Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge  (gelezen 11792 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Gepost op: 18-01-2011, 16:40 »
Hey mannekes en vrouwkes,

Vermits ik alleen nog maar een full-enduro heb, en ik toch ook nog wel een een all-roadrit wil meedoen, alsook deze zomer een korte all-roadvakantie wil maken, ben ik op zoek naar een all-road motor.

M'n voorkeur gaat naar het lichtere segment, dus een  KTM 640 Adventure Lc4 of bmw G650X challenge, zou ideaal zijn.

Ik ben al een tijdje op het net aan 't loeren, en heb al wel één en ander gevonden, maar misschien mis ik er nog wel een aantal.
Misschien heeft er hier nog iemand ene staan, of kent hij iemand, die er vanaf wil.

Dus als er mensen zijn die mee willen rondkijken, en/of ene heeft staan, laat 't me dan weten, aub.

M'n eeuwige dank...  ;)

Grts,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
  • de botte lul
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #1 Gepost op: 18-01-2011, 16:51 »
waarom de 450 niet ietsje aanpassen daarvoor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3265
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2011, 17:08 »
Yamaha XTZ 660 Tenere, Kawasaki KLR650??
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #3 Gepost op: 18-01-2011, 17:13 »
waarom de 450 niet ietsje aanpassen daarvoor?

Het is een full enduro die héél onderhoudsgevoelig is (om de 10u nieuwe olie en filter), dus geen optie om te reizen.

Post Merge: 18-01-2011, 17:15
Yamaha XTZ 660 Tenere, Kawasaki KLR650??

Zithoogte en gewicht, doe me van deze modellen afzien.
Ben bijna 2 meter...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
  • de botte lul
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2011, 17:24 »
Het is een full enduro die héél onderhoudsgevoelig is (om de 10u nieuwe olie en filter), dus geen optie om te reizen.

Ik gebruik mijn crf er ook voor. Bij reizen worden de onderhouds intervallen heel anders dan bij race gebruik. Het voorgeschreven onderhoud voor offroad gebruik is al totaal anders dan het voorgeschreven onderhoud bij race gebruik. De belangrijkste aanpassing is een achterwiel met transmissiedemper!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2011, 18:53 »
Hoe bedoel je dat Ro?
Behalve meer comfort door tra.demper ook invloed op onderhoudsinterval??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5626
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2011, 21:03 »
In ieder geval je band, ketting en tandwiel gaan langer mee.

Je versnellingsbak waarschijnlijk ook maar dat merk je niet zo direct.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1724
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2011, 21:50 »
In ieder geval je band, ketting en tandwiel gaan langer mee.

Je versnellingsbak waarschijnlijk ook maar dat merk je niet zo direct.

Ik kwam in Algerije 2 polen tegen met LC4's. Eentje met een Supercompetition zonder trillingsdemper in het achterwiel. Die had dus scheuren in de naaf en gebroken spaken...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
  • de botte lul
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2011, 22:09 »
Het scheelt gewoon veel in de hele aandrijflijn en die begint bij de zuiger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3265
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2011, 22:21 »
Het is een full enduro die héél onderhoudsgevoelig is (om de 10u nieuwe olie en filter), dus geen optie om te reizen.

Post Merge: 18-01-2011, 17:15
Zithoogte en gewicht, doe me van deze modellen afzien.
Ben bijna 2 meter...

Aha .... Dan zou ik kiezen voor een BMW Xchallenge, met stuurverhogers.
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1121
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2011, 22:36 »
ik juist de lc4 adv. Alles beter dan de bmw, alleen dat rotax blokje met injectie is wel fijner.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #11 Gepost op: 18-01-2011, 22:36 »
Aha .... Dan zou ik kiezen voor een BMW Xchallenge, met stuurverhogers.

Is die dan ruimer?

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2108
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2011, 23:36 »
Ik heb wel redelijk ervaring met de 650X (injectie)

Om te reizen prima ding, ondanks de éénpitter. Heel soepel blok. Alleen de 61Nm heb ik nog niet gevonden.. Het stuur staat van zichzelf al vrij hoog en lange mensen passen er ook goed op. Over de luchtveer achter word wel wat gezegd, maar ik heb nog geen kapotte erbij gehad ondanks 15.000 woestijn kms.

Offroad kunnen ze redelijk wat. Een alleskunner, maar niks erg goed. Afhankelijk van de berijder. In november hebben we er ene bovenop Erg Chebbi in Maroc gehad!

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3265
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #13 Gepost op: 19-01-2011, 09:39 »
Is die dan ruimer?

Geen idee, maar ik vind m mooier. en die ene keer dat ik op een Adventure reed rammelde mijn vullingen eruit.
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 629
Re: KTM 640 Adventure Lc4 / bmw G650X challenge
« Reactie #14 Gepost op: 19-01-2011, 10:10 »
Hi,

ga voor de X Challenge. Veel betrouwbaarder en laatste techniek. Ook zuinig
( tegen een proximity anxiety is er een grote tank)

De LC4 adv is hopeloos verouderd en zeer onbetrouwbaar als reismotor.

Qua looks echter nog steeds onverslaanbaar vind ik.