Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?  (gelezen 12794 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #60 Gepost op: 22-03-2011, 16:55 »
Ach ja je probeert wel milieubewust te zijn natuurlijk. Zo heb ik bijvoorbeeld een biologische/vegetarische vriendin. Dat scheelt volgens mij enorm en compenseert een beetje voor mijn hobbies ;D .
 
Rest is vooral veel misinformatie en marketing naaierij. Wat milieubewust wordt aangeprijst is dat in veel gevallen helemaal niet of nauwelijks. Tis alleen vaak wat duurder.
 
Makkelijkst is volgens mij van alles een beetje minder gebruiken. De rem bijvoorbeeld. Die gebruiken we nog veel te vaak. Gaat allen aan den techniek werken, dan kan je harder door de bocht en hoef je na de bocht minder gas bij te geven. Kan ik nog subsidie krijgen voor dit idee? 
 
 
 oh leuk voorbeeld: top gear bmw m3 zuiniger dan Prius:
Prius More Enviromentally Damaging Than BMW M3
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #61 Gepost op: 22-03-2011, 20:53 »
Maar die moerassen lagen toch vast in het ijs terwijl de opwarming (van al dat schijten en rijden) die CO2 vrijmaakt. Toch?
pecies.
We zijn hard bezig de ideale omstandigheden te maken voor een flinke CO2-boost.
Als de gedurende vele duizenden jaren in permafrost condities opgeslagen biomassa eenmaal echt droog komt te staan, heeft het laten staan van motor of vierwielige pedaalemmer niet echt veel zin meer. Dan komt zoveel CO2 vrij dat de opwarming nog eens flink versneld wordt (en daardoor komt dan weer nog meer CO2 vrij).

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2011, 20:50 »
tsja...

www.groenerekenkamer.nl
www.klimatosoof.nl

Eerst eens goed lezen wat je daar allemaal aantreft, dan praten we verder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2011, 21:11 »
tsja...

www.groenerekenkamer.nl
www.klimatosoof.nl

Eerst eens goed lezen wat je daar allemaal aantreft, dan praten we verder.
Ik heb na globale lezing niet het gevoel dat je daar een genuanceerd beeld van de werkelijkheid aantreft, met een heldere scheiding tussen feiten en opinies.
Eerder verwees je al naar de groene rekenkamer, en ook daar ging het vooral over hoe weinig er in Fukushima aan de hand is. Beetje voorbarig allemaal.   

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2011, 21:52 »
tsja...

www.groenerekenkamer.nl
www.klimatosoof.nl

Eerst eens goed lezen wat je daar allemaal aantreft, dan praten we verder.

Geen probleem. Dan praten we ff verder.
 Tip: niet alles wat geschreven is, is waar en sommige mensen schrijven graag wat andere mensen willen horen.
Verder over de objectiviteit van de mensen op jouw weblinks. Standaarduitdrukkingen als meten is weten zijn in de wetenschap maar tot op zekere hoogte geldig en dat geldt in het kwadraat voor voorspellingen op basis van korte meetreeksen. Wetenschap is nu eenmaal subjectief en dat geldt ook voor de meer exacte takken van sport. Zolang als menselijke waarneming tussen de data en de interpretatie zit bestaat er geen objectieve wetenschap.  Dat geldt zowel voor de klimaat-sceptici op jou website-links als voor  het IPCC. Dat het klimaat veranderd is overigens de norm en geen uitzonderlijke situatie.

 Dat niet alles maakbaar is, wil ook nog niet bij iedereen tussen de oren.
 
