Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?  (gelezen 12801 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #30 Gepost op: 20-03-2011, 20:12 »
Ja idd, kinderen kunnen goed walmen (volle luiers bijv) en er komt toch vaak een hoop gifitg lawaai uit! Moest verboden worden. ;-)

Oh ja, die subsidie kan je wel vergeten. Alleenstaande kinderlozen betalen veel meer belasting dan ouders met kinderen. Dus jouw subsidie gaat naar de grootste vervuilers  :-X

 
hahaha wat een onzinnige discussie.
zoals je weet betaal je a.o.w. niet voor jezelf maar voor degene die er nu inzitten.
dus nu betaal je voor een ander , en mijn kinderen betalen straks voor jou bram. :P
ook moeten de kinderen van nu, later deze economie draaiend houden.
 
dus ook al ben ik niet zo niet groen, ik ben toch goed bezig (geweest) :-X
ik ben wel eens blauw,, is dat ook goed? ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #31 Gepost op: 20-03-2011, 22:26 »
Hoe groen: brood van Brood, gas en electra van Greenchoice (jaja), website ondergebracht bij een groen hostingbureau (greenhost.nl), composteerbare plastic zakjes, verwarming op max 19, en geen kinderen.
Hoe niet groen: 20 jaar oude auto en dito motor, dol op McDonalds en BurgerKing, vlieg nog wel eens, kasten vol met schoenen en kleding en nog steeds nooit wat aan te trekken... (je bent en blijft een vrouw).

Grootste vervuilers: kinderen en internet...

Post Merge: 20-03-2011, 22:32
Was te snel met versturen:
Alle beetjes helpen!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #32 Gepost op: 20-03-2011, 22:43 »
Neem eens een kijkje op www.groenerekenkamer.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2011, 12:11 »
Groene energie is ook een branche waar mensen werken.
 
Als Nederland meedoet met de 'hype' dan hebben meer mensen werk hierin. Niks mis mee.
 
En of het mooie techniek is dat moet ieder voor zich weten. Maar het kan minstens zo hoog staan als bv de auto/motor branche. Oa onderwater generatoren die door getij worden aangedreven.
En ook deze mensen hebben kinderen en moeten ruften. niks mis mee  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2011, 12:25 »
Groene energie is ook een branche waar mensen werken.
 
Als Nederland meedoet met de 'hype' dan hebben meer mensen werk hierin. Niks mis mee.
 
En of het mooie techniek is dat moet ieder voor zich weten. Maar het kan minstens zo hoog staan als bv de auto/motor branche. Oa onderwater generatoren die door getij worden aangedreven.
En ook deze mensen hebben kinderen en moeten ruften. niks mis mee  ;)

Van de wind kun je niet leven toch? O nee, jij wel geloof ik...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #35 Gepost op: 21-03-2011, 12:33 »

Van de wind kun je niet leven toch? O nee, jij wel geloof ik...

Klopt! Ik kan er goed van leven, de wind dan  :)
 
We hebben hier windvangers staan met een output van 4600 pktjes
 
Het volgende model wordt 30 maart geprestenteerd ==> ruim 9000 pktjes  :-*

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #36 Gepost op: 21-03-2011, 12:46 »

Het volgende model wordt 30 maart geprestenteerd ==> ruim 9000 pktjes  :-*
En wanneer rij je dan zelf met een propellor op je (motor)fiets? ;) (9000pk!!!!!!!)
Zo, mijn bijdrage om deze discussie op een MOTORFORUM te laten lijken :-X
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #37 Gepost op: 21-03-2011, 12:48 »
En wanneer rij je dan zelf met een propellor op je (motor)fiets? ;) (9000pk!!!!!!!)
Zo, mijn bijdrage om deze discussie op een MOTORFORUM te laten lijken :-X

Don't push it Dirk! Ik kan hier heel ver in gaan  >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #38 Gepost op: 21-03-2011, 12:51 »
Neem eens een kijkje op www.groenerekenkamer.nl

Jeetje Jasja, wat een verhaal. Ik heb de hele Youtube documentaire afgekeken terwijl ik in de boterhammen heb zitten happen.

