Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?  (gelezen 12808 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #15 Gepost op: 19-03-2011, 21:26 »
Ik heb geen kinderen en geen huisdieren.

Alleen daarmee ben ik al groener dan de meeste boomknuffelaars.


Yup ;) .

Ik las daar laatst een artikel over. Geloof dat ze daar hadden omgerekend dat een kind gelijk staat aan je hele leven iedere avond vlees eten en naar je werk gaan met een 5.7L Chevy (of iets in die buurt, you get the point :P ).
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #16 Gepost op: 19-03-2011, 21:49 »
dit is wel heeeeeel erg algemeen allroad moet ik zeggen.. pff

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #17 Gepost op: 19-03-2011, 21:52 »
Net een Volvo 850 TR5R gekocht. :-X
maar dat is heel groen,
heb je wel eens na gedacht wat een milieu belasting het is om een nieuwe auto te produceren?
en heb je wel eens nagedacht wat een milieu belasting het is om een nieuwe auto te ontwikkelen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #18 Gepost op: 19-03-2011, 21:55 »
Stel dat iedereen overstapt op de groene leverancier, hoeveel komen we dan tekort?
Ik denk nu nog heel veel en dat dat de komende jaren alleen maar beter zal worden. Lees, er zal steeds meer groene energie beschikbaar komen.

Uiteindelijk is er natuurlijk maar één manier om dat te toetsen.... massaal overstappen!
Voor de prijs hoeven we het niet te laten en als het klopt dat de lage prijs vooral komt door de subsidie (die we zelf betaald hebben) dan kom ik graag die subsidie even terughalen :-)

En waarom zouden we dat niet doen?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2011, 01:18 »
Waarom zou je geen groene energie nemen ?

Omdat consumenten maar een beperkt deel van het energie verbruik bepalen ?
Trouwens prive vervoer is ook maar een fractie van het brandstofverbruik. Internet schijnt juist steeds meer energie te kosten zoals we het tegenwoordig gebruiken. Ik stop er maar snel m..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2011, 07:33 »
Groene energie . ;D ;D ;D ;D
 
Mijn Vader en een goede Vrind van me hebben beide zo een joekel van een windmolen , en ik weet nu hoe het werkt  ;D ;D ;D ;D ;D
 
Ik vind het een lachertje nu ik redelijk goed weet hoe de vork in de steel steekt of beter gezegd de wieken op de paal steken .
 
En over lawaai gesproken , heb je wel eens naast zo een windturbine gestaan  ::) ::)
 
Grt Olaf
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2011, 09:52 »
Citaat
Ik las daar laatst een artikel over. Geloof dat ze daar hadden omgerekend dat een kind gelijk staat aan je hele leven iedere avond vlees eten en naar je werk gaan met een 5.7L Chevy (of iets in die buurt, you get the point  ).

Als we dus nooit meer kinderen nemen, en een jaar of 100 wachten, wordt de aarde uiteindelijk het groenst  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2011, 09:55 »
 
Als we dus nooit meer kinderen nemen, en een jaar of 100 wachten, wordt de aarde uiteindelijk het groenst  ;)

Precies! Maar we kunnen het gefaseerd doen, eerst nemen alle mannen geen kinderen, en als het bevalt dan volgen de vrouwen  :D

offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2011, 10:18 »
Net een Volvo 850 TR5R gekocht. :-X

Gefeliciteerd! Bij 15 jaar of ouder kan je ook nog profiteren van de lage bijtelling.

Als ex-Codegroener natuurlijk even bij de APK-keuring gevraagd hoeveel CO2 ik nu eigenlijk uitstoot met die dorstige 5-cylinder T5: 25% minder dan een Toyota Prius!!

Uh, wat??

Ja, want u rijdt LPi met G3 installatie en dat is schoner, zeker indien je lange afstanden rijdt. Een Prius is alleen gemiddeld schoner op korte afstanden.

Mijn katalysator wordt ook goed en snel heet; ik woon dicht bij de snelweg en mijn enkele reis is meestal tussen de 100 en 150 km. De bomen langs de snelweg groeien zo hard vanwege onze 5-cylinders Ejay. We doen feitelijk een goede daad door 'm nog eens extra te laten roffelen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #24 Gepost op: 20-03-2011, 11:02 »
pfff
wie is hier nou eigenlijk gek?
of anders gezegd wie laat zich gek maken door
de lobbyisten van het groene front.
 
ik ben niet goed bezig
een 10 jaar oude auto, een motor zonder injectie
drie kinderen , een hond, diverse vogels en een groot
aquarim vol met vissen.
verder heb ik geen hr ketel mar een gewone vr en neem
ik ook geen groene stroom af.
 
een of twee keer per jaar gaat er wel iemand van ons
gezin met het vliegtuig op vakantie, rijd ik voor mijn
werk vrachtwagen en gebruik ik in mijn tuin kunstmest
ipv biologische mest.
 
en weet je wat, ik voel me niet eens schuldig ;D
(wil best uitleggen waarom niet, maar besef wel
dat die mannen ( en vrouwen ) die de halve mensheid
gek maken met groen, groen en nog eens groen dezelfde
lui zijn als die onze hobby willens en wetens kapot maken :-X
 
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #25 Gepost op: 20-03-2011, 13:47 »
Don't feel guilty: dit zijn dezelfde gasten die met een 2CV of een ouwe kever onderweg zijn naar de zoveelste wekelijkse demonstratie op het Binnenhof.

En begrijp me goed hoor, ik vind het ook niet goed dat Shell her en der op de aarkloot olie uit leidingen laat weglekken; die acties daartegen zijn gewoon goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #26 Gepost op: 20-03-2011, 14:26 »
doordat ik 3 kinderen heb en die vaak meeneem naar mensen die nog geen kinderen hebben, zorg ik ervoor na zo'n middag dat die mensen idd geen kinderen meer willen...
das mijn bijdrage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #27 Gepost op: 20-03-2011, 18:31 »
doordat ik 3 kinderen heb en die vaak meeneem naar mensen die nog geen kinderen hebben, zorg ik ervoor na zo'n middag dat die mensen idd geen kinderen meer willen...
das mijn bijdrage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #28 Gepost op: 20-03-2011, 18:48 »
Dus kinderen zijn het probleem? En ik altijd maar denken dat walmende schoorstenen en gif uitstotende en lawaai makende voertuigen (hoe ouder hoe slechter) het probleem waren  ??? .

Ik stel voor dat ik subsidie krijg voor mijn levensstijl: geen kinderen, LPG-auto, moderne (dus schone) motorfiets.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 422
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2011, 18:51 »
Dus kinderen zijn het probleem? En ik altijd maar denken dat walmende schoorstenen en gif uitstotende en lawaai makende voertuigen (hoe ouder hoe slechter) het probleem waren  ??? .

Ik stel voor dat ik subsidie krijg voor mijn levensstijl: geen kinderen, LPG-auto, moderne (dus schone) motorfiets.

Ja idd, kinderen kunnen goed walmen (volle luiers bijv) en er komt toch vaak een hoop gifitg lawaai uit! Moest verboden worden. ;-)

Oh ja, die subsidie kan je wel vergeten. Alleenstaande kinderlozen betalen veel meer belasting dan ouders met kinderen. Dus jouw subsidie gaat naar de grootste vervuilers  :-X