Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit  (gelezen 7592 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Gepost op: 02-03-2011, 19:23 »
Zondag 27 maart organiseert Simako-BDM ism. Berrt onze eerste allroad rit van 2011.

De start is zoals altijd bij onze zaak, Deventerstraat 329 Apeldoorn vanaf 10:00 uur. De Simako-BDM Allroad rit is toegankelijk voor alle merken allroad motorfietsen, uitsluitend 4-takt en voorzien van stille uitlaat!!

Deelnemen of meer informatie? Stuur dan een mail naar: koen.teunissen@simako-bdm.nl

Tot de 27e!

grt. Koen


Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #1 Gepost op: 02-03-2011, 19:44 »
Roadbook of gps ?
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #2 Gepost op: 02-03-2011, 19:54 »
Of D systeem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #3 Gepost op: 02-03-2011, 20:32 »
Alle andere jaren was dat een roadbook rit. Ik heb me 2 weken geleden al ingeschreven, altijd een leuke rit!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #4 Gepost op: 03-03-2011, 12:20 »
Aanvullende info:

Start Zondag 27 maart, starten kan tussen 10.00 en 11.00 uur. De start is zoals altijd bij onze zaak, Deventerstraat 329 Apeldoorn. De Simako-BDM Allroad rit is toegankelijk voor alle merken allroad motorfietsen, uitsluitend 4-takt en voorzien van stille uitlaat!!.

 
De route De route is niet extreem zwaar, ervaren enduristen zullen zich mogelijk vervelen. De lengte zal plm 150 km zijn (nog niet definitief)
 
Banden Noppenbanden kan en mag, maar noodzakelijk is het niet wat ons betreft, het is echter wel veiliger en je kunt iets vlotter rijden. Het blijft echter eigen keuze en verantwoordelijkheid. Voor de zware Allroads is de Conti TKC-80 de ideale noppenband, die doet het goed op straat en in het terrein, bel onze receptionist Gerd (055-3668591) voor prijzen. (Banden kunnen niet op 27 maart worden gemonteerd)
 
Roadbook Het roadbook is zoals altijd in A5 breedte, het is handig een roadbook houder op je motor te hebben, tanktas gaat ook, maar is behelpen. De losse blaadjes dien je zelf aan elkaar te plakken, plakband is aanwezig. Heb je het nog nooit op roadbook gereden? Er vormen zich altijd groepjes van gelijkgestemden (zelfde type motor etc) zodat je evt ook achter een ander aan kunt rijden.
 
Opgeven De kosten bedragen €15,-, dit is inclusief roadbook (bol-pijl), koffie met cake ’s morgens en op het eindpunt een drankje en hapje. Opgeven uitsluitend via email: koen.teunissen@simako-bdm.nl dit mbt bijhouden van het aantal te verwachten deelnemers. Op de dag zelf dien je nog wel een inschrijfformulier in te vullen, die sturen we je toe zodra je inschrijft zodat je deze al van te voren in kunt vullen.
 
Aantal deelnemers Max aantal deelnemers is 80 ivm overlast voor de omgeving, wacht dus niet te lang met inschrijven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #5 Gepost op: 03-03-2011, 19:35 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2011, 20:54 »
Hoe is dit te doen met een KTM Adventure op Scorpions? Of is alles wat er rijdt WR450?
Misschien heb ik er wel zin in, maar heb nog geen roadbook-ervaring noch een roadbookhouder.  :confused:

Iemand die er al eerder is geweest en weet of je gewoon kan aanhaken bij iemand? Of rijdt alles 5km van elkaar apart?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #7 Gepost op: 19-03-2011, 21:07 »
Hoe is dit te doen met een KTM Adventure op Scorpions? Of is alles wat er rijdt WR450?
Misschien heb ik er wel zin in, maar heb nog geen roadbook-ervaring noch een roadbookhouder.  :confused:

Iemand die er al eerder is geweest en weet of je gewoon kan aanhaken bij iemand? Of rijdt alles 5km van elkaar apart?
Het is een rit voor GS1200's op wegbanden. Iemand op een WR zal zich waarschijnlijk helemaal dood vervelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2011, 21:54 »
Hoe is dit te doen met een KTM Adventure op Scorpions? Of is alles wat er rijdt WR450?
Misschien heb ik er wel zin in, maar heb nog geen roadbook-ervaring noch een roadbookhouder.  :confused:

Iemand die er al eerder is geweest en weet of je gewoon kan aanhaken bij iemand? Of rijdt alles 5km van elkaar apart?

het is een makkelijke rit maar altijd heel goed georganiseerd en errug gezellig.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #9 Gepost op: 19-03-2011, 23:37 »
Ok motorisch lukt het wel, maar zonder roadbook? Zal wel geen gps track beschikbaar zijn?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2011, 23:53 »
het is een makkelijke rit maar altijd heel goed georganiseerd en errug gezellig.

Rij jij ook Martijn?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2011, 21:15 »
Ok motorisch lukt het wel, maar zonder roadbook? Zal wel geen gps track beschikbaar zijn?
Dat is de lol van de rit :D , pak papier, knippen en plakken, rollen en rijden. Het bol/pijl maakt dat het navigeren belangrijker wordt als het gas open, als je roadbook wil leren rijden is dat een prima gelegenheid, maar aanhaken zal geen probleem zijn, maar je mist wel een dimensie van de rit.
HansD
Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2011, 13:20 »
Dan moet ik denk ik maar even een jaartje wachten. Dit jaar maar eens kijken voor een roadbookhouder, het lijkt me namelijk wel leuk! Kan ik dit jaar nog even op GPS wat offroad rijden in het brabantse land.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2011, 21:16 »
Zo, t spul allemaal weer schoon in de schuur.
Best een leuke raodbookrit gereden bij Simako-BDM. De nadruk lag echter wel erg op "allroad" maar zo is 'ie ook aangekondigd nietwaar! 8)  Voor een exc 450 misschien wat (te?) weinig offroad, maar toch wel lekker gereden hoor. Op het laatst nog even de mist in bij een tunneltje en een heeel klein pijltje in het RB..  :(
Deze rit is echt een aanrader voor allroadrijders met en diegenen met weinig roadbook ervaring! Mooie omgeving ook daar rond Lochem (en zo)
Thanx orga, 't was leuk (en de kroket aan het eind smaakte super!  :) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Zo. 27 maart a.s. Simako-BDM Allroad rit
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2011, 22:03 »
 8)  Weer thuis, even een dagje stof maken, was idd een echte allroad route, ik zat de boel te plakken en te rollen en er kwamen regelmatig mensen langs of ze achter me aan mochten, want ze hadden geen houder, ik vond het best,klaar voor vertrek ik ging bij de uitgang staan, komen er een stuk of 15 GS'n in beweging :o  afin een leuk stukje rijden af en toe even een keer draaien met 15 man. Maar ik wist niet dat die GS rijders van die leuke mensen waren :D :D :D , gewoon een leuke dag met toch wel aardige offroad waarde, vooral door het mulle zand.Ik hoorde vanmorgen al een hartruisje bij de Tiger, maar hij deed het prima in het zand, maar bij km 132,23 kreeg hij een hartinfakt, ik denk de nokkenas spanner/ geleider  de geest gegeven heeft, maar keurig door 2 "GS vrienden",, ik ben de namen kwijt :confused: ,naar het eindpunt gebracht en later met de Simakobus(Freddy bedankt) naar huis. Al met al een leuk avontuur, allen bedankt voor de gezeligheid.
HansD

De GS vrienden ;D


 

 
 
Big Bigger Tiger en Big again