Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011  (gelezen 71396 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #75 Gepost op: 05-03-2011, 15:22 »
degene met wie wij meerijden heeft IDD een snorkel gemaakt voor op zijn lucht filter huis te zetten van zijn KTM.
IK ben dat ook van plan op mijn  g450x en idd de filtrekast dichttapen/kitten.
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #76 Gepost op: 05-03-2011, 15:29 »
OK... alles geregeld, ik ben een blij man.. definitief een JA voor Breslau!  Na het zien van de Youtube video's vraag ik me wel af of het handig is om een snorkel van een meter of twee hoog op het luchtfilter huis te zetten... of in ieder geval de kieren van het luchtfilter huis dicht te tapen.. (met uitzondering van het 1-weg afvoertje... en de luchtinlaat natuurlijk) ::)

Is er bekend hoeveel Nederlanders meedoen? en wie?

Oh ja, bib mousse of binnenbanden?

Bibmousse zijn aan te raden, vooral op het militairterein ligt veel rotzooi zoals stukjes prikkeldraad en oud ijzer.
Wat betrefd de doorwadingen, een dosis gezond verstand is beter dan een snorkel, ik heb nog nooit iets aangepast en dat gaat altijd goed, zelfs in 2007(de natste rally ooit). Gewoon even afstappen een verkennen en daarna door de rivier rijden.
Weinig gas en de motor zachtjes laten trekken zodat hij niet ingraafd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #77 Gepost op: 05-03-2011, 15:37 »
en dat is meteen de beste tip.... afstappen zelf door de doorwading heen lopen, als dat gaat dan met de brommer erdoor, heb je geen verrassingen... Volgens mij als je het net wel of niet denkt dat het te diep is naast de motor lopen staat ie wat hoger op de veren dan dat je erop zit.
 
En kijken waar publiek staat, veel mensen ergens ineens is meestal dat er iets te zien valt.....wat leuk is voor publiek...
 
Op de dvd van breslau vorige jaar stonden bij een rivier ook veel mensen in de rivier als een halve boog van waar je erin ging en eruit ging.... de korste weg van in en uit stond niemand....
dat was het diepste stuk dus, als je goed keek zag je dat de toeschouwers maar halve tot de knie in het water stonden, de mensen die goed keken reden dus ook een halve boog langs de toeschouwers in plaast van A---B.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #78 Gepost op: 05-03-2011, 17:42 »
En je ziet ook vaak dat motorrijders in groepjes samenwerken om de motoren door de moerassen te krijgen. Mooi voor de foto's altijd, zwoegende motorrijders in de blubber :-)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #79 Gepost op: 05-03-2011, 18:49 »
Aangezien ik de langzaamste deelneme ben uit het motor veld zal ik denk ik alles alleen moeten doen.......
 
zo,n opblaasband zoals ik het filmjes topic is dan ideal ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #80 Gepost op: 28-03-2011, 23:11 »
Zaterdag met ktm 640 in het brabantse land gesproken met 3 breslau gangers waarvan er 2 dit jaar ook weer meedoen en we gaan een team vormen. Na wat twijfels begin ik er nu wel zin in te krijgen, mijn motto is, aankomen in winnen, gaat weer op voor mij en het wordt een weekje vakantie en we zien wel waar het schip strand.
De andere team leden zijn 3-4-5 maal sneller dan mij, maar dat betekend dat ik meer tijd per afgelegde km doe en dat is dan per saldo meer tijd voor je geld ::) ::)
of zo..
 
 het giet oan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #81 Gepost op: 28-03-2011, 23:33 »
Niet zo'n zorgen maken, Breslau is voor avonturiers  8) En anders krijg je een camera mee, kun je plaatjes maken onderweg voor rallymaniacs.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #82 Gepost op: 28-03-2011, 23:36 »
echt nie, aankomen zal ik, ben niet snel, maar doel zal behaalt worden.
de roadbooks zien er anders uit dan die van gerjan/trippy gemaakt....... ook ff wennen weer. maar ik heb er zin in!
 
ps ik wil best foto's maken en een nitwit verslag maken over de breslau.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #83 Gepost op: 28-03-2011, 23:54 »
Henno vonden we afgelopen jaar ook ergens midden in de nacht in het bos. Dus dat komt wel. Alleen ben ik nog aan het kijken voor een klein motortje waar ik als persjojo mee rond kan tuffen, nu ik de Freewind heb ingeruild op het bankstel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #84 Gepost op: 29-03-2011, 19:33 »
Die roadbooks zien er inderdaad uit alsof ze door mijn dochter van 6 zijn getekend :-X
Zo zijn we dat bij Gerjan niet gewend, dus dat wordt inderdaad een avontuur :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #85 Gepost op: 30-03-2011, 07:57 »
Ha,

De roadbooks van het afgelopen jaar ken ik niet, maar daarvoor waren ze wel heel precies. We hebben nog wel eens exact het roadbook gevolgd met een serie lastige gradenkoersen en daardoor zeker 30 man ingehaald, reden we ineens in de top20  ::)

Afgelopen jaar was er kritiek, maar het was ook last minute werk. Dit jaar moesten alle vergunningen eerder aangevraagd zijn, waardoor er als het goed is ook prima roadbooks liggen straks.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #86 Gepost op: 30-03-2011, 09:07 »
Als er nog iemand een copietje van het roadbook (en/of een track record) heeft liggen dan hou ik mij aanbevolen.... ben wel benieuwd hoe het er uitziet..

Offline member

  • www.Havast.eu
  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #87 Gepost op: 02-04-2011, 00:01 »
Hey Wortel,
Wij hebben nog van de proloog 2010 het pkw boekje in foto`s
stuur maar een pm dan mail k t je wel even  :)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets                     Twijfelen mag, aarzelen niet.

http://www.youtube.com/user/donovan2114?feature=mhum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #88 Gepost op: 03-04-2011, 07:49 »
Ik krijg errors als ik je een PM wil sturen... ::)

@systeembeheerder: werk aan den winkel...: :o

Parse error
:  syntax error, unexpected T_DOUBLE_ARROW in /home/armnl/public_html/forum/Sources/Profile.php on line 224 :o

Post Merge: 03-04-2011, 09:10
in de tussentijd maar weer nadenken over welke bandjes te gebruiken/bestellen.

Michelin of Kenda enduro bandjes, houden die het 8 dagen uit tussen Dresden en Breslau?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #89 Gepost op: 03-04-2011, 09:34 »
ik heb achter een ac 10 gemonteerdt. Een andere goed is een IRC vulcano dacht ik. Voorband is een end comp. die is nog goed en houd het wel een week uit, zo niet vervang ik die ook weer voor een end comp, dat vind ik de fijnste voorband.
Aangezien het geen FIM rally is heb ik een ac 10 genomen.