Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: knmv regelement enduroband  (gelezen 2960 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
knmv regelement enduroband
« Gepost op: 10-03-2011, 08:35 »
ik ga een gokje wagen (maar weldoordacht) a.s. zaterdag enduro. Ik heb steeds gelezen dat de ac-10 niet geschikt zou zijn voor enduro. Het is inderdaad geen band met een FIM aanduiding. Maar zie het KNMV regelement hieronder en meet je ac-10 na. Ik kom tot de conclusie dat in elk geval de achterband voldoet.
het is een algemeen verkrijgbare commerciele band, jusite snelheidsindex (R is hoger dan M), goedgekeurd voor de weg en als je het opmeet is tie precies 13mm (na 3 keer een uurtje rijden, dat dan weer wel. nieuw misschien net iets meer als 13 mm.)
 
Scheelt een aantal mensen weer een hoop centen. Maar even wachten of ik niet afgekeurd wordt zaterdag is wellicht toch slimmer...
 
hieronder de knmv regels: http://www.knmv.nl/uploads/Multimedia/KNMV_Enduro_Reglement_2011.pdf pagina 38

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2011, 08:58 »
we gaan het zien. iedere keer keuren ze op wat anders, de laatste keer keurde ze op een werkende claxon...
meestal staat er wel een bandenboer mocht het niet kunnen

Post Merge: 10-03-2011, 09:08
er staat idd niet bij in het 2011 regelement dat het een FIM band moet zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2011, 09:34 »
ben benieuwd, ga je proberen er door te slippen of ga je de confrontatie aan, en vraag je of je band goedgekeurd is?  dan weet je meteen of het voortaan billenknijpen is of dat je erdoor komt.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2011, 11:08 »
ik ga als er niet teveel stress is tijdens de keuring wel even naar vragen. dan kan ik het hier ook weer laten weten. scheelt volgens mij aanzienlijk in de kosten ac10 vs. fim-band. die endurocomp die ik op mn 690 had, was niet zo voordelig kan ik me herinneren. we zullen zien.
wel weer prettig on-commercieel gedacht van MX aad: ik kwam voor een dure fim band en Fred vroeg zich bij het zien van de bijna nieuw ac-10 af, of dat allemaal wel nodig was voor enduro. dus heeft hij knmv gebeld en hebben we samen de regelementen bekeken en de noppen nagemeten. conclusie: geen regel te vinden om ac10 op af te keuren.
 
enige wat ik nog kan bedenken is dat een nieuwe ac-10 net 1 a 1,5 mm-tje boven de 13mm zit, maar dat lijkt muggenziften ("M" profieltje staat nog gewoon in de nop, dus zover kan die nog niet afgesleten zijn). Voor hou ik het zowieso op een enduroband, die stuurt gewoon beter als de ac-10 voorband.
 
wordt vervolgt..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2011, 13:05 »
ik ben ook erg benieuwd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2011, 13:14 »
Scalperen die band, met een knobbykn... :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2011, 13:42 »
Ik heb voor zaterdag mijn Kenda tijdelijk vervangen door een Enduro Competition, na de enduro maar weer de (bijna nieuwe, gebruikt voor 2 offroadritten  ::) ) Kenda erop en oprijden. Heb ook nog een AC10 liggen, zou wel mooi zijn als je die gewoon mag gebruiken.
 
Ik blijf ook hoopvol hier uitkijken naar het antwoord  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2011, 14:27 »
Als ik het zo snel even vergelijk met het reglement van 2010, dan zie ik geen verschillen. Dus als het toen niet mocht....
 
Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2011, 14:35 »
is natuurlijk ook niet te controleren.

bij keuring een gebruike noppen ban die orgineel 16 mm is, als zo iemand wint krijg je discussie als ie na afloop 13 mm was dat bij aan vang ook al?
en om bij iedereen de noppen te meten is ook overdreven.
Vandaar dat men kijkt naar of er FIM opstaat of dat het een merk/type is waarvan men weet dat het klopt..

maar wie weet, wordt eralleen weer op de toeter gecontroleerdt net als de laatste keer dat ik reed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2011, 14:48 »
He brommer, denk jij dat ik ga winnen dan?
met 2de of derde plek ben ik ook al blij hoor. ;D
mogelijk spreken we na zaterdag over een hardnekkig gerucht dat eindelijk uit de wereld is geholpen. (of ik krijg een jaarvooraad: 'I told you so'-s)
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2011, 14:49 »
Je hebt gelijk Kim. Dit soort zaken maakt alleen maar uit indien je in de top 10 rijdt. Dan komt er afgunst en wil men wel eens verwijzen naar andermans onregelementaire band. Flauw, maar waar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2011, 15:10 »
qua duidelijkheid snap ik heel goed dat men zegt, FIM punt klaar einde discussie, juist om dit soort discussie te vermijden. en ja ik weet dat ktm640 ook meteen ac10 (ook via fred) naar Havelte was gereden en eigenlijk gediskwalificeerd zou moeten worden....maar ik ken ook mensen die terplekke een nieuweband mochten omleggen en dat waren ook geen top 50 rijders....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2011, 16:52 »
een gebruikte band kun je niet gewoon kopen. In de reglementen staat dus dat de nieuwe band max. 13mm profiel mag hebben

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2011, 19:03 »
Ik heb m vorige keer wel geknepen met  AC10 er op maar toen werd er gelukkig niet op gecontroleerd. Heb m daarna wel direct opgeruild naar een comp 3. Heb nu twee setjes : velg met AC 10 zit er op, met comp 3 staat er naast.....
Maar heb geen zin om om 5 uur op te staan 200 km te rijden en dan niet te mogen starten
Als de AC 10 mag, moet ik m morgen nog ff scalperen met knoppy ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: knmv regelement enduroband
« Reactie #14 Gepost op: 12-03-2011, 22:03 »
Geen moment naar mijn bandjes gekeken vandaag (daglicentie). Alleen voorrem, verlichting en de stepjes. Ook geen geluidsmeting.
 
Vond de Enduro Competition wel beduidend fijner sturen dan mijn Kenda Trackmaster, die gaat dus mooi in de verkoop. Hou de michelin er op!
 
Iemand nog interesse in een Kenda Trackmaster die 2 offroadritten gebruikt is  ;D