Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: sponsoring  (gelezen 1719 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
sponsoring
« Gepost op: 15-01-2011, 23:19 »
Was vandaag bij de start van de artic challenge, auto's vol sponsering, groot evenement. Zit er meer geld bij de auto rijders over de weg dan bij de brommers in het zand.
SBS volgt het  meer aandacht lijkt het wel.
Een motor heeft minder opp. voor stickers oke maar hoe komt het dat bij dit evement zoveel sponseringgeld bij elkaar komt en bij een bijv. breslau/tuareg etc het voor de motors toch eigenlijk allemaal uit eigen zak komt?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: sponsoring
« Reactie #1 Gepost op: 17-01-2011, 16:22 »
Omdat het ene op tv komt en het andere niet?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: sponsoring
« Reactie #2 Gepost op: 17-01-2011, 17:01 »
En slimmigheid. Overigens is niet elke sticker meteen veel waard he. Daar maak je afspraken over met je sponsor. Een auto vol stickers is niet meteen gratis rijden bedoel ik :-) Maar bij de auto is het door de hoge kosten wel belangrijker, en is er meer aandacht voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: sponsoring
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2011, 17:05 »
SBS volgt het  meer aandacht lijkt het wel.
Een motor heeft minder opp. voor stickers .......

Mooi kuipje op de motor zetten! kun je veel stickers op kwijt... 8) :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: sponsoring
« Reactie #4 Gepost op: 17-01-2011, 17:07 »
En dan kom je ook op RTL7 :p

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: sponsoring
« Reactie #5 Gepost op: 17-01-2011, 18:54 »
ls,
 
vrienden van mij reden de afgelopen drie jaar de arctic. Het inschrijfgeld is volgens mij nog minder dan de kosten van Tuareg. Zij hebben sponsors gezocht voor een goed doel en dat doen ook de meeste Arctic deelnemers. Ieder jaar hebben zij ongeveer 5000 euro aan sponsoring opgehaald. De auto werd door een dealer ter beschikking gesteld.
 
Bij veel motorrally's zie ik ondernemers zichzelf min of meer sponsoren (zie de stickers). Dat geeft dan een mogelijkheid om de kosten in de boekhouding te stoppen. Er zijn ook nog andere constructie's mogelijk waar ik hier niet over zal schrijven. Toch komt het er nog erg vaak op neer dat het grootste deel linksom of rechtsom uit eigen zak komt.
 
Een sponsor wil inderdaad eigenlijk maar 1 ding en dat is: "op TV komen". Je moet er dus zendtijd bij kopen.Dan wordt het een kosten/baten verhaal.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: sponsoring
« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2011, 19:31 »
Hee Jeroen, jij bent toch ondernemer he?

Ik heb een mooie mogelijkheid voor jou om mij in de Libya rally te sponsoren, kun je dan mooi in je boekhouding verwerken. Ik heb nog een heleboel plek voor stickers... Goede deal of niet?  :D

GrZ,
m

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: sponsoring
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2011, 19:36 »
eeeh... volgens mij rij ik in dezelfde rally, dus wat dacht je van.... :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: sponsoring
« Reactie #8 Gepost op: 17-01-2011, 19:36 »
vriend van me rijdt voor de 2de keer. mee dit jaar. IDD eigen bedrijf staat erop en ook andere bedrijven. Wat mij opviel is dat er zoveel sponsering bij was, als je de auto's allemaal zag. En idd ook zij hadden een leuk bedrag sponsering bijelkaar, iets wat je denk ik bij een tuareg / OER niet zo snel zal krijgen, tenzij er een bekende nederlander mee doet? Daarnaast denk ik dat de artic challenge meer doet aan marketing naar buiten en reclame dan een tuaereg of alentejo of breslau.

Post Merge: 17-01-2011, 19:37
sponser elkaar ff....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: sponsoring
« Reactie #9 Gepost op: 17-01-2011, 19:41 »
Ik ken een paar deelnemers, zijn vaak een paar ondernemers die met een groepje deelnemen en dan een flink bedrag inzetten en " afschrijven". Stickers zijn dan vaak ook bijzaak hoor, meer omdat de auto voor bescherming toch ingepakt wordt.  Mooie rally wel trouwens! Wel koud...

Sponsoring klinkt vaak al "ajoh ik geef je wel wat" maar dat is maar een heeel klein deel, sponsoring wordt steeds meer het uitruilen van diensten en belangen, goede zaak. Dat kan tv aandacht zijn, maar er zijn echt heel veel meer opties dan dat. Die zie je alleen minder vaak, omdat deze acties niet op tv zijn ;)
offroadmotorloos. even.