Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Willen jullie even meedenken?  (gelezen 9218 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #15 Gepost op: 06-02-2011, 09:30 »
Ik zou zeggen de KTM 690. Ben met mijn 690 in oktober nog op een 2500 km trip naar Schotland geweest en geen centje pijn. Ook op de grote weg met 120 a 130 geen probleem. Ik heb er wel een setje 17" supermotard wielen bij voor op de weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #16 Gepost op: 06-02-2011, 11:13 »
Afhankelijk van je budget natuurlijk. Maar die KTM is echt een fijn ding ;D.

Heb voor woonwerk een "nieuwe" Tenere. Kan off road (heb MS100 mee gedaan) maar moet je flink aan het sleutelen,vooral de vering. Wel een hele fijne vakantiemotor met een flink sub frame en je haalt 480km op een tank. Motorisch en standard uitrusting een heel stuk minder dan de 690.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #17 Gepost op: 06-02-2011, 14:08 »
ik ging voor tenere met hyperpro binnen verenvoor en achter mischien een instelbare veer. dit is ook dw fiets die er bij mij komen gaat maar moet nog een beetje betaalbaar worden voor mijn budet :confused:
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #18 Gepost op: 06-02-2011, 17:26 »
ik stond voor dezelfde keuze.
ik had de nieuwe tenere en een xr400r.
duidelijk toch welke voor wat voor gebruik die bedoeld waren?
 
ik heb juist voor de drz gekozen om de boel te gaan combineren.
en als ik in je openingspost lees wat je gebruiksdoel is en hoe je
de motoren gebruikt zou ik de drz gewoon houden dus.
offroad kan die prima mee en af en toe een uurtje snelweg kan ook best.
op de binnendoor wegen een prima motortje wat daar uitmuntend op
zijn plek is.
 
of het moet natuurlijk zo zijn dat je gewoon wat anders wilt, maar nog
niet wil toegeven voor jezelf en hier de excuses zoekt om jezelf(en je vrouw?)
te overtuigen om wat anders te kopen.
 
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #19 Gepost op: 06-02-2011, 20:53 »
690 is de maximale compromis. 70% serieus offraod geschikt, 70 % voor asfalt geschikt = 140%. en dat voor slechts 120% van het geld.
Ik rijdt met MT21 banden en die geven voldoende grip op 0.7 bar en zijn zeer gumbaar op asfalt op 2 bar.

Gr,

Remco

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #20 Gepost op: 06-02-2011, 22:44 »
Misschien wist het het al lang, maar de Husqvarna 630 heeft ballanserassen in het blok. Vooral voor de langere ritten is dat toch een extra stukje comfort. Ik weet niet of zo'n 690 die ook heeft................
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #21 Gepost op: 07-02-2011, 08:37 »
Volgens mij heeft de KTM die ook, lange snelweg ritten gaat ook prima.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2348
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #22 Gepost op: 07-02-2011, 10:03 »
Handig hoor, al die meedenkers  :)
Extra set wielen bij de DRZ blijft nog steeds een optie. De Husky vind ik nog steeds leuk, maar het is een nieuw model en dan zit je altijd met kinderziektes. Met mijn Shiver heb ik dat ook gezien, gelukkig van een afstandje. Komt wel met 2 jaar garantie, maar niet met een dealer in de buurt.
En de KTM is natuurlijk geweldig, maar heeft mijn hart nog niet gestolen. Komt waarschijnlijk wel als ik er een keer op rijd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #23 Gepost op: 07-02-2011, 10:31 »
Ik las niet zo lang geleden een verhaal van een Italiaan die met een KTM 690 van India/Pakistan hierheen reed.

Hierbij alvast een andere link: http://cmgonline.com/content/view/1674/267/

Ik heb de Italiaan gevonden op die cmg-webiste. Dit is wat hij schrijft:
"Hello: 690 Fantastic bike last year I started from Pakistan arrived in Italy, 11,000 miles, then in March I went on the desert in Tunisia, soon, October 31, will start from Lima Peru and I go up to Ushuaia. 
I also have a 990S with which I started 2 years ago from Cape Town to Italy, but the 690 is really a great bike with only one problem, the saddle is really hard, congratulations for the changes. My web site www.motorbiketravel.it
Zie ook:

 


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #24 Gepost op: 07-02-2011, 10:40 »
Je weet dat ik een grote fan ben van de DRZ. Maar stel dat je géén aanhanger hebt:

De Yamaha WR250X met een setje goedkope enduro wielen. Heel prettig in de urban jungle van Amsterdam.



Een uurtje snelweg is geen probleem. Top van 160 km/u door 6-bak. Is een lekkere spelefiets bij de Coen. Je kan hem nog eens om laten vallen en zelfstandig onderuitkruipen. Weegt ongeveer evenveel als een DRZ-E vol met benzine.

Weinig tot geen onderhoud. Klepstelinterval van bijna 50.000 km. Injectie, nagenoeg onderhoudsvrij. En zuinig. Als je heel relaxed secundaire wegen rijdt dan is 350 km op één tankje mogelijk.

De vering is bij de veringboer goed op te peppen tot bijna Kayaba niveau.

Hij heeft een goed subframe om MS1000 bagage aan te hangen.

En er is ook een forum van: http://wr250rforum.forumotion.com/

Is prettig geprijsd én is nog gewoon nieuw met 24 maanden garantie te koop bij de meeste Yamaha dealers. Onderdelen in heel Europa te koop. Volgens mij heeft Gebben er nog eentje staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #25 Gepost op: 07-02-2011, 10:59 »
350km met 1 tankje redt je alleen met een grotere tank ;)
250km is wel te doen als je rustig rijdt :P
 
voor de rest een prima motor (heb zelf de r versie  :D  )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #26 Gepost op: 07-02-2011, 11:08 »
Die 350 km actieradius kwam van een Amerikaan die een soort zuinigheidsrit reed, volgens mij met bagage. Voor de stoplichten zette hij zijn motor af en hij reed soms 40 in zijn 6 :D Zeg maar het 'nieuwe rijden' maar dan op een lichte motorfiets.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #27 Gepost op: 07-02-2011, 11:21 »
die ken ik: dat is de uitvinder van het hypermilen ;)  die doet dat de hele tijd en heeft er voor zichzelf een sport van gemaakt
 
volgens mij is er voor de rest niemand die hem dat nadoet (en dus geen realistische actieradius van deze motor :P )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #28 Gepost op: 07-02-2011, 11:26 »
250 km is altijd nog meer dan ik haalde op mijn DRZ. Je hebt 10.5 liter en laten we eens zuinig 1:18 doen. Dan sta je na 190 km al stil!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #29 Gepost op: 07-02-2011, 12:01 »
Ik zou een 690 kopen , heerlijke motor kan je alles mee , over de weg , offroad , bagagge erop als je rekjes plaatst .
Met de 12ltr kom je ook een aardig eind , 1 op 20 doet ie zonder problemen  .
 
Enige min is het zadel , standaard is gewoon helemaal niks en zou verboden moeten worden .
 
Ik heb hem vooral voor offroad , af en toe een rally en arm ritje en sinds afgelopen najaar de OTR ritjes , is gewoon alemaal te doen op deze motor .
Tot  nu toe aleen banden en ketting vervangen , en het normale onderhoud filters en olie .
 
Grt Olaf