Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: MD Roadbook rolt niet lekker door  (gelezen 1862 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
MD Roadbook rolt niet lekker door
« Gepost op: 13-02-2011, 11:01 »
Ik heb mijn nieuwe MD roadbook nu 2 ritjes gebruikt en beide keren liep ie niet lekker meer aan het einde van de rit. Mijn gevoel: de bovenste rol zit vol en heeft dus een grotere diameter dan de onderste (die bijna leeg is), waardoor hij veel harder trekt dan duwt. Hierdoor lijkt het roadbook vast te lopen, als ik de schakelaar bedien loopt ie niet/amper/langzaam door. Als ik de onderste rol met de hand wat ruimte geeft gaat het weer 2 of 3 situaties goed, maar daarna weer hetzeflde.

Iemand dezelfde ervaring of een oplossing? Ik denk er zelf aan de diameter van de onderste rol te vergroten...

Met mijn TT roadbook had ik dit probleem niet.

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2011, 11:53 »
De MD heeft minder ruimte voor een roadbook dan een TT. Ik houd het roadbook 'soepel' door vaak voor en achteruit te rollen om het roadbook 'strak' op de rol te houden.

Misschien plak je aan beide kanten met plakband? Anders 2 rolletjes maken.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2011, 12:50 »
Wanneer de rit langer is dan bv. 20 velletjes, inderdaad het roodbook splitsen en twee rolletjes plakken.
Ook bij de electrische RB roller zul je het motorje dan minder belasten!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2011, 15:00 »
MD roadbook loopt niet 2 kanten op even lekker, sommige rally's hebben een omgekeerd roadbook en in dat geval draai ik het roadbook gewoon om op de motor.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2011, 15:11 »
Gister was niet een overdreven lang roadbook, 17 velletjes als ik me niet vergis. Paste in ieder geval prima... En in de regen een nieuw rolletje erin leggen zag ik ook niet echt zitten.

Ik plak ze inderdaar aan aan beide rollen met plakband, dat lijkt me ook de enige manier.

Is doe dus niets verkeerd, hoort gewoon bij het roadbook?
Find me on Phonebook

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2011, 15:46 »

Ik plak ze inderdaar aan aan beide rollen met plakband, dat lijkt me ook de enige manier.


Dubbel plakken heeft weinig nut, papier (indien nat) scheurt toch vaak in het midden. Dubbel plakband maakt een 17 pagina roadbook erg dik vind ik persoonlijk. 1 streepje per pagina is meer dan genoeg.

Iemand anders zal het wel beter weten, maar bovenstaande is wat voor mij werkt.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2011, 15:50 »
neuh. Kan ook aan de spanning van de stiekjes liggen. Probeer het aandrijfstiekje eens wat 'langer' te maken door hem 'om te leggen'. Er zitten 'omlegpalletjes' aan de binnenkant van de roadbook. als je het stiekje met een kant daar overheen legt, rek je het stiek uit en komt-ie strakker om de wieltjes te liggen. Zou kunnen helpen...

De vraag 'plak je aan beide kanten' is waarschijnlijk bedoeld als 'plak je elk velletje van je roadboak aan beiden kanten met plakband aan elkaar'. De rol wordt daardoor erg dik.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2011, 16:00 »

De vraag 'plak je aan beide kanten' is waarschijnlijk bedoeld als 'plak je elk velletje van je roadboak aan beiden kanten met plakband aan elkaar'. De rol wordt daardoor erg dik.

psies!  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #8 Gepost op: 13-02-2011, 17:43 »
Als je overlappend plakt scheelt dat natuurlijk ook heel veel in dikte, meer dan "stotend" plakken en dan voor en achter plakband. Knippen hoef je dan niet, alleen af en toe iets verder door scrollen met je roadbook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2011, 20:09 »

De vraag 'plak je aan beide kanten' is waarschijnlijk bedoeld als 'plak je elk velletje van je roadboak aan beiden kanten met plakband aan elkaar'. De rol wordt daardoor erg dik.
Ik plak inderdaad ieder velletje met 1 plakbandje vast, plakbandje +- 2 cm langer dan de breedte van het roadbook en dan omgeslagen.

@Ferd
Overlappend of stotend geeft dezelfde dikte, uiteindelijk moet het papier toch op de rol. Het zou wel helpen als je het begin en eind nog tot het plaatje wegknipt.

@Cornepol
Ik zal ook eens proberen of de snaartjes strak zitten. Omdat het een nieuw roadbook is wilde ik daar niet gelijk aan zitten.

Hoe zit het eigenlijk met reservesnaartjes? Kan ik gewoon in mijn eigen universele O-ringen assortimentsdoos een vergelijkbaar maatje zoeken?
Find me on Phonebook

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2011, 21:50 »
Volgens mij zijn die setjes gewoon bij de ktm dealer te koop...(en andere plekken waar ze md roadbookjes verkopen)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2011, 23:32 »
Ik plak inderdaad ieder velletje met 1 plakbandje vast, plakbandje +- 2 cm langer dan de breedte van het roadbook en dan omgeslagen.

@Ferd
Overlappend of stotend geeft dezelfde dikte, uiteindelijk moet het papier toch op de rol.

in theorie heb je gelijk, in praktijk niet, het scheelt echt, omdat je door overlappend plannen op veel plekken extra dikte hebt krijg je geen mooie strakke rol en deze is dikker dan wanneer je stotend plakt.  ech waar...,
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: MD Roadbook rolt niet lekker door
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2011, 08:06 »
hier hetzelfde 'probleem': bij mij liepen de laatste 2 vellen niet zo heel soepel meer (op het laatst ook mee moeten helpen met de hand). nu was dit roadbook 'maar' 17 vellen, maar dan wel 17 lange vellen. dat scheelt dan wel vergeleken met 17 halve a4'tjes ;)
 
ik had hetzelfde 'probleem' bij Ad Ketelaars HvB rit overigens
 
volgende keer ga ik ook de boven en onderkant van de vellen bijknippen en ze stotend aan elkaar plakken: dat zal ook wel aardig wat papier schelen :)