 Zo, genoeg geluld. Nu een biertje en ff lekker sleutelen aan het XRetje.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2011, 22:03 »
Nu ben ik pertinent niet in staat mij terzake zelf een oordeel te vormen. Wat voor mij altijd nog wel een gezichtspunt is is het gegeven dat het gelijk van clubs als het IPCC onomkeerbare zeer ernstige gevolgen zal hebben. Als de klimaatsceptici gelijk zullen hebben dan betekent dat we mogelijk te veel geld uitgeven aan groene energie. So what?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #66 Gepost op: 23-03-2011, 22:14 »
Nu ben ik pertinent niet in staat mij terzake zelf een oordeel te vormen. Wat voor mij altijd nog wel een gezichtspunt is is het gegeven dat het gelijk van clubs als het IPCC onomkeerbare zeer ernstige gevolgen zal hebben. Als de klimaatsceptici gelijk zullen hebben dan betekent dat we mogelijk te veel geld uitgeven aan groene energie. So what?

Enorme bakken geld stoppen in bijvoorbeeld het in de grond pompen van CO2 lijkt me iets waar gerust vraagtekens bij mogen worden gezet.
Groene energie is zowiezo een must omdat de hoeveelheid fossiele brandstoffen eindig is.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #67 Gepost op: 23-03-2011, 22:35 »
Groene energie is zowiezo een must omdat de hoeveelheid fossiele brandstoffen eindig is.
onzin voordat dat op is ben je allang dood

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #68 Gepost op: 23-03-2011, 22:43 »
...maar de meesten van ons hebben kinderen, of de hoop die ooit te krijgen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #69 Gepost op: 24-03-2011, 03:16 »
...maar de meesten van ons hebben kinderen, of de hoop die ooit te krijgen ;)

En das nou net het aldergrootste milieu-probleem.....
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #70 Gepost op: 24-03-2011, 08:54 »

En das nou net het aldergrootste milieu-probleem.....


 :stupid:
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #71 Gepost op: 24-03-2011, 08:59 »
We geven de wereld door aan onze kinderen terwijl onze kinderen, die ons pensioen zijn,  (er is straks geen pensioen meer jongens ;D ) de oorzaak zijn van al onze problemen.

Gewoon aardig blijven tegen je eigen kinderen, maar er niet te veel van fokken, wie weet nemen ze ons straks nog in huis. Elke avond dia-avond van opa ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #72 Gepost op: 24-03-2011, 18:51 »
We geven de wereld door aan onze kinderen terwijl onze kinderen, die ons pensioen zijn,  (er is straks geen pensioen meer jongens ;D ) de oorzaak zijn van al onze problemen.

Gewoon aardig blijven tegen je eigen kinderen, maar er niet te veel van fokken, wie weet nemen ze ons straks nog in huis. Elke avond dia-avond van opa ;D

Ik beweer niet dat ze de oorzaak zijn van al onze problemen. Dat is de steeds maar groeiende werelbevolking zelf. Wij dus ook.

China heeft het lang geleden al begrepen.
Gewoon ff wat minder.
Daarom ik geen, kan iemand anders er twee!
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #73 Gepost op: 24-03-2011, 21:07 »
@kijmpe: like me.... :D

voor de rest onthou ik me van alle commentaar.......
20jaar oude motor, minimaal 2 oliewissels/jaar etc etc
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #74 Gepost op: 25-03-2011, 08:42 »
  Heren,
 
 Leuke discussie over het energie vraagstuk ieder zijn mening.     Puntje bij paaltje is dat er echter een conversie probleem is. Er is zoveel energie (zon, water, koolwaterstoffen, andere vormen, etc.) maar we kunnen/willen het nog niet economische omzetten naar bruikbare energie. De zon levert in een uurtje genoeg energie om de wereld voor een dag van energie te voorzien. Maar, ja stop dat maar eens in je tank van je KTM of DRZ-tje.   En energie opwekken in welke vorm dan ook kost energie en dus geld.
 
 Na deze belerende worden wil ik jullie graag erop attent maken dat een oud rally maatje van mij, Edward Goossens, een stichting heeft opgezet. Deze stichting Gutts houdt zich bezig met duurzame auto en motor sport. Een ontzettend gaaf idee. Zie
 
 http://www.gutts.nl/?Page=52
 
 Doe er jullie voordeel mee. 



KTM 640-E
The Yellow thing BWM R 1150 GS (Stolen)
't Dolle Peerd R 80 GS Modified (Ran away)