Ik schrik een beetje van die 2e hands prijzen...
Ik wist dat 650GS'en redelijk waardevast waren, maar zo waardevast
Ik heb een jaar of 4 geleden nog mijn Dakartje met 80.000km en wel wat optische schade voor 1250 euro verkocht (die had ook een middenbok, handvatverwarming en die ruit is origineel).
3250 voor een Dakar met 67000 km met een paar plastieke koffers (wat je toch niet wil) vind ik errug veel...
Dat een blokje na die kmstand nog wel een tijdje door kan geloof ik wel, maar hou toch rekening met wat hogere onderhoudskosten. Bij mij moesten bijv bij 70.000km de koppelingsplaten en waterpomp vervangen worden en vlak na de verkoop begaf de CDI unit (=erg duur) het. Daarvoor ook al eens de spanningsregelaar (maar die zijn niet zo duur) moeten vervangen. Ga ook goed de speling op lagers na en kijk eens naar de bedrading, die is bij de BMW's niet zo goed ingepakt dus wil wel eens doorschuren als de motor veel heeft meegemaakt.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat het supermachientjes zijn (zeker de Dakarversie
) ik heb er erg veel plezier mee gehad (al moet ik bekennen ook wel wat ellende met de breekbaarheid van de kuipdelen met stevig offroad rijden) en heb inmiddels de opvolgers ervan; een G650XChallenge en G650XCountry.