel een lastige; je moet maar net het goeie stekkertje en contactpinnen ergens kunnen kopen voor niet teveel geld. Maar dat probleem heb je met zo'n beetje elke 'universele' knipper. Als het voor een KTM is dan kan StevenD misschien nog van dienst zijn. Is dat stekkertje niet te krijgen, tsja, dan moet je hakken in de kabelboom of het stekkertje van de bestaande knippers af knippen.
 
Magoed, als je het allemaal niet ziet zitten dan kun je natuurlijk ook gewoon een keertje langskomen; met een uurtje zitten de knippers er wel op.
 
Voor wat betreft die alu dingen: die zijn wat lomper dus die kun je echt heel simpel zelf maken. Daar praat ik je wel doorheen kwa materialen en aansluiten.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2011, 08:41 »
Moet lukken.

Wanneer zijn ze klaar?   8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2011, 10:48 »
'k zal morgen eens lief aan de baas vragen of ik nog een paar LEDjes mag bestellen. Dan hobby ik ze van de week of begin volgende week wel in elkaar. Is niet zo heel veel werk.

Voor welke motor is het, en weet je wat voor stekkertje erop moet voor de knippers? Als die gewoon te krijgen is kan die gelijk meekomen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #20 Gepost op: 14-03-2011, 10:49 »
'k zal morgen eens lief aan de baas vragen of ik nog een paar LEDjes mag bestellen. Dan hobby ik ze van de week of begin volgende week wel in elkaar. Is niet zo heel veel werk.

Held!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2011, 17:40 »
Zeg Corne, kijk jij nog eens voor de stekkertjes? Is handig als ze die ook bij Farnell hebben, dan kunnen ze gelijk mee.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2011, 19:08 »
Doe maar compleet, dan kan ik zo weinig mogelijk fout doen  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2011, 10:43 »
Ja, maar dat is het 'm nou juist. Ik weet niet wat voor stekkertjes ik erop moet zetten opdat jij zo min mogelijk fout kunt doen  ::)

- Op welke motor ga je ze installeren?
- Heb je eventueel een fotootje van de bestaande knipperaansluiting?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #24 Gepost op: 17-05-2011, 08:28 »
Nou, ze zitten erop! Ongelooflijk, wat een licht die dingen geven.

Dabit: stukje vakwerk, dank je wel!!

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #25 Gepost op: 17-05-2011, 08:57 »
geinig, haal je ze er wel af als je de crossbaan opgaat? ze zien er scherp uit!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #26 Gepost op: 17-05-2011, 09:14 »
Yep, kan ze wegklappen/eraf schroeven.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #27 Gepost op: 17-05-2011, 11:06 »
Yep, is mooi spul he, die Avago LED's. En dan te bedenken dat ze nog niet eens op 'vol vermogen' draaien :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht update MET knipperrelais er al in !
« Reactie #28 Gepost op: 17-05-2011, 11:09 »
Heb deze besteld ;
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=409&list_total=57&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10033096

en die branden dus constant....

Nu blijkt dus dat de originele knippers MET soort van ingebouwd relais zijn. De knippers krijgen dus zonder relais een constante + en - als ik de schakelaar bedien. De nieuwe knippers branden nu dus constant omdat er GEEN relais tussenzit.
Een relais er alsnog tussen zetten is niet echt "makkelijk", ben A technisch en er is amper ruimte. De draden zitten ook allemaal erg kort en onoverzichtelijk weggewerkt....

Ik zoek dus
OF knipperlichten MET soort van ingebouwd relais
OF mini relais die ik gemakkelijk (op de + ?) per knipperlicht kan monteren.

Heb behoorlijk wat afgegoocheld, maar kom niet veel verder....


ff naar beneden scrollen als jeje linkje aanklikt en de oplossing staat eronder
een ander knipperrelais en klaar