de timic jv-r
Ik ben op de roadbook rit van hip een van de rijders geweest
die de timic jv-r hebben getest.
Het apperaat dient als vervanger van een papieren roadbook
en is dus een digitale uitvoering van een normaal roadbook.
Enigzins verglijkbaar dus met een tripy maar ook niet helemaal
door bijv het ontbreken van een gps systeem aan boord.
Het apperaat is geheel in eigen beheer gemaakt en ik moet zeggen
dat het er nu al behoorlijk professioneel uitziet.
Stevig verankerd in een degelijk aluminium frame word het eenvoudig
op het stuurstangetje geschroefd en daar zit het stevig vast, het beweegt
niet meer naar boven of beneden.
Het gebruik is behoorlijk simpel, een schakelaartje aan de zijkant kan je
naar beneden bewegen en het volgende digitale regeltje/plaatje verschijnt
het schakelaartje naar boven duwen en het vorige plaatje komt weer tevoorschijn.
Per regel heb je dus het bolletje pijltje en de afstand tot het volgende punt.
De uitvoering die ik had ,was denk ik de meest simpele uitvoering en ik moest
dus op mijn eigen teller (sima ico dagteller of wat dan ook nullen) maar als je
een wielsensor monteerd telt de jv-r af tot nul en dan ben je dus bij de volgende punt
waar je weer moet ''opschakelen'' naar de volgende regel.
Kortom het apperaat doet precies waar het voor gemaakt is en dat doet het uitstekend.
ik heb echter 1 opmerking
Als het apperaat op een externe batterij wordt aangesloten dan is er niet voldoende
stroomtoevoer om de achtergrond verlichting te laten branden.
op zich niet erg lijkt het , maar dat is het wel omdat het scherm bijna onleesbaar is en
dus is dan de jv-r onbruikbaar.
Ik heb gezien dat als de jv-r op 12 volt spanning aangesloten is het scherm wel prima
te lezen is (monochrome maar dat is geen probleem want die regels hoeven voor mij
echt niet in kleur)
rene