Deze man is absoluut geloofwaardig en heeft de juiste kennis en rust om dit fenomeen echt grondig te bestuderen.

Ondanks het feit dat ik voor gratis energie uit de natuur ben zeg ik stoppen deze onzin. We moeten straks alle bossen in NL gekapt hebben en vervangen door stalenvarianten met draaiende takken om in de plus te komen qua CO2- en brandstofbesparing.

We kunnen dus beter tappen uit een continue productie zoals warmtewisselaars op basis van grondwarmte en getijden of rivierstroom. En daar komt bij zoveel als mogelijk zelf lokaal verbruiken.

Dus boerderij die zelf de stallen verwarmt met eigen molen, prima.

Maar niet deze stroom transporteren naar een centrale en dan herverdelen aan huishoudens, want die accepteren geen fluctuaties in capaciteit.

Daarom wél molens langs de snelwegen zodat alle groene electrokarretjes dáár kunnen opladen, mits er terplekke wind was. Geen wind? Dan maar kamperen en wachten tot je weer verder kunt reizen.

Alle andere oplossingen zijn dus hypocriet of verzin er maar een minder erg woord voor...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #39 Gepost op: 21-03-2011, 13:23 »
Milieu verantwoord rijden op je twee of drie wieler:
 

 

 

 
 
Oke ik houd het verlopig bij benzine!  :D
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #40 Gepost op: 21-03-2011, 18:08 »
Of diesel....

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #41 Gepost op: 21-03-2011, 18:32 »
pff wat een onzin. het draait allemaal om geld
vroeger klopte de kerk geld uit je zak en tegenwoordig is het de milieu lobby.
en iedereen valt er voor als een blok.

heeft iemand afgelopen donderdag keuringsdienst van waarde gezien?
over wc papier? juist ja ook niet "ecologisch wc papier" is gewoon 100% gerecycled papier. je wordt dus gewoon genaaid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #42 Gepost op: 21-03-2011, 19:03 »
En toch denk ik dat die milieulobby ook goede kanten heeft. Het lijkt toch wel redelijk om aan te nemen dat er zonder die lobby geen auto's zouden zijn die 1op25 lopen. Ook lijkt het wel redelijk om aan te nemen dat auto's aanzienlijk minder vervuilend zijn geworden. Als je eens achter een oldtimer auto of motor aanrijd valt in ieder geval heel erg op hoe hard dien dingen vroeger stonken.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #43 Gepost op: 21-03-2011, 19:21 »
Energie bewust van hier tot Tokio....... Rij LPG naar m'n werk, en af en toe met de Volvo 1op5 een ritje (één keer in de maand of zo, dus heel bewust). Het 140 rijden laten we ook achterwegen, kinderen zien we hier niet, koken met inductie, dus lekker snel etc......

Dat die Volvo niet helemaal milieubewust is vond de brandmelder in huis vanmiddag ook, even stationair draaien met de voordeur open en het alarm liet ook weer weten dat hij best wel scherp staat afgesteld :o

Maar ja, een hobby mag wat kosten, dus ook maar wat milieu inleveren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #44 Gepost op: 21-03-2011, 19:38 »
Trouwens prive vervoer is ook maar een fractie van het brandstofverbruik. Internet schijnt juist steeds meer energie te kosten zoals we het tegenwoordig gebruiken.

mmm dat valt wel tegen hoor.. reken maar eens snel: 1 liter benzine is grofweg net zo veel energie als 10 kWh stroom.

Nee: In de praktijk gebruiken we snel net zo veel energie voor de auto als voor het verwarmen van ons huis in een heel jaar.
Dat zijn dan ook met kop en schouders de 2 grootste energieposten... waar we maar weinig aan willen doen.