Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weer met 2 benen op de grond  (gelezen 2705 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Weer met 2 benen op de grond
« Gepost op: 21-02-2011, 21:08 »
Afgelopen zondag in Bilstain geweest  :-\
 Dacht ik ff een stukkie te kunnen sturen...., is het zo'n dag dat ik nog geen deuk in een pakje botor rij  :confused:
 Ik was al ooit eerder in Bilstain geweest, en herkende een aantal stukken ook wel. En die ene keer reed ik daar zonder echt al te veel problemen rond, maar zondag was andere koek. Op een of andere manier kreeg ik het niet fatsoenlijk voor elkaar. Lang geleden dat ik zo heb lopen klooien met rijden.
 
 Tot overmaat van ramp was Sander er met z'n video camera en een kapotte accu dus stond hij vrolijk al mijn perikelen te filmen. Ik hoop van harte dat deze 'hoe het niet moet' filmpjes op onverklaarbare wijze verdwijnen  :-X
 
 Wel balen voor Sander dat ie niet meer kon rijden vanwege dat accu probleem.

In de bus, onderweg naar huis, de hele dag nog eens de reveu laten passeren. Belangrijkste fout die ik gemaakt heb is niet goed kijken....., te gefocussed op die lastige opstap halverwege, en daar dan dus ook stil vallen omdat je er naar blijft kijken.
Verder heb ik de controle nog net niet genoeg om het vermogen juist af te regelen op die Beta. De momenten dat ie voor te licht dreigde te worden kon ik zo snel niet goed opvangen waardoor ik stil viel ....

Tijd voor wat extra trainingen lijkt me. En wat vaker naar Bilstain (was het maar niet zo verdomd ver weg.. )

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2011, 22:23 »
Enne... reserve hendels mee???
Ik viel vorig jaar stil, stapte af en brak daarbij mijn enkel.
Kan dus altijd nog slechter....
28/29 mei herkansing in Bilstain?
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2011, 07:52 »
De momenten dat ie voor te licht dreigde te worden kon ik zo snel niet goed opvangen waardoor ik stil viel ....
Ach iedereen heeft wel eens zo'n dag, kan je maar beter tijdens een training hebben.

Heb in een boek gelezen( :o) dat je beter de koppeling wat kan laten slippen dan gas lossen in het bovenstaande geval, maar of het meer is dan boekwijsheid heb ik nog niet geprobeerd.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2011, 08:20 »
Citaat
Verder heb ik de controle nog net niet genoeg om het vermogen juist af te regelen op die Beta. De momenten dat ie voor te licht dreigde te worden kon ik zo snel niet goed opvangen waardoor ik stil viel ....


Je bent ook wel van het ene uiterste naar het andere gegaan natuurlijk Rob. Die Beta is 100 kilo lichter dan een transalp..... voordat je daar helemaal aan gewend bent
 
Wij kregen ook van Gerard Rond te horen dat je elke steile helling moest rijden met de koppeling erbij.... je motor valt niet plots stil

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2011, 09:07 »
grappig: Vraag een willekeurige trialrijden en die zal je vertellen dat je in eerste instantie beter gewoon helemaal met je vingers van de koppeling af kan blijven. Liever de motor af laten smoren (dan sta je gewoon stil) dan de koppeling in (want dan ga je achterwaards er af).
koppeling gebruik is echt alleen als je een hogere versnelling nodig hebt, maar toch even een klein moeilijk stukje hebt: om dan niet te gaan schakelen kan je effe de koppeling gebruiken. OF, om in het begin van de helling heel hard weg te komen en een hogere versnelling.

Je kunt zo'n moderne fiets meestal veeeel verder afsmoren dan je denkt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2011, 10:59 »
grappig: Vraag een willekeurige trialrijden en die zal je vertellen dat je in eerste instantie beter gewoon helemaal met je vingers van de koppeling af kan blijven. Liever de motor af laten smoren (dan sta je gewoon stil) dan de koppeling in (want dan ga je achterwaards er af).
koppeling gebruik is echt alleen als je een hogere versnelling nodig hebt, maar toch even een klein moeilijk stukje hebt: om dan niet te gaan schakelen kan je effe de koppeling gebruiken. OF, om in het begin van de helling heel hard weg te komen en een hogere versnelling.

Je kunt zo'n moderne fiets meestal veeeel verder afsmoren dan je denkt.



Helemaal mee eens Gerben , Gerard Rond zal m.i. dit ook niet gezegd hebben , of in ieder geval niet bedoeld hebben. Gerard weet echt wel hoe hij moet rijden , koppeling gewoon afblijven !!!!
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2011, 11:15 »
Gewoon heel veel oefenen en doen en uiteindelijk zelf ervaren. Je kunt heel veel in theorie verteld worden, maar als je het (verschil) niet ervaart zul je het in de praktijk nooit goed toe kunnen passen.

Zal dus nog wel de nodige keren een hendeltje breken  ::) (Ondanks de handkappen).

Over de koppeling hebben ze mij wel geleerd om altijd twee vingers erbij te hebben voor het moment dat je voorwiel echt te ver omhoog dreigt te komen.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2011, 11:17 »
ik zit op de video te wachten ... ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2011, 14:48 »


Accu had flink last van de kou zondagmorgen.
Door met startkabels te starten geloof ik dat ik `m echt om zeep geholpen heb, maar heb daardoor toch nog uurtje kunnen rijden (of was het nou een 1/2 uurtje en 30 minuten zwoegen om `m die klei helling af te krijgen ??? ???)
anyway, het was een leuke dag, en wil uiteraard revange......
accu heeft even op de lader gestaan(binnen) en daarna startte hij direct weer.
laat `m nachje rusten en dan meet ik alles maƱana door of hij goed bijlaad en zijn Volts behoud

keep u posted, greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2011, 14:55 »
Kickstarter in Bilstain is ook niet alles hoor  ;D :D

Kicking it....
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2011, 15:58 »
Pfew... gelukkig zijn de echt knullige beelden uitgebleven....
Ziet er op video eigenlijk allemaal lekker vlak uit, maar als je er voor staat is het toch even anders.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2011, 16:15 »
Citaat
Helemaal mee eens Gerben , Gerard Rond zal m.i. dit ook niet gezegd hebben , of in ieder geval niet bedoeld hebben. Gerard weet echt wel hoe hij moet rijden , koppeling gewoon afblijven !!!!

Grappig, ik zou zeggen bel hem, ik ben niet gek. Ik deed het namelijk niet bij steile klimmetjes en kreeg ervoor op mijn donder van meneer Rond in hoogst eigen persoon. We reden op 250jes. Ik schrijf hierboven met de koppeling erbij maar ik bedoel met je vingers op de koppeling en bij lastige stukken de koppeling erbij...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2011, 17:36 »
Ik zie het al , je bent te groot voor die beta
Je mag hem ruilen tegen mijn ktm die is beter als je wat groter bent  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2011, 18:10 »
Kickstarter in Bilstain is ook niet alles hoor  ;D :D

Kicking it....

joe kat toe vait voor joer ride  ;D
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Weer met 2 benen op de grond
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2011, 18:37 »
Kickstarter in Bilstain is ook niet alles hoor  ;D :D

Kicking it....

maar wel met een smetteloze broek ;D