Dat zou ik dus niet snel doen, zo'n waterslang doorsnijden. Weer een plek waar een zwakste schakel kan ontstaan.
Er bestaat van Trailtech een sensor, in meerdere schroefdraadmaten, die zo op het ontluchtingsnippel past van de linker radiator (Japanse motoren). Voor de luchtkoelers heb je een versie die een koperen ringetje kent waar de sensor op zit, om bijv. tussen een olieleiding vast te klemmen. Gewoon ff kijken op hun site, www. trailtech.net
Overigens, eergisteren was ik een langzaam stuk aan het rijden in het bos. Een EXC 450, goed onderhouden, looste zijn koelvloeistof al. De RMZ hield zich gelukkig goed, nog geen wolkje aan de lu.. eh radiator. Mijn temperatuursticker gaf aan dat de radiator 96C of hoger was geweest. Ik heb er wel zo'n klein condensatievaatje tussenhangen.
Je hebt stickers die hun kleur weer verliezen bij afkoelen, maar ook stickers die permanent hun 'stand' bewaren. Die plak je gewoon boven op je radiator en in jouw geval op je blok of cylinder.