Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: standaard aanhangwagen voor de enduro?  (gelezen 2476 keer)

Offline member

  • Rob
  • Member
  • *
  • Berichten: 87
standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Gepost op: 16-02-2011, 20:21 »
Sinds kort in bezit van een drz, waarvoor ik een standaard aanhangwagen wil aanschaffen. Omdat ik graag 2 (lichtere) enduro's wil kunnen vervoeren en ik twijfel over de minimale maatvoering even op ARM gezocht en een oud topic gevonden wat hierover gaat..
 
Maar de conclusie wordt me niet helemaal duidelijk; vandaar even opnieuw. Welke afmeting aanhangwagen is voor het vervoer van 2 motoren minimaal nodig (wil liefst zo klein mogelijk ivm stalling):
- 225 x 132
- 257 x 132
- 257 x 157
 
En wat zouden jullie adviseren: hout of aluminium ? Andere tips zijn natuurlijk welkom!
BVD!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2011, 20:27 »
In een aanhanger van 130 bij 251 passen makkelijk twee DR 650's. (past er nog een gigantische partytent bij ook... ) Twee DRZ's moeten zeker passen. 225 lang gaat ook lukken.

Aluminium is veel lichter, hout wat goedkoper en bij buiten stallen iets minder duurzaam.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2011, 21:05 »
Mijne is 205x120, een bakwagentje met aluminium borden. Passen 2 DRZ'jes of soortgelijk in, ik heb wel de achterklep losneembaar gemaakt (want die kan niet meer dicht). Verder heb ik voor en achter in het midden ogen in de bodem gezet voor de spanbandjes. Lekker klein karretje (die precies in zijn schuurtje past).

Groter is mooier, maar het kan dus wel.

Ik vind dat aluminium wel mooi (en lange levensduur) en zou ook voor een merk karrertje gaan (ik heb een anssems BSX). Die is mooi degelijk, veel sjorogen en haken en zijmarkeringverlichting (staat wel stoer op een karretje van 2 meter!).

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2011, 21:18 »
Vouwwagen opsnorren, alles eraf slopen.
Twee rijgootjes maken. Verder alles naar eigen wens.

Heb je voor weinig mooie gegalvaniseerde kar mét oplooprem !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2011, 21:21 »
Heb met mijn aanhanger de DRZ meerdere jaren vervoerd. Belgisch fabrikaat met opstaande rand over volle breedte.

Slechte ervaringen met motor niet precies in het midden te kunnen zetten dus bij aanhanger met 2 goten alle popnagels losgeboord (samen met Peetje).

Toen 3 goten teruggemonteerd en wat sjorogen er tussen gebout. 1, 2 en 3 motoren vervoeren gaat nu zonder problemen.

Nu passen er 3 makkelijk DRZ's op, waarbij de middelste wel altijd achterstevoren moet.

Afmeting 2.20 x 1.30m.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Reactie #5 Gepost op: 16-02-2011, 21:43 »
Ik heb ook een goedkope aanhanger gekocht in NL (volgens mij van Belgisch fabrikaat) op www.spotgoedkopeaanhangwagens.nl/aanhangwagens_enkelas.htm

Heb je een nieuwe van 2*1.32 m voor €500,- en deze bevalt tot heden prima. Een KTM en een BMW passen er ook prima op  :)

Ik vond de merkaanhangers te duur en dat kwam goed uit toen mijn aanhanger vorig jaar gejat werd. (Blijkt dan dus niet meeverzekerd te zijn, ook al was het slot doorgeknipt. €500 doet dan al meer dan voldoende pijn :( ).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Reactie #6 Gepost op: 16-02-2011, 21:46 »


Hier lijkt hij wel wat op, maar ik had niet van die houten tussenplaten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: standaard aanhangwagen voor de enduro?
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2011, 08:30 »
Ik heb ook een goedkope aanhanger gekocht in NL (volgens mij van Belgisch fabrikaat) op www.spotgoedkopeaanhangwagens.nl/aanhangwagens_enkelas.htm

Heb je een nieuwe van 2*1.32 m voor €500,- en deze bevalt tot heden prima. Een KTM en een BMW passen er ook prima op  :)

Ik vond de merkaanhangers te duur en dat kwam goed uit toen mijn aanhanger vorig jaar gejat werd. (Blijkt dan dus niet meeverzekerd te zijn, ook al was het slot doorgeknipt. €500 doet dan al meer dan voldoende pijn :( ).

heb de 257*157 brede van dezelfde fabrikant ;) (wel met ALKO as)
 
enige probleem was dat de bodemplaat los kwam (goedkope schroeven gebruikt die 1 voor een losknapten), maar dat heb ik zelf maar verholpen door sjorogen dwars door de bodemplaat in het frame vast te zetten: EN extra plek op spanbanden vast te maken EN de bodemplaat zit weer muurvast :P