Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011  (gelezen 12778 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2011, 12:38 »
Kan je daar op voorhand voor inschrijven of kan dit enkel ter plaatse? Kan me voorstellen dat je dan er wel op tijd bij moet zijn.

grts Gunter

Nee voor de OTR hoef je niet vooraf in te schrijven. (Enduro wel)

Op tijd zijn is wel prettig als het bij het keuren en inschrijven niet zo druk is.
Nemo me cohabitat inpuntem

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #16 Gepost op: 19-03-2011, 21:20 »
Wat zijn de kosten precies?

- 20 EUR inschrijving
- ?? EUR daglicentie

..kan ik er dan vanuit gaan dat ik geen cross- of endurolicentie nodig heb?
_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #17 Gepost op: 19-03-2011, 22:14 »
Daglicentie was in Ruinen €18. Ik denk het dus hier ook.
Nemo me cohabitat inpuntem

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2011, 17:14 »
klopt,,,daglicentie is 18 euro,,,echter voor 66 euro bij de knmv ben je klaar voor een heel jaar,,,dus met drie ritten al eruit,,,http://www.knmv.nl/default.asp?id=560,,,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2011, 23:16 »
Ah dat valt wel mee dus. Welke licentie bedoel je precies? In het overzicht van prijzen zie ik alleen de offroad licentie van 66 EUR die dicht bij de buurt komt.

Ik moet nog even nazoeken hoe het nou zit met die licenties. Volgens de locale chef-crossbaan kan ik met een offroad licentie ook alle crossbanen op. Het geldt dus ook als een districtlicentie cross. Iemand die daar ervaring mee heeft (dus met betreden van crossbaan met offroad licentie).

Ook heb ik nog wel een vraagje over de technische keuring. Krijg er maar weinig over gevonden (lees: niets) op de KNMV site. Wordt er alleen gekeurd op geluid en kenteken of moet je ook op FIM approved banden de modder in?
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2011, 23:27 »
Banden moeten volgens mij DOT approved zijn (dus voor de weg goedgekeurd) FIM is enduroband met minder grote noppen.
Geluid < 94dB en verder algehele staat van de motor voornamelijk olielekkages gok ik.
een soort "franse slag" apk
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2011, 09:11 »
Ah dat valt wel mee dus. Welke licentie bedoel je precies? In het overzicht van prijzen zie ik alleen de offroad licentie van 66 EUR die dicht bij de buurt komt.

Ik moet nog even nazoeken hoe het nou zit met die licenties. Volgens de locale chef-crossbaan kan ik met een offroad licentie ook alle crossbanen op. Het geldt dus ook als een districtlicentie cross. Iemand die daar ervaring mee heeft (dus met betreden van crossbaan met offroad licentie).

Ook heb ik nog wel een vraagje over de technische keuring. Krijg er maar weinig over gevonden (lees: niets) op de KNMV site. Wordt er alleen gekeurd op geluid en kenteken of moet je ook op FIM approved banden de modder in?

offroad licentie kan je idd mee de crossbaan op en de otr ritten mee rijden,,,district licentie alleen de crossbaan en niet de otr,,,bij die link in mijn vorige post naar overige licenties,,,prijs is idd 66 euro (mijn fout in vorige post,reeds aangepast),,,wat die keuring betreft keken ze in westerbork naar je kenteken,,,voorrem tijdens inveren en de achterrem,,,speling op het achterwiel en dat was het zoon beetje,,,geluid hebben ze niet gecheckt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2011, 15:03 »
bijde OTR holten werd streng gecontroleert op banden en geluid...
het is iedere keer weer wat anders...
Bij de vorige enduro werd alleen gekeken of de toeter het deed...
 je weet het nooit.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2011, 17:17 »
Dit jaar heb ik nog niet meegemaakt dat ze naar de banden keken. Maar van vorig weet ik geen DOT nummer in de band, wegwezen. Meestal staat er wel een banden boer om je met een lag aan een band te helpen, maar het is geen leuk begin van de dag.
WWW.OFFROAD-ENDURO.NL
CRE F450X 2010       CRF 450 2009
2 x XL500R               1 x XL500R (dakar uitvoering)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2011, 17:37 »
in holten meerdere mensen afgekeurt.. waren crossbanden

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2011, 17:54 »
Ook op voorbanden?
Nemo me cohabitat inpuntem

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2011, 17:56 »
qua nophoogte maakt dat niet uit maar ze zijn niet gekeurt voor de weg...

als je mazzel heb letten ze niet op, als je pech hebt ga je onderuit neem je iemand mee en zegt de verzekering jammer dan ... zijn niet gekeurt voor de weg.. betaal zelf maar...


Ik snap nog steeds niet dat er zoveel vragen zijn over banden etc...
daar zou eens een FAQ voor moeten komen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2011, 18:03 »
Nee de regels zijn wel duidelijk hoor.

Message to self:
Tijd om te stoppen met zeuren en zorgen dat je shit in orde is. Ff DOT bandje halen.
Nemo me cohabitat inpuntem

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2011, 18:39 »
qua nophoogte maakt dat niet uit maar ze zijn niet gekeurt voor de weg...

als je mazzel heb letten ze niet op, als je pech hebt ga je onderuit neem je iemand mee en zegt de verzekering jammer dan ... zijn niet gekeurt voor de weg.. betaal zelf maar...


Ik snap nog steeds niet dat er zoveel vragen zijn over banden etc...
daar zou eens een FAQ voor moeten komen

Dat komt omdat het nergens staat op de site van KNMV. Tenminste ik kreeg het er niet gevonden. Ik heb nu voor de volledigheid maar even het reglement opgevraagd, voordat ik straks wordt weggestuurd omdat de originele demper uit '86 teveel geluid maakt voor huidige normen ofziets :P
_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Off-Road Eindhoven 27 maart 2011
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2011, 10:30 »
Dat ben ik niet helemaal eens met je Loona.

Dat banden verhaal is zo klaar als een klontje en behoeft geen uitleg op de knmv site.

Iedere motor die op de openbareweg rijd dient aan de wettelijke eisen te voldoen. Dus ook te zijn voorzien van banden die zijn gekeurd voor gebruik op de openbareweg.
Daar is die DOT code voor. (ieder deel van een gekentekende motor is gekeurd, dus ook verlichting zonder keurmerk is niet toegestaan.)

Voor enduro-wedstrijden zijn aanvullende (wedstrijd) regels. Zoals banden met FIM keurmerk. Ook deze banden zijn gekeurd voor gebruik op de openbareweg maar voldoen aan het enduro regelement.
Nemo me cohabitat inpuntem